Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d e91 jarruhäiriövalon nollaus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartsa1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 77
    • Ylivieska

    320d e91 jarruhäiriövalon nollaus??

    Pääsi autosta etujarrupalat kulumaan loppuun ja sytytti jarruhäiriövalon. vaihdoin jarrupalat ja sen anturijohdon.
    Miten sen valon saa kuitattua? Onnistuuko kotikonstein?
    Kaverilla on vikakoodinlukulaite jolla saa häiriövalot kuitattua mutta ei onnistunu silläkään, on kuulemma hankalempi kuitatat tuo valo...
    Autossa on pieni ajotietokone.
    BMW 320i touring 2007
    BMW R1200 Gs lc 2013
    Ex:BMW 320 da touring -06
  • jasse
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 473
    • Salo , Finland

    #2
    onnistuu kotikonstein. laita vaikka googleen: bmw e90 breaklight reset
    Last edited by jasse; 23-02-2012, 16:06.

    Comment

    • hartsa1
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 77
      • Ylivieska

      #3
      Kiitti vinkistä, pitääpä kokeilla tuolla
      BMW 320i touring 2007
      BMW R1200 Gs lc 2013
      Ex:BMW 320 da touring -06

      Comment

      • meto
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 51
        • Oulu

        #4
        Minä menin resetoimaan takajarrun huoltovälin ennen kuin se hälytti koska vaihdoin palat.Resetointi aiheutti sen että huoltoväliksi tuli pelkkää viivaa ja jarrun häiriövalo palaa koko ajan ja hälyttelee nosturinkuvaa punaisella :(
        Pitää varmaan viedä tietokoneen piuhan päähän liikkeeseen..

        Ei näköjään liian innokkaasti pidä mennä painelemaan kaikkia nappeja :(

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Originally posted by meto View Post
          Minä menin resetoimaan takajarrun huoltovälin ennen kuin se hälytti koska vaihdoin palat.Resetointi aiheutti sen että huoltoväliksi tuli pelkkää viivaa ja jarrun häiriövalo palaa koko ajan ja hälyttelee nosturinkuvaa punaisella :(
          Pitää varmaan viedä tietokoneen piuhan päähän liikkeeseen..

          Ei näköjään liian innokkaasti pidä mennä painelemaan kaikkia nappeja :(
          Vaihdoitko myös johdon?


          Comment

          • meto
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 51
            • Oulu

            #6
            En vaihtanut kun ei vielä ollut kulunut loppuun asti ennen palojen vaihtoa.Siis ennen resetointia ei mikään valo palanut..

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              On kuitenkin kulunut, eli siinä vika.


              Comment

              • Ässä
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 374
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Bullitt View Post
                On kuitenkin kulunut, eli siinä vika.
                Näin on. Itsekin aikoinaan vaihdoin vain palat, mutta vasta tunnistinjohdon vaihtamalla pystyi huoltovälin kuittaamaan.
                Porsche Cayman S
                MB 200cdi W203

                ex: BMW F36 420xd M-sport
                ex: BMW e46 M3
                ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                ex: e36 M3 sedan
                ex: e90 320d
                ex: e30 320i (2.6) -87
                ex: e39 520i -97

                Comment

                • meto
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 51
                  • Oulu

                  #9
                  Höpö höpö ei kai siihen johtoon yhtäkkiä tule vikaa kun resetoi jarrun huoltovälin,ei siis valoa..
                  Mutta pitää vaihtaa kokeeksi se johtokin,en ymmärrä kyllä miten se voi vaikuttaa.

                  Comment

                  • Casull
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 207
                    • Nivala

                    #10
                    Olisko johto silti ehtinyt mennä poikki?
                    Paloissa on jäljellä pintaa vielä aika paljon siinä vaiheessa kun hälytin aktivoituu.
                    Mun autossa kulumisvaroitin on ollut jo jonkin aikaa nippusiteellä kiinni jarruletkussa, ettei ala ennenaikojaan turhaan hälytellä.
                    Palojen tilannetta tulee seurailtua muutenkin aika usein, esim vanteiden pesun yhteydessä.
                    Renkaanvaihdon yhteydessä tarkistan jarrut aina läpikotaisin, levyt, palat, mäntien liikkuvuus, suojakumit, yms.
                    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                    Comment

                    • meto
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 51
                      • Oulu

                      #11
                      Moro taas..
                      Juu ongelma onkin siinä kun mikään varoitus ei palanut ja huoltolaskurin mukaan oli muistaakseni 18000 km vielä matkaa jäljellä takajarruilla..
                      Vaihdoin sitten jarrupalat kun katsastusmies niin halusi ja ajelin vielä pari viikkoa uusilla paloilla ilman ongelmaa.
                      Sitten hoksasin kuitata huoltolaskurin jonka jälkeen häiriövalo syttyi ja huoltovälilaskuriin tuli vaan viivaa kilometrimäärän kohdalle.
                      Sitä vaan ajattelin että oliko virheliike mennä kuittaamaan huoltolaskuria ennen aikojaan..?

                      T:Mika

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by meto View Post
                        Moro taas..
                        Juu ongelma onkin siinä kun mikään varoitus ei palanut ja huoltolaskurin mukaan oli muistaakseni 18000 km vielä matkaa jäljellä takajarruilla..
                        Vaihdoin sitten jarrupalat kun katsastusmies niin halusi ja ajelin vielä pari viikkoa uusilla paloilla ilman ongelmaa.
                        Sitten hoksasin kuitata huoltolaskurin jonka jälkeen häiriövalo syttyi ja huoltovälilaskuriin tuli vaan viivaa kilometrimäärän kohdalle.
                        Sitä vaan ajattelin että oliko virheliike mennä kuittaamaan huoltolaskuria ennen aikojaan..?

                        T:Mika
                        Minä uskaltaisin väittää että minulla kävi aivan samoin. Käytin sitten auton merkkiliikkeessä, jossa olivat joutuneet vaihtamaan ehjännäköisen anturipiuhan uuteen...

                        Comment

                        • meto
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 51
                          • Oulu

                          #13
                          Ok anturi vaihtuu uuteen kunhan kaupat aukee,jospa se sillä korjaantuis
                          Uudella anturilla tuli kuntoon!
                          Last edited by meto; 26-06-2012, 17:46.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎