Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325d -08 lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • claude
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 144
    • Hollola

    #16
    Originally posted by janne320d View Post
    saakohan nuo kaihtimet asennettua jälkeempäin ja minkä hintaiset,saksa autoissa noita ei kai ole,ei ainakaan omassa?

    Mullakin on saksasta tuotu ja kaihtimet löytyy..

    Eilen ajelin pikku lenkin autolla pakkasta oli 17 astetta ja lämmöt nousi 80 alueella tonne 90-94 asteeseen,heti kun vauhti hiljeni niin lämmöt laski tonne 85 mikä on vissiinkin normaalia kun kuormitus laskee.. Auto oli n.10 min. tyhjäkäynnillä ja lämmöt tippu 78,heti kun lähti liikkeelle niin nousi 88..
    DPF polttokin vissii kävi päällä kun auto haisi niin pirun pahalla kun pysähdyin.



    F31 320d lci
    ex bemut.
    e92 325i -07
    e91 325d -08
    e60 530da "m-sport" -04
    e39 525iat -01

    Comment

    • jpirkkal
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 40
      • Jkl

      #17
      Jaahas, päätermarin vaihto olis kai edessä, auto e91 325d -08. Pari päivää sitten ilmestyi DPF:n merkkivalo joka sitten aina startin ja muutaman kilsan ajon jälkeen ilmestyy uudelleen. Sitä sitten miettimään mistä johtuu, no lämmöt oli melko alhaalla (50-57) ja vaihdoin eilen EGR-termarin. Lämmöt pomppas tuonne 70 asteen korville, parhaimmillaan 77, mutta siitä ylöspäin ei sitten millään. Pakkasta oli sellainen kymppi tai vähän toista.

      Osaako kukaan sanoa miten paljon tuolla autolla uskaltaa ajella ennen termarin vaihtoa ettei tuo DPF mene lopullisesti vaihtokuntoon? Vai voiko tuolle tehdä "pienen" tukkeuman jälkeen vielä jotain kunnes auto saa lämmöt kohdilleen ja pystyy itse poltteleen tuon?

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by jpirkkal View Post
        Jaahas, päätermarin vaihto olis kai edessä, auto e91 325d -08. Pari päivää sitten ilmestyi DPF:n merkkivalo joka sitten aina startin ja muutaman kilsan ajon jälkeen ilmestyy uudelleen. Sitä sitten miettimään mistä johtuu, no lämmöt oli melko alhaalla (50-57) ja vaihdoin eilen EGR-termarin. Lämmöt pomppas tuonne 70 asteen korville, parhaimmillaan 77, mutta siitä ylöspäin ei sitten millään. Pakkasta oli sellainen kymppi tai vähän toista.

        Osaako kukaan sanoa miten paljon tuolla autolla uskaltaa ajella ennen termarin vaihtoa ettei tuo DPF mene lopullisesti vaihtokuntoon? Vai voiko tuolle tehdä "pienen" tukkeuman jälkeen vielä jotain kunnes auto saa lämmöt kohdilleen ja pystyy itse poltteleen tuon?
        Periaatteessa tuo 77-astetta pitäisi riittää regeneroinnin aloittamiseksi (min 75-astetta)
        Voithan kokeilla lähteekö poltto päälle noilla lämmöillä (vaikka lämmityslaitetta vielä pienemmälle laittamalla tms kikkailulla/ kovalla ajolla)tai hommaat jonkun joka laittaa polttopyynnön päälle.
        Jos yrittäisi polttoa niin sitten voisi huoletta taas ajella.
        Varmaan mitä vähemmän ajat niin parempi (kunnossa oleva DPF polttelee noin 1000Km välein riippuen tietysti ajotavasta yms...
        Last edited by Nettipepe; 07-12-2012, 09:15. Reason: typo korjaus
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • jpirkkal
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 40
          • Jkl

          #19
          Originally posted by Nettipepe View Post
          Periaatteessa tuo 77-astetta pitäisi riittää regeneroinnin aloittamiseksi (min 75-astetta)
          Voithan kokeilla lähteekö poltto päälle noilla lämmöillä (vaikka lämmityslaitetta vielä pienemmälle laittamalla tms kikkailulla/ kovalla ajolla)tai hommaat jonkun joka laittaa polttopyynnön päälle.
          Jos yrittäisi polttoa niin sitten voisi huoletta taas ajella.
          Varmaan mitä vähemmän ajat niin parempi (kunnossa oleva DPF polttelee noin 1000Km välein riippuen tietysti ajotavasta yms...
          Okei, pitää siis yrittää päästä vähillä ajoilla ennen termarin vaihtoa. Onko tuolle polton käynnistymiselle muuten jotain aikaa, miten kauan lämmön pitää olla tuon 75 yli ja kauanko sen pitää siellä pysyä = kauanko poltto kestää?

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by jpirkkal View Post
            Okei, pitää siis yrittää päästä vähillä ajoilla ennen termarin vaihtoa. Onko tuolle polton käynnistymiselle muuten jotain aikaa, miten kauan lämmön pitää olla tuon 75 yli ja kauanko sen pitää siellä pysyä = kauanko poltto kestää?
            Moottorinohjainyksikkö tuota ohjaa anturitietojen pohjalta.
            Vastapainetta mittaa ja kun saavuttaa raja-arvon napsahtaa pyyntö päälle.
            Tämän jälkeen kun muut specsit täyttyy (polttoainetta tankissa, lämpötila yli 75 pakokaasulämpötila riittävä) pitäisi poltto alkaa välittömästi.
            Jos ei täyty niin jäädään odottamaan että täyttyy...
            Specsit kun täyttyy niin pitäisi heti poltto käynnistyä ja kesto riippuu varmaan siitä miten tukossa DPF on... mutta tarkkailemalla selviää... parkkiin ajaessa jos pirunmoinen katku haisee niin kannattaa käydä vielä pikku lenkki ajelemassa
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • Homebrew
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 349
              • Paimio

              #21
              Originally posted by Nettipepe View Post
              Moottorinohjainyksikkö tuota ohjaa anturitietojen pohjalta.
              Vastapainetta mittaa ja kun saavuttaa raja-arvon napsahtaa pyyntö päälle.
              Tämän jälkeen kun muut specsit täyttyy (polttoainetta tankissa, lämpötila yli 75 pakokaasulämpötila riittävä) pitäisi poltto alkaa välittömästi.
              Jos ei täyty niin jäädään odottamaan että täyttyy...
              Specsit kun täyttyy niin pitäisi heti poltto käynnistyä ja kesto riippuu varmaan siitä miten tukossa DPF on... mutta tarkkailemalla selviää... parkkiin ajaessa jos pirunmoinen katku haisee niin kannattaa käydä vielä pikku lenkki ajelemassa
              Ja vielä lisäyksenä se ettei vastapaineista saa olla vikakoodia päällä (vikakoodi voi olla DDE:llä vaikkei IDrivessa/mittaristossa DPF varoitusta näkyisikään). Jos on vikakoodi päällä niin ei lähe polttamaan vaikka kuinka ajelis (tämän voi kiertää nollaamalla INPAlla vikakoodeja ajon aikana)... Ja kärykin voi tulla vaikka poltto ei olis käynnistyny nimim. kokemusta on..
              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
              Ex. E91 330d -07

              Comment

              • jpirkkal
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 40
                • Jkl

                #22
                Termarien vaihto poisti lämpöongelman, mutta dpf ei lähde polttamaan... Tutkailemme asiaa tieturin kautta alkuviikosta.

                Comment

                • Jiri
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 105

                  #23
                  Tieto lisää tuskaa... Tuli hommattua bluetooth mokkula + Torque ohjelma puhelimeen. E91 325dA -08 lämmöt näyttäs vaihtelevan 76-81 välillä :think
                  (Ulkolämpötila vaihdellut -5 ja -10 välillä)

                  Mistäs porukka on noita alkuperäisiä termareita hankkinut? Onko noiden vaihtamisessa jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?

                  Ilmaus onnistuu ilmeisesti ihan perinteisin menetelmin, onko paisuntasäiliössä oleva ilmausruuvi ainoa? Webastoa ei autossa ole.

                  Vai kannattaako suosiolla jättää liikkeen vaihdettavaksi?

                  EDIT: Jaahas, tänään työmatkalla (50km @ 80kmh) 0c lämpötilassa lämmöt 66-69c.
                  Last edited by Jiri; 08-01-2013, 16:29.
                  * E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎