Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäätimen jälkiasennus / E92 325i + muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    Vakionopeudensäätimen jälkiasennus / E92 325i + muut

    eli saako moiseen peliin asennettua vakkaria helposti ja jos saa millaisen :think
    oli gynther unohtanut moisen muuten kattavan varustelistan puitteissa
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(
  • pro_tinnitus
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 273
    • Etelä-Suomi

    #2
    Originally posted by hcaape View Post
    eli saako moiseen peliin asennettua vakkaria helposti ja jos saa millaisen :think
    oli gynther unohtanut moisen muuten kattavan varustelistan puitteissa
    Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
    E90 320d -05
    EX: Z3 E36/8 3.0i

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      #3
      Originally posted by pro_tinnitus View Post
      Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
      missä asensit ja toimiiko hyvin
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by pro_tinnitus View Post
        Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
        Taitaa olla 6-koneisiin kalliimpi nakki. Muistan lukeneeni että menisi enemmän osaa vaihtoon kuin 4-koneisissa. Mittaristo tms :think
        Ja sitä myöden 1.5-2ke keissi. Voin olla väärässä
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Taitaa olla 6-koneisiin kalliimpi nakki. Muistan lukeneeni että menisi enemmän osaa vaihtoon kuin 4-koneisissa. Mittaristo tms :think
          Ja sitä myöden 1.5-2ke keissi. Voin olla väärässä
          toivottavasti olet väärässä
          vois sen 600e sijoittaa
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            #6
            Itsekin joskus autoa saksasta katsellessani ihmettelin, että miksi muuten kattavat varusteet omaavissa autoissa ei kaikissa ollut vakionopeudensäädintä.
            Jälkeenpäin asennusta sitten selvittelin ja tosiaan vaikutti, että tulee maksamaan ihan tuhottomasti kun muitakin osia joudutaan vaihtamaan.
            Onneksi sain sitten sellaisen jossa se jo oli valmiina
            Mutta tosiaan vaikutti, ettei sitä ihan viiksen asennuksella laiteta niinkuin e46:een.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17856
              • PKS

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Taitaa olla 6-koneisiin kalliimpi nakki. Muistan lukeneeni että menisi enemmän osaa vaihtoon kuin 4-koneisissa. Mittaristo tms :think
              Ja sitä myöden 1.5-2ke keissi. Voin olla väärässä
              Kyllä pitää paikkansa.

              Nelareissa ei tarvitse vaihtaa kuin viiksipaketti (sekä ratin alamuovi) ja päälle toki koodaus, ilman ei lähde toimimaan. Osat uutena noin 600e lähtö.

              Kutosissa menee uusiksi mittaristo jo perus cruisella.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                #8
                Originally posted by Dualfun View Post
                Kyllä pitää paikkansa.

                Nelareissa ei tarvitse vaihtaa kuin viiksipaketti (sekä ratin alamuovi) ja päälle toki koodaus, ilman ei lähde toimimaan. Osat uutena noin 600e lähtö.

                Kutosissa menee uusiksi mittaristo jo perus cruisella.
                kiitos tiedoista mulla on sitten vakkari nilkassa
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Kyllä pitää paikkansa.

                  Nelareissa ei tarvitse vaihtaa kuin viiksipaketti (sekä ratin alamuovi) ja päälle toki koodaus, ilman ei lähde toimimaan. Osat uutena noin 600e lähtö.

                  Kutosissa menee uusiksi mittaristo jo perus cruisella.

                  Mutta onko sitten noissa 6-moottoreissa se mittariston vaihto oikeasti pakollinen juttu, sehän mun käsityksen mukaan tehdään vain sen takia että siihen mittaristoon saadaan se osoitin siihen nopeusmittarin kehälle tuota vakkaria varten. Ja vakkari taas oikeasti kyllä toimii ilman sitä osoitinta 6-moottorisessa, tuota hommaa on kokeiltukin joskus näitä säädellessä.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Mutta onko sitten noissa 6-moottoreissa se mittariston vaihto oikeasti pakollinen juttu, sehän mun käsityksen mukaan tehdään vain sen takia että siihen mittaristoon saadaan se osoitin siihen nopeusmittarin kehälle tuota vakkaria varten. Ja vakkari taas oikeasti kyllä toimii ilman sitä osoitinta 6-moottorisessa, tuota hommaa on kokeiltukin joskus näitä säädellessä.
                    Niin toimi joo ilman osoitintakin. Epäilen kanssa tota mittariston vaihdon tarvetta. Moottorin ohjaus/viiksi/rattiakselin elektroniikkahan tuon hoitaa. Polkimissahan on katkasijat jo valmiina kaikissa nyky autoissa.
                    Ei muutakun joku kokeileen vaan rohkeesti jolta auton yks tärkeimmistä varusteista puuttuu. Purkaamolta viiksipaketti ja osaava koodaaja auton kimppuun.
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17856
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Niin toimi joo ilman osoitintakin. Epäilen kanssa tota mittariston vaihdon tarvetta. Moottorin ohjaus/viiksi/rattiakselin elektroniikkahan tuon hoitaa. Polkimissahan on katkasijat jo valmiina kaikissa nyky autoissa.
                      Ei muutakun joku kokeileen vaan rohkeesti jolta auton yks tärkeimmistä varusteista puuttuu. Purkaamolta viiksipaketti ja osaava koodaaja auton kimppuun.
                      Mä kans epäilen, mutta veikkaan samalla että saattaa olla tuossakin eroa sillä mikä cruise on kyseessä.

                      a) Peruscruise
                      b) Cruise jarrutoiminnolla
                      c) Aktiivicruise

                      Nelareihin kun ei saa kuin a) vaihtoehtoa, on homma aika selkeä. Vaatisiko b) ja c) sitten nimenomaan mittariston.

                      Itse jäin siihen käsitykseen, että koodaus ei menisi läpi ilman oikeaa mittaristoa anyway kutosissa. Jartsa kyllä tämän takuulla tietää.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        #12
                        meneepä mielenkiintoiseksi:think
                        no jos jollain halua/uskallusta/osaamista/tilat saa ilmottautua
                        ja myös löytää tarvittavat osat
                        ihan perus cruisesta olisi kysymys.hintahan on neuvottelu kysymys
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by pro_tinnitus View Post
                          Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
                          Kiva, kesällä oliis ollut yksi timmi vehje, mutta vakkarin puuttuminen pudotti sen pois laskuista. Myyjä (Saksalainen) kertoi, että pelkät osat maksaa yli 700 eur. Miten tuossa voi olla noin iso heitto.
                          Kysyin itsekin asiaa pikaisesti Münchenistä yhdeltä tutulta (BMW:llä töissä) ja vahvisti tuon osan hinnan.
                          Oliko tuossa 600:ssa uusi osa kyseessä?
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • hcaape
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 837
                            • hyvinkää

                            #14

                            mitähän toi sisältää
                            sDrive23i A E89 Roadster -10

                            ex E92 325i -09

                            ex E65 735i -02
                            ex E38 730d -98 ;(

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by hcaape View Post
                              Tarkoittanet 61319123041 ?

                              Ainakin reaoem:n mukaan olisi juuri oikea.
                              Tuollaisen asentaminen on nyt hyvin yksinkertainen juttu. Tuskin koodauskaan paha rasti on.
                              Hemmetti, mistä ihmeestä se 700 eur tuli?

                              Nyt melkein veetuttaa...
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎