Kerro vaikka privalla jos et julkisesti uskalla. Olisi ikävää jos käy samalla tavalla, auto ei olekkaan mitä piti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 320d 2008 n47 mikä vikana?!!
Collapse
X
-
Kannattaa lukea se välityssopimus tarkalleen läpi.
Ainakin minun tekemissä kerrotaan välittäjän vastuut ja velvollisuudet.
Jos teillä lukee sopimuksessa että autossa pitää olla takuu,
kyllä välittäjä joutuu ainakin osittain vastuuseen,
ellei hänellä sitten ole näyttöä siitä että asia on ollut sinun tiedossa
(esim. lähetettyä sähköpostia).
Oleellista on myöskin se että kenen nimissä se kauppa kirja tehdään.
Ostajan (toimeksiannon tekijän) ja Saksalaisen liikken vaiko Saksalaisen liikkeen ja Välittäjän välillä.
Jos kyse oli toimeksiannosta jossa kauppa tehtiin Saksalaisen liikkeen ja toimeksiantajan välillä, välittäjä vastaa ainoastaan välityspalkkionsa osalta autosta. Kyllähän jokainen ymmärtää että jos maksaa tonnin tai pari palkkiota, ei voi vaatia 5 tonnin korjausta välittäjän piikkiin.
Ja jos auto toimi kuitenkin muutaman kuukauden OK,
vastuu jää myyjälikkeen ja toimeksiantajan ongelmaksi,
välittäjä voi tietysti hyvää tahtoaan osallistua kustannuksiin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kirjallista sopimusta ei ole tehty, vaan s.postilla sovittu asioita. Ikävä kyllä takuuasioista oli puhe aina puhelimitse. En oletakaan että välittäjä maksaisi koko auton remontin, mutta kuten asianajaja sanoi, kaikkien tulisi kärsiä jotain.
Auto on ostettu minun nimiini eli saksalaisella myyjäliikkeellä on virhevastuu.
Ei voi sanoa että auto toimi muutaman kuukauden ok, koska se toimi 3kk 2pv ja 3000 km, joka on aika vähän tuon hintaluokan autolle.
Comment
-
-
Noniin kiitos vinkistä, Rahu luki koodit eilen ja sieltä tuli seuraavaa:
-Rail pressure control
-Rail pressure plausibility deliver-controlled
Ja ei muuta.
Eli tilanne viittaisi edelleen siihen että auto ei saa polttoainetta tarpeeksi pysyäkseen käynnissä.
Mitkäköhän asiat siihen voisi vaikuttaa?
-Siirtopumppu vaihdettu
-Suodatin vaihdettu
Comment
-
-
Joo tuo olisi tietysti hyvä kokeilla, mistäköhän kohtaa letku tulee koneeseen
Ja lisäksi löysin tällaisen keskustelun
Koska oman rail putkeni päässä käy joku venttiili pari minuuttia sen jälkeen autoa on startattu ja ei ole käynnistynyt.
Tietääkö joku mikä venttiili se on, paineensäätö vai määränsäätö..?
Comment
-
-
Voisko suutin vuotaa niin paljon että ei pidä paineita? Mistä vuotavan suuttimen voisi todeta?
Onko öljytaso noussut?
Eikös noi linjapaineet saa luettua jollain bemmistä?
Edit. korkeapainepumpun vaihto-ohjeet
http://s1094.photobucket.com/albums/...lrefitting.mp4Last edited by Scyber; 29-05-2012, 12:54.
Comment
-
-
Rahun mukaan jos suutin vuotaa niin paljon niin sen ei pitäisi enää käynnistyäkään uudelleen kun on sammunut.
Öljytasosta en osaa sanoa muuta kuin että saattaa olla että se jossain vaiheessa noussut yhden pykälän auton saamisen jälkeen, elektronisen näytön mukaan siis, mihinkä se voisi viitata?
Paineita katsottiin Uudenmaan dieselissä, ja nehän olivat liian vähäiset mutta mihin se viittaa niin se on epäselvää.
Ja saman firman mukaan korkeapainepumpun irroitukseen tarvitaan niin kallis erikoistyökalu että niitä ei ole monella, mutta tuon videon perusteella asia ei liene niin:think
Ps. videon viidennessä kuvassa käsketään irroittamaan moottorisoitu venttiili, mikäköhän venttiili se on, koska se on juuri se joka pitää omassa autossani surinaa n.2-3 min sen jälkeen kun autoa on startattu mutta ei ole käynnistynyt?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVika ei ole auton merkissä, vaan polttoaineessa. Peruskouluissakin nykyään opetetaan, ettei Bmw dieseliin pidä koskea tikullakaaKun saat tuon kuntoon niin hajoaa jakopää...
Comment
-
-
Originally posted by soikkma View PostNoniin kiitos vinkistä, Rahu luki koodit eilen ja sieltä tuli seuraavaa:
-Rail pressure control
-Rail pressure plausibility deliver-controlled
Ja ei muuta.
Eli tilanne viittaisi edelleen siihen että auto ei saa polttoainetta tarpeeksi pysyäkseen käynnissä.
Mitkäköhän asiat siihen voisi vaikuttaa?
-Siirtopumppu vaihdettu
-Suodatin vaihdettuLast edited by WSE1; 30-05-2012, 06:59.
Comment
-
-
Ostin uuden pumpun Herttoniemen Laakkoselta, joten pitäisi pelittää..
Kukakohan osaisi kertoa mihin vaikuttaa tuo osa joka hurisee koneen sammumisen jälkeen jonkin aikaa
Osa numero 3.
Se ei ole mielestäni normaalioloissa käy koneen sammumisen jälkeen, joten voisiko siinä olla jotain vikaa ja miten sen selvittää.
Tällä hetkellä huolto varattu Schmiedmannille viikolle 30, mutta olisihan se mukava jos ei tarvitsisi niin pitkään odottaa kun auto ollut sivussa kohta 3kk
Comment
-
-
Originally posted by soikkma View PostOstin uuden pumpun Herttoniemen Laakkoselta, joten pitäisi pelittää..
Kukakohan osaisi kertoa mihin vaikuttaa tuo osa joka hurisee koneen sammumisen jälkeen jonkin aikaa
Osa numero 3.
Se ei ole mielestäni normaalioloissa käy koneen sammumisen jälkeen, joten voisiko siinä olla jotain vikaa ja miten sen selvittää.
Tällä hetkellä huolto varattu Schmiedmannille viikolle 30, mutta olisihan se mukava jos ei tarvitsisi niin pitkään odottaa kun auto ollut sivussa kohta 3kk
Pitäisikö samalla kun puratte imusarjan tarkistaa että läpät liikkuu ok, ettei olis jumissa ja sen takia jurnuttaa?
Comment
-
-
Täytyypä tehdä näin, voisiko tuo sitten vaikuttaa auton paineisiin sillä tavalla ettei pysy käynnissä?
Tällä hetkellä taistelu myyjäliikkeen kanssa on sillä tavalla että Kuluttajakeskuksen Saksan osasto on lähettänyt kirjeen myyjäliikkeelle johon ei ole vastattu määräaikaan mennessä ja nyt on lähetetty huomautus johon on aikaa vastata viikko-pari, jonka jälkeen vielä yritetään soittaa. Jos myyjäliike ei vastaa mitään niin ainoa vaihtoehto on haaste, sillä kuluttajakeskuksella ei ole mitään pakkokeinoja, vaan ovat ainoastaan sovitteleva osapuoli.
Comment
-
-
Originally posted by soikkma View PostTäytyypä tehdä näin, voisiko tuo sitten vaikuttaa auton paineisiin sillä tavalla ettei pysy käynnissä?
Tällä hetkellä taistelu myyjäliikkeen kanssa on sillä tavalla että Kuluttajakeskuksen Saksan osasto on lähettänyt kirjeen myyjäliikkeelle johon ei ole vastattu määräaikaan mennessä ja nyt on lähetetty huomautus johon on aikaa vastata viikko-pari, jonka jälkeen vielä yritetään soittaa. Jos myyjäliike ei vastaa mitään niin ainoa vaihtoehto on haaste, sillä kuluttajakeskuksella ei ole mitään pakkokeinoja, vaan ovat ainoastaan sovitteleva osapuoli.
Olikos Saksan kauppakirjassa sen firman tiedot vai sun tiedot?
Ja on yleinen käytäntö ettei Saksasta anneta takuuta autolle. Ellei sitten osta erikseen ns. eurogarantie tms.
Silti petos on petos, mikäli vika olisi siis autossa jo ollut. Ja en tiedä korvaisiko takuu mahdollisesti likaisesta polttoaineesta johtuvaa rikkoutumista osille.
Tähän takuuhommaan olisi kannattanut havahtua välittömästi ja todeta ettei autolla ole takuuta ja mennä hakemaan esim. www.finntakuu.fi takuu autollesi. Niin olisit voinut vaikka sitten ehdottaa välittäjälle että maksaa puolet siitä tms.
Kolmannekseen vielä sen verran että varo kun viet korjattavaksi ettei siihen vaan vaihdella uusia osia tsiljardia kappaleita ehjien tilalle ja veloiteta niistä miljoonia. Ns. arvaus- ja vaihtotekniikka ei ole kovin kukkaroystävällinen vaihtoehto. Ota myös vanha pumppu talteen, jos ei olekkaan viallinen.Last edited by Scyber; 01-06-2012, 07:29.
Comment
-
Comment