Hei, olen uusi täällä BTCF forumilla, ja uus BMW omistaja. Olen kuullut että täältä usein löytyy ammattimaisia ohjeita ja apua joten päätin täältä lähteä kyselemään.
Itse vikaan...
Alla on BMW 320i 2005 e90 korilla (manuaali). Autoa ajettu n.120k
Autossa on muutama päivä sitten ruvennut kulutus mittari sekoilemaan, kun auto lähtee nollasta liikkelle ehtii ajaa muutaman mentrin ennenkö mittari lähtee nousemaan. Samaten jos pakkilla tai ykkösellä ajaa hiljaa se ei nouse lainkaan.
Vauhdissa kun pistää vapaalle mittari seilaa ensin 10-12l kulutus lukemaan ja sen jälkeen menee 0.. Vaihdetta vaihtaessa mimttari käy myös ylhäällä hetkellisesti joten kun vähäkään antaa kierrosta uudella vaihteella näyttää kulutus täydet 20L. Moottori jarrutuksessa näyttää normaalin 0L kulutuksena joten jostain se ottaa oikeeta lukemaa.. oliskohan mahdollisesti joku anturi?
Mittarin sekoilun aikana se myös reagoi kaasuun kun vaihde on vapaalla (ennen se on aina mennyt suoraan 0 eikä ole reagoinut kaasuun...).
Lopuksi vielä.. (olisko vaan kuskin päässä) vai olisko jopa hieman tehoja kadonnut...?
Piuhassa auto ei ole vielä käynyt mutta varmaan menossa huomenna tai ylihuomenna. En tosin usko sen näyttävän mitään ku ei kojelaudassakaan mikään pala ja auton status on ok.. Kiitoksia avusta etukäteen!!
Itse vikaan...
Alla on BMW 320i 2005 e90 korilla (manuaali). Autoa ajettu n.120k
Autossa on muutama päivä sitten ruvennut kulutus mittari sekoilemaan, kun auto lähtee nollasta liikkelle ehtii ajaa muutaman mentrin ennenkö mittari lähtee nousemaan. Samaten jos pakkilla tai ykkösellä ajaa hiljaa se ei nouse lainkaan.
Vauhdissa kun pistää vapaalle mittari seilaa ensin 10-12l kulutus lukemaan ja sen jälkeen menee 0.. Vaihdetta vaihtaessa mimttari käy myös ylhäällä hetkellisesti joten kun vähäkään antaa kierrosta uudella vaihteella näyttää kulutus täydet 20L. Moottori jarrutuksessa näyttää normaalin 0L kulutuksena joten jostain se ottaa oikeeta lukemaa.. oliskohan mahdollisesti joku anturi?
Mittarin sekoilun aikana se myös reagoi kaasuun kun vaihde on vapaalla (ennen se on aina mennyt suoraan 0 eikä ole reagoinut kaasuun...).
Lopuksi vielä.. (olisko vaan kuskin päässä) vai olisko jopa hieman tehoja kadonnut...?
Piuhassa auto ei ole vielä käynyt mutta varmaan menossa huomenna tai ylihuomenna. En tosin usko sen näyttävän mitään ku ei kojelaudassakaan mikään pala ja auton status on ok.. Kiitoksia avusta etukäteen!!
Comment