Vakionopeudensäätimen jälkiasennus / E92 325i + muut
eli saako moiseen peliin asennettua vakkaria helposti ja jos saa millaisen :think
oli gynther unohtanut moisen muuten kattavan varustelistan puitteissa
eli saako moiseen peliin asennettua vakkaria helposti ja jos saa millaisen :think
oli gynther unohtanut moisen muuten kattavan varustelistan puitteissa
Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
Hieman etsimällä vanhoja viestejä löytää tietoa, mutta n. 600€ osineen ja asennuksineen maksoi mun vakkari. Paras lisävaruste ikinä
Taitaa olla 6-koneisiin kalliimpi nakki. Muistan lukeneeni että menisi enemmän osaa vaihtoon kuin 4-koneisissa. Mittaristo tms :think
Ja sitä myöden 1.5-2ke keissi. Voin olla väärässä
Taitaa olla 6-koneisiin kalliimpi nakki. Muistan lukeneeni että menisi enemmän osaa vaihtoon kuin 4-koneisissa. Mittaristo tms :think
toivottavasti olet väärässä
vois sen 600e sijoittaa
Itsekin joskus autoa saksasta katsellessani ihmettelin, että miksi muuten kattavat varusteet omaavissa autoissa ei kaikissa ollut vakionopeudensäädintä.
Jälkeenpäin asennusta sitten selvittelin ja tosiaan vaikutti, että tulee maksamaan ihan tuhottomasti kun muitakin osia joudutaan vaihtamaan.
Onneksi sain sitten sellaisen jossa se jo oli valmiina
Mutta tosiaan vaikutti, ettei sitä ihan viiksen asennuksella laiteta niinkuin e46:een.
Kyllä pitää paikkansa.
Nelareissa ei tarvitse vaihtaa kuin viiksipaketti (sekä ratin alamuovi) ja päälle toki koodaus, ilman ei lähde toimimaan. Osat uutena noin 600e lähtö.
Kutosissa menee uusiksi mittaristo jo perus cruisella.
Nelareissa ei tarvitse vaihtaa kuin viiksipaketti (sekä ratin alamuovi) ja päälle toki koodaus, ilman ei lähde toimimaan. Osat uutena noin 600e lähtö.
Kutosissa menee uusiksi mittaristo jo perus cruisella.
Mutta onko sitten noissa 6-moottoreissa se mittariston vaihto oikeasti pakollinen juttu, sehän mun käsityksen mukaan tehdään vain sen takia että siihen mittaristoon saadaan se osoitin siihen nopeusmittarin kehälle tuota vakkaria varten. Ja vakkari taas oikeasti kyllä toimii ilman sitä osoitinta 6-moottorisessa, tuota hommaa on kokeiltukin joskus näitä säädellessä.
Mutta onko sitten noissa 6-moottoreissa se mittariston vaihto oikeasti pakollinen juttu, sehän mun käsityksen mukaan tehdään vain sen takia että siihen mittaristoon saadaan se osoitin siihen nopeusmittarin kehälle tuota vakkaria varten. Ja vakkari taas oikeasti kyllä toimii ilman sitä osoitinta 6-moottorisessa, tuota hommaa on kokeiltukin joskus näitä säädellessä.
Niin toimi joo ilman osoitintakin. Epäilen kanssa tota mittariston vaihdon tarvetta. Moottorin ohjaus/viiksi/rattiakselin elektroniikkahan tuon hoitaa. Polkimissahan on katkasijat jo valmiina kaikissa nyky autoissa.
Ei muutakun joku kokeileen vaan rohkeesti jolta auton yks tärkeimmistä varusteista puuttuu. Purkaamolta viiksipaketti ja osaava koodaaja auton kimppuun.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Niin toimi joo ilman osoitintakin. Epäilen kanssa tota mittariston vaihdon tarvetta. Moottorin ohjaus/viiksi/rattiakselin elektroniikkahan tuon hoitaa. Polkimissahan on katkasijat jo valmiina kaikissa nyky autoissa.
Ei muutakun joku kokeileen vaan rohkeesti jolta auton yks tärkeimmistä varusteista puuttuu. Purkaamolta viiksipaketti ja osaava koodaaja auton kimppuun.
Mä kans epäilen, mutta veikkaan samalla että saattaa olla tuossakin eroa sillä mikä cruise on kyseessä.
a) Peruscruise
b) Cruise jarrutoiminnolla
c) Aktiivicruise
Nelareihin kun ei saa kuin a) vaihtoehtoa, on homma aika selkeä. Vaatisiko b) ja c) sitten nimenomaan mittariston.
Itse jäin siihen käsitykseen, että koodaus ei menisi läpi ilman oikeaa mittaristoa anyway kutosissa. Jartsa kyllä tämän takuulla tietää.
meneepä mielenkiintoiseksi:think
no jos jollain halua/uskallusta/osaamista/tilat saa ilmottautua
ja myös löytää tarvittavat osat
ihan perus cruisesta olisi kysymys.hintahan on neuvottelu kysymys
Kiva, kesällä oliis ollut yksi timmi vehje, mutta vakkarin puuttuminen pudotti sen pois laskuista. Myyjä (Saksalainen) kertoi, että pelkät osat maksaa yli 700 eur. Miten tuossa voi olla noin iso heitto.
Kysyin itsekin asiaa pikaisesti Münchenistä yhdeltä tutulta (BMW:llä töissä) ja vahvisti tuon osan hinnan.
Oliko tuossa 600:ssa uusi osa kyseessä?
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Ainakin reaoem:n mukaan olisi juuri oikea.
Tuollaisen asentaminen on nyt hyvin yksinkertainen juttu. Tuskin koodauskaan paha rasti on.
Hemmetti, mistä ihmeestä se 700 eur tuli?
Nyt melkein veetuttaa...
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment