Eli ilmeisesti suht yleinen ongelma nimenomaan 177hp koneessa.
Nokka ketju venyy ja kiristin ei pysty enää kiristämään sitä tarpeeksi.
Sen jälkeen nokkaketju pitää vaihtaa ja koska kyseisessä koneessa se on moottorin takapäässä, niin työlle tulee hintaa aika reippaasti.
Nin on muutama BMW mekaanikko kertonut, itsehän en mistään mitään tiedä!
Eli ilmeisesti suht yleinen ongelma nimenomaan 177hp koneessa.
Nokka ketju venyy ja kiristin ei pysty enää kiristämään sitä tarpeeksi.
Sen jälkeen nokkaketju pitää vaihtaa ja koska kyseisessä koneessa se on moottorin takapäässä, niin työlle tulee hintaa aika reippaasti.
Nin on muutama BMW mekaanikko kertonut, itsehän en mistään mitään tiedä!
Tämä pitää paikkansa, tosin ei taida 3000€ riittää tuohon hommaan, jos se tehdään merkkiliikkeessä. Tällä foorumilla Spetke tietää tuosta asiasta aika paljon joten jos kiinnostaa niin laita hänelle vaikka privaa.
Itselläni ollut kohta vuoden tuo 163 hp. Itselläni enää vikana ilmastoinnin magneettikytkimen laakeri, joka inisee kun vauhti menee yli 60. Mutta sekin ongelma korjaantuu ensi viikolla. Toinen mikä on niin pakoaukon läpät jotka saattaa irrota ja hajoittaa koneen. Laakkosella pois ottaminen noin 600 € mutta ei ole mitään raketti tiedettä, että ottaisi itse pois. Suosittelen autoa!
Juu, eli imusarjanläpät. Ne olikin tiedossa ja niitä on jo muutamasta tullut irroiteltua.
En äkkiseltään googlailemallakaan suurempia huolia bongannut. Ilmeisen ok moottori siis?
Itsellä ollut tuo 163hv versio manuaalina nyt puolisen vuotta ja halusin sen juurikin siksi, ettei tarvitse stressata jakopään takia, sen verran vainoharhainen luonne Imusarjan läpät poistin samalla, kun vaihdoin hehkut. Hivenen hengetön tuo on alle 1500rpm:n, mutta muuten kyllä liikuttaa e91 koria mukavan vaivattomasti, eli voin kyllä suositella!
Onko noissa 163hv ja 177hv koneissa muuten millainen ero käytännön suorituskyvyssä ja ominaisuuksissa?
163:ssa se Mitsubishin ahdin aika epävarma tapaus? Ja kalliskin.
Itsellä juurikin tuo Mitsun ahtimella varustettu versio ollut ajossa kohta vuoden. Imusarjan suolestuksen yhteydessä vähän kurkin tuonne turbon akselin päähän ja totesin, että klappia on vähän sinne, tänne ja tuonne. Taitaneen olla aika nopeasti menossa vaihtoon tuo ropelli...
Mittarissa nyt 166tkm.
Tuosta Mitsun turbosta saaneen kai ihan kalun kunnostamallakin, jos sitä ei nyt ihan päreiksi aja?
Comment