Announcement

Collapse
No announcement yet.

n54 vika vai ominaisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1126
    • suomi

    n54 vika vai ominaisuus

    1-2 vaihdossa auto "dumppaa",eli siis hyytyy hetkeksi aivan kuin luistonesto menisi tyyliin 2s päälle. jotenkin tuntuu että orkkis bybassit aiheuttavat jostain syystä ton efektin. kytkinlinjasta cdv poistettu. ongelmaa ei ole,tai sitä ei ainakaan huomaa esim 2-3 vaihdossa.

    vikakoodeja ei tule/ollut ikinä. myöskin luistonesto ollut kokonaan pois "vika" ollut vakiona,sekä ohjelman kanssa.
    Last edited by arben; 02-06-2012, 15:16.
  • Mikaatm
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 560
    • Vantaa

    #2
    Ei ainakaan mulla "dumppaa". Eli oisko joku vika, mut outoa ettei taas tee 2-3 vaihdossa?
    450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1126
      • suomi

      #3
      Originally posted by Mikaatm View Post
      Ei ainakaan mulla "dumppaa". Eli oisko joku vika, mut outoa ettei taas tee 2-3 vaihdossa?
      täytyisi saada eliminoitua noi bybassit pois pelistä..

      tosiaan kun vetää nopean 1-2 niin ilmiö täysin sama kuin luistonesto puuttuisi vetoon, mutta kun extra nopean vaihdon tekee niin ettei kierrokset tipu alle 4000rpm niin veto on kohdillaan.

      ehkäpä voimaa on liian vähän vaan,michelin puree kuin tauti tiehen

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7559
        • Kotona

        #4
        Originally posted by arben View Post
        1-2 vaihdossa auto "dumppaa",eli siis hyytyy hetkeksi aivan kuin luistonesto menisi tyyliin 2s päälle.
        Samaa tautia tuntuu olevan paljon mopommassa N52:ssa ja ilman turbo(j)a. Tässä tosin epäilen olevan vika siinä, että potkua ei ole tarpeeksi.
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
        -

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1263
          • Kainuu

          #5
          Ei kait by-pass tuollaista aiheuta. Jos ne vuotaa ei paineet vaan nouse tarpeeksi ylös.
          BMW i5 M60, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1126
            • suomi

            #6
            Originally posted by makebm5 View Post
            Ei kait by-pass tuollaista aiheuta. Jos ne vuotaa ei paineet vaan nouse tarpeeksi ylös.
            niin,voi olla kaukaa haettua että vaihdossa ne jäisi auki hetkeksi jolloin siellä ei luonnollisesti ole voimaa "yhtään". tämä mulle ekana mieleen juolahti.

            Comment

            • Mikaatm
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 560
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by arben View Post
              tosiaan kun vetää nopean 1-2 niin ilmiö täysin sama kuin luistonesto puuttuisi vetoon, mutta kun extra nopean vaihdon tekee niin ettei kierrokset tipu alle 4000rpm niin veto on kohdillaan.

              ehkäpä voimaa on liian vähän vaan,michelin puree kuin tauti tiehen
              Ahtopainemittaria kiinni? Ettei pääsisi ahdot piikkaamaan alakierroksilla ja rajoittaa sen takia hetkellisesti tehoa?
              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1126
                • suomi

                #8
                Originally posted by Mikaatm View Post
                Ahtopainemittaria kiinni? Ettei pääsisi ahdot piikkaamaan alakierroksilla ja rajoittaa sen takia hetkellisesti tehoa?
                yritinkin ettiä painemittaria olisi voinut tutkia mitä siellä tapahtuu,mutta eikös tuollaisesta yliahtamisesta jää vikakoodia?

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 560
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  yritinkin ettiä painemittaria olisi voinut tutkia mitä siellä tapahtuu,mutta eikös tuollaisesta yliahtamisesta jää vikakoodia?
                  Käsittääkseni ei välttämättä jää vikakoodia.
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1126
                    • suomi

                    #10
                    puola hajosi

                    muistaakos joku mitä merkkiliikkeessä maksaa puola? täytyy samalla ottaa uudet tulpat.

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by arben View Post
                      puola hajosi

                      muistaakos joku mitä merkkiliikkeessä maksaa puola? täytyy samalla ottaa uudet tulpat.
                      Käyppäs marmorilla kysäseen mitä puola maksaa?Voi olla että menee takuisiin.Omaan n53 vaihdettiin bmw:n toimesta puolat juuri uusix.Jokin valmistevika kampanja tms.
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • Jammü
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 191
                        • Espoo

                        #12
                        Puola ei muistaakseni ollut kovin kallis. Tulpat maksavat hiukan enemmän, koska ovat omanlaiset N54 moottoriin. Tulppa-avainkin on erilainen, ei siis normi 6-kulmainen. Tulppa-avaimia Biltemasta tai Amerikasta:

                        Everyone also knows turbo BMW / MINI engines require a special thin walled socket to remove/reinstall the spark plugs. This highly recommended specialty socket is all you need. The magnet is pretty cool too.

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1126
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by Jammü View Post
                          Puola ei muistaakseni ollut kovin kallis. Tulpat maksavat hiukan enemmän, koska ovat omanlaiset N54 moottoriin. Tulppa-avainkin on erilainen, ei siis normi 6-kulmainen. Tulppa-avaimia Biltemasta tai Amerikasta:

                          http://www.burgertuning.com/N54_BMW_...t_adapter.html

                          tulpat maksoi kun hain autokeskuskuksesta ~27e/kpl. tulppa-avaimen hain fixuksesta,siitä sai sorvata aika paljon pois jotta meni tulpan koloon.

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1126
                            • suomi

                            #14
                            Manuaalivaihteisessa autossa vaihtamishetkellä moottorinohjaus sulkee kaasuläppää jotta vaihtaminen ei olisi repivää. Sporttisemmassa ajossa ko. ominaisuus voi ärsyttää, ominaisuutta voi säätää JB4:llä

                            taitaa siis olla ominaisuus

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎