Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90, 325i veto epätasaista/nykivää kylmänä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 82
    • Finland

    #16
    Mulla 320i e90 vm 05. Samantapaisia oireita löytyy kylmänä. Kone nostaa kierroksia ja kulutusmittari liikkuu mutta autolla menee muutama sekuntti reagoida ja hieman nykivää. 200-300m ajettua tuo loppuu kans lähes tulkoon aina.

    Kone pitää tämän lisäksi kylmillä pakkasilla kun lähtee ajamaan siinä 2,5rpm kohdilla aikamoista rallatusta joka kuullostaa suht huolestuttavalta.. Viime talvena ei näitä kuulunut. Tämäkin loppuu tuon muutaman sadan metrin ajelun jälkeen. Voiskohan nakutus/rätinä mistä johtua? Öljyt menossa muutaman pvän päästä vaihtoon jos ovat huonot, 11tkm ajettu öljyillä että ei pitäis ihan kermaa olla vielä...
    ------------
    Ajossa: 2006, 325i e91

    Ex:
    2005, 320i e90

    Comment

    • Remolux
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 294

      #17
      Originally posted by jani87 View Post
      Mulla 320i e90 vm 05. Samantapaisia oireita löytyy kylmänä. Kone nostaa kierroksia ja kulutusmittari liikkuu mutta autolla menee muutama sekuntti reagoida ja hieman nykivää. 200-300m ajettua tuo loppuu kans lähes tulkoon aina.

      Kone pitää tämän lisäksi kylmillä pakkasilla kun lähtee ajamaan siinä 2,5rpm kohdilla aikamoista rallatusta joka kuullostaa suht huolestuttavalta.. Viime talvena ei näitä kuulunut. Tämäkin loppuu tuon muutaman sadan metrin ajelun jälkeen. Voiskohan nakutus/rätinä mistä johtua? Öljyt menossa muutaman pvän päästä vaihtoon jos ovat huonot, 11tkm ajettu öljyillä että ei pitäis ihan kermaa olla vielä...
      Kuullostaa ihan siltä ihanalta jakopäänrempalta mikä tuloo olemaan sulla eessä tänä talvena ja nyt ko näin sanoin ni varmasti ihelläki. taas rahaa palaa se 3000e...

      Comment

      • jani87
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 82
        • Finland

        #18
        Voisko tuommoinen jakopäänremppa tulla jo 129k ajetulla autolla :O... Kuullostaa omaan korvaan aika aikaiselta..?
        ------------
        Ajossa: 2006, 325i e91

        Ex:
        2005, 320i e90

        Comment

        • jani87
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 82
          • Finland

          #19
          Näkyykö nuo jakopään ongelmat testerillä? Huomenna olis testeriin menossa ja yleis huoltoon.. saas nähdä mikä on diagnoosi.

          Unohdin tosiaanki lisätä vielä että tuo rallatus ja kaikki nykiminen on ainoastaan hyvin kylmällä koneella, lämpimillä keleillä tai koneen hieman lämmettyä ei moista ääntä kuulu eikä ole "viiveistä vetoa" ja kone toimii moitteettomasti. Voisko silti viitata jakopäähän?
          Jotenki itsellä kutinaa olisi jotenki bensan syöttö tuntuis olevan tukkeentunu kylmällä?
          Mutta itsehän en todellakaan autoista loppujen lopuiks mitään tiedä..
          ------------
          Ajossa: 2006, 325i e91

          Ex:
          2005, 320i e90

          Comment

          • jani87
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 82
            • Finland

            #20
            Auto kävi huollossa ja ei tullut mitään vikakoddeja DSC vikaa lukuunottamatta (joka on jo korjauksen alla osaa odotellessa). Eikös tuo jakopää antaisi jotain vikakoodia jos siellä jotain olisi menossa? Voiskohan tuosta äänestä päästä eroon jos ajoissa jonku kiristimen esim tarkistuttaisi?
            ------------
            Ajossa: 2006, 325i e91

            Ex:
            2005, 320i e90

            Comment

            • jani87
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 82
              • Finland

              #21
              Mulla tänään teki tuota topicissa puhuttua samaa. Eli e90 320i n46 moottorilla tosin kyseessä. Nelosella ku koitti ajaa n. 60km/h ja painoi vähä kaasua niin auto rupes nykimään, ei meinannu kierroksetkaan nousta. Sitten ajelin rauhassa kiihdyttämättä tahmean tuntuisella autolla seuraaviin valoihin, siellä sitten kytkin pohjaan hiljentäessä niihin ja auto sammui samalla kun sain pysähdyttyä valoihin.

              Käynnistin auton ja matka jatku, koneen vähä lämmettyä ongelma hävis... Tehnyt kerran aiemmin alkutalvesta kun oli kylmä kone.

              Voisko olla tuossa sama homma tuo solenoidi?

              Kovemmillakin pakkasilla on ajettu ilman ongelmia.. siksi ihmetyttää... :think ?

              Auto ollut myös normaali huollossa ja piuhan päässä ekan kerran jälkeen, mitään koodia ei antanut. Kenelläkään ideoita?
              ------------
              Ajossa: 2006, 325i e91

              Ex:
              2005, 320i e90

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17855
                • PKS

                #22
                ^Menee hieman offtopicin puolelle koska kyseessä on neloskone, eikä topikin mukainen 6syl. Anyway..

                Lähtisin veikkaamaan puolavikaa ensimmäisenä, kun tietää ko. koneen heikkouden niiden suhteen. Vikakoodit nyt tapahtuneen jälkeen lukemalla olisi muistissa missfire -koodia jostain puolasta tässä tilanteessa. Toisaalta nyt kun on talviaika menossa, voisi kyseessä olla myös jäätynyt huohotin.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • jani87
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 82
                  • Finland

                  #23
                  Joo pahoittelen meni vähä offtopic eri koneen puolesta... oli vaan oireet niin täsmälliset niin ajattelin jos tuo on joku yleinen ongelman aiheuttaja useassa koneessa ei viittiny uutta samaa topiccia eri koneelle avata tämän takia.
                  ------------
                  Ajossa: 2006, 325i e91

                  Ex:
                  2005, 320i e90

                  Comment

                  • jani87
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 82
                    • Finland

                    #24
                    Sehän selvis nopeeta.... kotiin päästyä töistä kurkkasin koneen alle josko öljykä vuotanut kun kannen tiiviste vähä vuoti ennestään. Huohotin ilmeisesti ollu tukossa. Täyttökorkinkohdalta vana öljyä valunu alas. Ei paljoa, ei näyöljy määrässä ajokonees yms.

                    Onkohan tuo putsattava vai saakohan ton ajamalla koneella pitkän lenkin ja kuumaks niin että palais mössöt sieltä?

                    Meni viimetalvenaki edellisellä omistajalla näin... oiskohan tuo talvipaketti hommattava siihen...
                    ------------
                    Ajossa: 2006, 325i e91

                    Ex:
                    2005, 320i e90

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #25
                      Itselle vaihdettiin huohotin aikanaan.Melkoinen homma kun joutuu puoli moottoria purkaan sen takia..Separaattori löytyy imusarjan alta/sykkyrän sisältä.Oma oli suomi auto ja täten vastukset joka paikassa talven varalle..
                      Ei sitä varmaan kannata alkaa koittaan että lähtiskö liikeelle jos kuumittaa konetta?Kiertääkö öljyt silloin laisinkaan?Forte olisi yksi vaihtoehto mutta käykö sekään enään tuossa kohtaa kun jos on jo tukossa?
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • jani87
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 82
                        • Finland

                        #26
                        Soitin huoltoon n. 3h duuni, putsaavat ja tilaavat uudet letkut ja tarkistaa kannen tiivisteen, hinta arvio n. 300€. Sanoi että ei suosittele ylimäärästä ajoa, vien sen viikonlopun aikana huoltoon kun luvattu + keliä. Auto kyllä käy hyvin ja starttaa nätisti eikä käynnissä ongelmia, öljyä tuli ehkä puol desiä tai desi että tuskin mitään suurempia vaurioita *koputtaa puuta*, ei myöskään pala kojelaudas mitään valoja.
                        ------------
                        Ajossa: 2006, 325i e91

                        Ex:
                        2005, 320i e90

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎