Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i vai 335d (E91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 40
    • Switzerland

    335i vai 335d (E91)

    Terve,

    Mielessä pyörii auton hankinta ja jostain syystä jäljelle on jäänyt nämä kaksi (moottori-) vaihtoehtoa. Löytyisikö porukalta kokemusta ja mieltymystä näiden kahden vertailuun? Esim. huoltohinnat/tyyppiviat?

    Bensa tietysti kuluttaa dieseliä enemmän, mutta ajomäärä on n. 15000 vuodessa tai alle.

    Ainakaan itse en tällaista threadiä vielä löytänyt forumilta. Kaikki kommentit tervetulleita
  • Johnny
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 420
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by mixah View Post

    Bensa tietysti kuluttaa dieseliä enemmän, mutta ajomäärä on n. 15000 vuodessa tai alle.

    Ainakaan itse en tällaista threadiä vielä löytänyt forumilta. Kaikki kommentit tervetulleita
    Olet ostamassa 300hp autoa ja mietit kulutusta

    335ix kulutus ollu itellä n. 11l/100km

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      #3
      Oma kantani on, vaikka kys. autoista ei ole kokemusta. Ehdottomasti 335i miksi edes miettiä näillä diesel hinnoilla nakuttimen hankintaa? Varsinkaan kun kilometrejä ei näköjään tule tuon enempään.

      Samaan rahaan vielä saa vähemmän ajetun yksilön bensana kuin dieselinä
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • mixah
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 40
        • Switzerland

        #4
        Originally posted by Johnny View Post
        Olet ostamassa 300hp autoa ja mietit kulutusta

        335ix kulutus ollu itellä n. 11l/100km
        Niin siis toi 15000 vuodessa lähinnä siksi, että hyötyajoneuvomoottorille ei sitäkautta ole kovia perusteita.

        Lähinnä dieseliä puoltaisi isompi vääntö ja hmm.. no ehkä tarjonnan monipuolisuus saksanmaalla.

        Comment

        • Jammü
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 191
          • Espoo

          #5
          Ehdottomasti bensa. Jo pelkkien äänien takia! Lisäksi helpompi virittää, kun ei ole hiukkassuodattimia. Näillä dieselin hinnoilla ei kulutuksessa ole suurta eroa.

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1011
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Jammü View Post
            Ehdottomasti bensa. Jo pelkkien äänien takia! Lisäksi helpompi virittää, kun ei ole hiukkassuodattimia. Näillä dieselin hinnoilla ei kulutuksessa ole suurta eroa.
            Näillä dieselin hinnoilla...? Vähintään 15centtiä per litra halvempaa, paikoin 20cent, ja äsken PK-seudulla lähes 30cent/l halvempaa ainankin Kotka-Helsinki välillä mitä seuraillut.
            Joten jo noilla kilometreillä +vuotuinen käyttövoimavero päälle tulisi muutama sata euroa edullisemmaksi ajaa dieselillä jos laskee 335i:n vievän keskimäärin 11/100km ja 335d:n 8l/100km.

            Esim.tänään tankkasin pyhtäällä 1.52e maksavaa dieseliä, bensa samalla asemalla 1.68 ja 1,71
            Last edited by jori; 16-04-2012, 15:32.
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1249
              • Kainuu

              #7
              Jos ajelee pelkkää kaupunkia diesel on halvempi. Maantieajossa ei merkittävää eroa tule. Omassani ollut keskikulutus 8,5L/km 90% maantietä ja loput kylä pyöritystä.
              Taaimmaisien kattien poiston jälkeen(ei vaikutusta suomessa mitattaviin arvoihin) tasa ajossa 75-80km/h pyörii kulutus mittari 5,8-6,8L/100km välissä.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • snoub
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 220
                • Oulu

                #8
                Kyllähän se parilitraa vähempi vie maantielläkin, eli merkittävästi halvempaa kyytiä näillä bensan hinnoilla vaikka aine maksais saman, mutta sekin on tosiaan halvempaa dieselissä. Aina jotenkin pistää silmään kun moisesta itsestäänselvyydestä porukka haluaa vääntää Jos vähänkin autolla ajaa niin diesel tulee halvemmaksi.
                Noista silti itsekin hankkisin ehdottomasti 335i:n, mutta muut asiat puoltais tuota valintaa kuin kulutus. Ehdottoman mielenkiintoinen kone/korimalliyhdistelmä tuo e9x 335i.
                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                Ex.
                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 559
                  • Vantaa

                  #9
                  Itsellä oli kans sama mietintä reilu pari vuotta sitten ja valinnaksi tuli 335i.

                  Itsellä kans tulee noin 15000 kilsaa vuodessa joten polttoainekuluissa ei sillai niin väliä. Mutta sitten toisen saa vaan manuaalina ja valinta sen takia bensa.

                  Omassa kulutus pyörinyt kesän matka-ajon 7.5l/100km talven kaupunki pyörityksen 15l/100km.
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    Itse perustelin dieslein hankinnan itselleni näin:

                    (2007)
                    e92 335d . Co2 päästöt 200g/km kokonaismassa 2050kg.
                    Co2 perusteinen vero 156,95€/a Käyttövoimavero 421,6€/a = 578,55€/a
                    Keskikuluts 7.5l/100km

                    e92 335iA. Co2 päästöt 228g/km.
                    Co2 perusteinen vero 202,21€/a.
                    Keskikulutus 9,5L/100 km

                    Dieselin hinta 1,5€/l
                    Bensan hinta 1.72€/l

                    Kulut per/100km (polttoine)
                    335d=11.25€
                    335iA=16.34€
                    Erotus= 5,09€ -> 0,0509 €/km

                    (käyttövoimavero - (Co2 perusteisten erotus))/ 1km kulun erotus= Kilometrimäärä, jolla käyttövoimavero tulee kuoletetuksi.

                    (421,6-(202,21-156,95))/0,0509= 7393km/a

                    En ole ihan varma, mutta saatoin käyttää laskennassa viimevuoden trafin verotustietoja. Kannattaa päivittää ne ennenku alkaa laskemaan.
                    Bensanhinnat ovat tämänaamuiset.
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 628
                      • Savo

                      #11
                      Hämmennetään soppaa sen verran että mun valinta olisi ehdottomasti 330i.
                      Mutta jos haluaa turboviiveestä ja suhinoista nautiskella niin sitähän tuo vapari ei pysty tarjoamaan.
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        #12
                        Älkää hyvät ihmiset jaksako laskea niitä viimeisiä satasia näissä bensa-diesel käyttökulutuvertailuissa. Auto pitää ostaa sellaisella koneella josta tykkää. Oma ääni menee tietenkin bensakoneelle.

                        Tuossa parin talon päässä asustaa 335d ja melko traktorilta se kuulostaa kun kiihdyttää pihani edestä ohi. Erityisesti kylmänä. Toisekseen 3-sarjan äänieristys ei ole lähelläkään 5-sarjan tasoa, joten kyllähän se naputus kuuluu myös kabiiniin. Varmasti hyvä kone tuo diiseli on tehojen ja kulutuksen suhteen, mutta pelkästään äänimaailman takia ottaisin ilman muuta bensan.

                        Mitä tulee turbo vs. vapari vertailuun, niin ihan hyviä muistoja on 9-5 Saabin bensa-turbokoneista, eli en vierasta turboa, antaahan se hyvin voimaa. Bensaturbot on kuitenkin yleensä aika sivistyneitä, dieseleistä olen usein ne pahimmat turboviiveet havainnut. Huonoa voisi olla, että siinä tietenkin on yksi vikaherkkä osa lisää, jos haluaa miettiä mahdollisimman luotettavaa kulkinetta. Ja ehkä ne vaparin äänet on miehekkäämmät.
                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          #13
                          Originally posted by Messier View Post
                          Hämmennetään soppaa sen verran että mun valinta olisi ehdottomasti 330i.
                          Mutta jos haluaa turboviiveestä ja suhinoista nautiskella niin sitähän tuo vapari ei pysty tarjoamaan.
                          Näissä 2xturboissa sitä viivettä ei edes huomaa (kun sitä ei juurikaan ole) puhumattakaan turbon suhinoista...dumpin suhahtelut menevät riisikuppi osastolle (lue mitsubishi ja subaru)

                          Ehdottomasti bensa...ja topicin aloittajalle,jos kulutus on se juttu,niin muita moottorimalleja löytyy bemarin tarjonnasta.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 559
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Messier View Post
                            Hämmennetään soppaa sen verran että mun valinta olisi ehdottomasti 330i.
                            Mutta jos haluaa turboviiveestä ja suhinoista nautiskella niin sitähän tuo vapari ei pysty tarjoamaan.
                            Ikinä ajanut 335i? Itsellä ainakin oli alkuun "vaikea" ajaa "oikealla" vaihteella, meinasi kokoajan olla yksi liian pieni vaihde sisällä normiajossa.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                            Comment

                            • Raimo Miettinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 320

                              #15
                              Originally posted by Ändi View Post
                              Itse perustelin dieslein hankinnan itselleni näin:

                              (421,6-(202,21-156,95))/0,0509= 7393km/a
                              Tämä toimii tietysti jos diesel ja bensa ovat tasapäisiä ehdokkaita niin silloin reilun 7000 kilsan ajoilla diesel hankintaan, mutta monelle bensan tuomista fiiliksistä ollaan valmiita maksamaan sievoinen summa. Tietysti tuosta voisi vielä laskea kuinka paljon fiilistelylisää tulee jos ajaa sen 15 000 kilsaa vuodessa.
                              BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎