Moi!
Ostin puolisen vuotta sitten ensimmäisen BMW:n ja nytten on viime kuukauden aikoina ilmennyt jokseenkin ärsyttävä ongelma auton kanssa. Auton ajotuntuma tehot yms. ovat kohdillaan mutta tuuletin puskee moottorin lämmetty hiljasissa vauhdeissa / pysähtyessä palaneen käryn kabinettiin.
Olisikohan kenelläkään ehdotuksia mistä voisi johtua? En ole onnistunut paikallistamaan mistä haku tulee mutta konehuoneen tarkastettua huomasin että aina ajon jälkeen on hieman märkää/kosteaa siinä moottorin keskellä olevan tötsän taikka kupolin juuressa / reunoilla, elikkä se joka on moottoriöljykorkin oikealla puolella keskellä konetta (en ole mikään auto expertti joten osan nimestä ei ole tietoa..). Voisikohan tuo vuotaa öljyä tai jotain ja siten valua pakoputkien päälle yms josta käry tulee?
Käryä ei tosiaankaan tule vauhdeissa yli 30km ja tulee ainoastaan pysähtyessä tai erittäin hiljaisssa vauhdeissa. Autossa mennyt huohotin putki tukkoon kerran aiemmalla omistajallla, mutta siitä on kaikki kunnostettu ja vaihdettu palikat. Silti mietityttää oliskohan mahdollisesti voinut talven jälkeen itellä mennä putki hieman tukkoon taas niin että puskee painetta johki..?
Kiitokset jo tässä vaiheessa nopeille vastanneille, olisi mahtava tietää onko jotain vakavempaa kysessää kannattaako tolla ajella jos vuotaa jostain.
T: amatööri!
Ostin puolisen vuotta sitten ensimmäisen BMW:n ja nytten on viime kuukauden aikoina ilmennyt jokseenkin ärsyttävä ongelma auton kanssa. Auton ajotuntuma tehot yms. ovat kohdillaan mutta tuuletin puskee moottorin lämmetty hiljasissa vauhdeissa / pysähtyessä palaneen käryn kabinettiin.
Olisikohan kenelläkään ehdotuksia mistä voisi johtua? En ole onnistunut paikallistamaan mistä haku tulee mutta konehuoneen tarkastettua huomasin että aina ajon jälkeen on hieman märkää/kosteaa siinä moottorin keskellä olevan tötsän taikka kupolin juuressa / reunoilla, elikkä se joka on moottoriöljykorkin oikealla puolella keskellä konetta (en ole mikään auto expertti joten osan nimestä ei ole tietoa..). Voisikohan tuo vuotaa öljyä tai jotain ja siten valua pakoputkien päälle yms josta käry tulee?
Käryä ei tosiaankaan tule vauhdeissa yli 30km ja tulee ainoastaan pysähtyessä tai erittäin hiljaisssa vauhdeissa. Autossa mennyt huohotin putki tukkoon kerran aiemmalla omistajallla, mutta siitä on kaikki kunnostettu ja vaihdettu palikat. Silti mietityttää oliskohan mahdollisesti voinut talven jälkeen itellä mennä putki hieman tukkoon taas niin että puskee painetta johki..?
Kiitokset jo tässä vaiheessa nopeille vastanneille, olisi mahtava tietää onko jotain vakavempaa kysessää kannattaako tolla ajella jos vuotaa jostain.
T: amatööri!
Comment