eli miksi xsenon jälkiasennussarja ei toimi kun silloin kun auto ei ole käynnissä? kun laittaa käymään valot "värisee" ja lopulta sammuu. mittasin jännitteen valoille, kun auto ei ole käynnissä jännite 12v. ja kun laittaa käyntiin jännite 10.4v mutta lataa kumminkin normaalisti. eli ilmeisesti virta ei riitä. mikä neuvoksi??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 xsenonsarja ei toimi???
Collapse
X
-
Originally posted by ipii79 View Posteli miksi xsenon jälkiasennussarja ei toimi kun silloin kun auto ei ole käynnissä? kun laittaa käymään valot "värisee" ja lopulta sammuu. mittasin jännitteen valoille, kun auto ei ole käynnissä jännite 12v. ja kun laittaa käyntiin jännite 10.4v mutta lataa kumminkin normaalisti. eli ilmeisesti virta ei riitä. mikä neuvoksi??
eli ilmeisesti auton käynnistyttyä joku järjestelmä laskee ajovaloille tulevaa virtaa niin että virta ei riitä xsenoneille. normaalit polttimot toimii hyvin...
-
-
Originally posted by ipii79 View Posteli ilmeisesti auton käynnistyttyä joku järjestelmä laskee ajovaloille tulevaa virtaa niin että virta ei riitä xsenoneille. normaalit polttimot toimii hyvin...Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Ei ole kyseessä päivänajovalo-toiminto vaan se että FRM-moduli on koodattu halogeeneille ja käynnistyksen jälkeen ajovalojen syöttöjännite muuttuu PWM:ksi. Halogeenit kyllä toimii tuolla normisti, mutta xenonit rupeaa aina värisemään tuon kanssa. Yleismittarilla mittaamalla tuo jännite näyttäis sitten putoavan, mutta oikeasti se jännite on sakara-aaltomuotoista ja sen takia mittarit näyttää vähemmän. Tuon homman korjaa sitten FRM-modulin koodaaminen xenon valoille sopivaksi.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostEi ole kyseessä päivänajovalo-toiminto vaan se että FRM-moduli on koodattu halogeeneille ja käynnistyksen jälkeen ajovalojen syöttöjännite muuttuu PWM:ksi. Halogeenit kyllä toimii tuolla normisti, mutta xenonit rupeaa aina värisemään tuon kanssa. Yleismittarilla mittaamalla tuo jännite näyttäis sitten putoavan, mutta oikeasti se jännite on sakara-aaltomuotoista ja sen takia mittarit näyttää vähemmän. Tuon homman korjaa sitten FRM-modulin koodaaminen xenon valoille sopivaksi.
jotain tämmöstä ounastelinkin. miten se modulin pystyy koodaamaan?
Comment
-
-
Mun auton kanssa tapeltiin reilu vuosi sitten xenonien toimintakuntoon saamiseksi todella paljon.
Luovutin.
Eli mulla on kaksoisxenonit+halogeenikaukovalot jo alunperin ja yritin saada myös lisäkaukovaloihin xenoneita.
Mun auton valomoduulista ei löytynyt sellaista asetusta jolla tuon PVM:n olisi saanut lisäkaukovaloilta pois päältä.
Eli mulla ainoa mahdollisuus olisi ollut polttimovalvonnan poisohjelmointi (mikä tehtiinkin) ja relesarjan asentaminen.
Noissa on tuon PVM:n lisäksi vielä ylikuormasuoja joka laukeaa todella herkästi.
50w Xenonit kun haukkaa yllättäen hiukan enemmän virtaa kuin 55w halogeenit, vaikka asian pitäisi olla just toisinpäin.
Eli jos xenonit sattuu toimimaan niillä vikakoodin poistokonkilla, on sattunut vähävirtaiset ballastit ja hiukan isommalla raja-arvolla varustettu valomoduli samaan paikkaan yhtä aikaa.
Oma lisäkiusa tulee vielä täysin poskelleen menevästä valokuviosta.
H7 polttimo ei ole symmetrinen vaikka siltä äkkiä katsoen näyttääkin, jälkiasennus H7-xenon-muunnospolttimo sen sijaan on täysin symmetrinen.
(nuokin on laitettu pienellä pilalle, samalla vaivallahan noista olisi tehnyt hyvätkin...)Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
BMW:n tapauksessa sillä ei ole mitään merkitystä, canbussit ja tavalliset ballastit häiriönpoistajakondensaattorien kanssa ja ilman aiheuttavat saman ongelman, palaa hetken jos ollenkaan ja sitten sammuu.
Vikakoodimuistista löytyi älytön määrä jotain overload error cut- ja short circuit- tyyppisiä koodeja.
50w canbus-ballastit tosiaan haukkaavat muistaakseni(!) 0.6A enemmän virtaa kuin tavallinen H7-halogeeni.
Sytytysvaiheen piikkiä en pystynyt omalla Fluke-mittarilla mittaamaan koska siinä ei ole muistia.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
Comment