Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (163hv & 177hv) "ominaisuudet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    320d (163hv & 177hv) "ominaisuudet"

    Kyseisellä moottorilla varustettu kulkine hankinnassa.
    Onko tossa (e91 korissa) jotain tyyppivikoja tai muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    Last edited by Dr_ink; 09-03-2012, 16:14.
    - Trying is the first step towards Failure -

  • jj.berg
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 85
    • HELLsinki

    #2
    Nokkaketju ongelmia.. Ketjun vaihto Laakkosella n.3000€
    e92

    Comment

    • Dr_ink
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 402
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by jj.berg View Post
      Nokkaketju ongelmia.. Ketjun vaihto Laakkosella n.3000€
      Minkä tyyppistä ongelmaa? Varoitteleeko itsestään?
      Onko näitä tapauksia saman verran kun täriseviä e39:jä vai onko kyseessä yksittäistapauksia.
      Last edited by Dr_ink; 06-03-2012, 07:16.
      - Trying is the first step towards Failure -

      Comment

      • jj.berg
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 85
        • HELLsinki

        #4
        Eli ilmeisesti suht yleinen ongelma nimenomaan 177hp koneessa.
        Nokka ketju venyy ja kiristin ei pysty enää kiristämään sitä tarpeeksi.
        Sen jälkeen nokkaketju pitää vaihtaa ja koska kyseisessä koneessa se on moottorin takapäässä, niin työlle tulee hintaa aika reippaasti.

        Nin on muutama BMW mekaanikko kertonut, itsehän en mistään mitään tiedä!
        e92

        Comment

        • Vesper
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 240
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by jj.berg View Post
          Eli ilmeisesti suht yleinen ongelma nimenomaan 177hp koneessa.
          Nokka ketju venyy ja kiristin ei pysty enää kiristämään sitä tarpeeksi.
          Sen jälkeen nokkaketju pitää vaihtaa ja koska kyseisessä koneessa se on moottorin takapäässä, niin työlle tulee hintaa aika reippaasti.

          Nin on muutama BMW mekaanikko kertonut, itsehän en mistään mitään tiedä!
          Tämä pitää paikkansa, tosin ei taida 3000€ riittää tuohon hommaan, jos se tehdään merkkiliikkeessä. Tällä foorumilla Spetke tietää tuosta asiasta aika paljon joten jos kiinnostaa niin laita hänelle vaikka privaa.

          Comment

          • Dr_ink
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 402
            • Vantaa

            #6
            Mites tuo 163hv versio, löytyykö siitä hyvää tai pahaa sanottavaa?
            - Trying is the first step towards Failure -

            Comment

            • elkki
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 2
              • Vehniä

              #7
              Itselläni ollut kohta vuoden tuo 163 hp. Itselläni enää vikana ilmastoinnin magneettikytkimen laakeri, joka inisee kun vauhti menee yli 60. Mutta sekin ongelma korjaantuu ensi viikolla. Toinen mikä on niin pakoaukon läpät jotka saattaa irrota ja hajoittaa koneen. Laakkosella pois ottaminen noin 600 € mutta ei ole mitään raketti tiedettä, että ottaisi itse pois. Suosittelen autoa!

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #8
                Pakoaukon läpät? :think
                E61 520Da

                Comment

                • Dr_ink
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 402
                  • Vantaa

                  #9
                  Juu, eli imusarjanläpät. Ne olikin tiedossa ja niitä on jo muutamasta tullut irroiteltua.
                  En äkkiseltään googlailemallakaan suurempia huolia bongannut. Ilmeisen ok moottori siis?
                  - Trying is the first step towards Failure -

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    163hv on pomminvarma. En ole ikinä kuullut, että olis alle 200tkm ajettuna ollut mitään suurempaa vikaa.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • MonacoBlueE90
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2011
                      • 245
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Originally posted by elkki View Post
                      Laakkosella pois ottaminen noin 600 € mutta ei ole mitään raketti tiedettä, että ottaisi itse pois. Suosittelen autoa!
                      OT

                      Melkoinen hinta kyseiselle työlle.Esimerkiksi Tampereen Benkara-auto listaa imusarjanläppien poiston hinnaksi 180€.
                      sigpic

                      Comment

                      • polkuauto
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 168

                        #12
                        Itsellä ollut tuo 163hv versio manuaalina nyt puolisen vuotta ja halusin sen juurikin siksi, ettei tarvitse stressata jakopään takia, sen verran vainoharhainen luonne Imusarjan läpät poistin samalla, kun vaihdoin hehkut. Hivenen hengetön tuo on alle 1500rpm:n, mutta muuten kyllä liikuttaa e91 koria mukavan vaivattomasti, eli voin kyllä suositella!

                        Onko noissa 163hv ja 177hv koneissa muuten millainen ero käytännön suorituskyvyssä ja ominaisuuksissa?

                        Comment

                        • Bora
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 519
                          • Suomi

                          #13
                          Varmaan ne uudemmat(177hv&184hv) vievät vähemmän polttoainetta...
                          Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                          Comment

                          • TDIfreak
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 54

                            #14
                            163:ssa se Mitsubishin ahdin aika epävarma tapaus? Ja kalliskin.

                            Comment

                            • balikka
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 25
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by TDIfreak View Post
                              163:ssa se Mitsubishin ahdin aika epävarma tapaus? Ja kalliskin.
                              Itsellä juurikin tuo Mitsun ahtimella varustettu versio ollut ajossa kohta vuoden. Imusarjan suolestuksen yhteydessä vähän kurkin tuonne turbon akselin päähän ja totesin, että klappia on vähän sinne, tänne ja tuonne. Taitaneen olla aika nopeasti menossa vaihtoon tuo ropelli...
                              Mittarissa nyt 166tkm.

                              Tuosta Mitsun turbosta saaneen kai ihan kalun kunnostamallakin, jos sitä ei nyt ihan päreiksi aja?
                              f11 530d -10
                              ex: e91 320d -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎