Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSC ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 82
    • Finland

    DSC ongelma!

    Autossa syttyi tänää dsc valo, elikkä luistonesto ja ajovakauden järj. ei toimi ja valo palaa kojelaudalla. Auto toimi normaaliti kaupungille lähtiessä mutta kun piti takas kotiin niin käynnistäessä autoa valo syttyi.

    Onko mahdollista että tästä voisi pelkkä sulake mennä? abs toimii normaaliti vielä.
    Netistä koitin kattella niin tuo laatikko ainaski makaa maltaita jos se on sökönä...ja tältä pyritöön luonnosti välttymään.

    Kyseessä 320i e90 05 malli ja n. 129 000km ajettu, onko mahdollista että tuo laatikko hajoo jo näillä kilometreillä?. Piuhan päässä auto ei vielä ole ollut.
    Pikaista apua / ideoita kaivattaisiin!
    ------------
    Ajossa: 2006, 325i e91

    Ex:
    2005, 320i e90
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Vikakoodit lukuun ja sitten mahdollisesti tuosta jatkot. KLIK
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jani87
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 82
      • Finland

      #3
      Keskiviikona on onneksi jo aika autolle. Varattu jo aiemmin öljyn ja öljynsuodattimen vaihtoa varten, samalla sitten piuhan päälle. Onneksi tuo abs valo ei pala samalla, on kuullemma maailmalla yleinen ja erittäin kallis korjata..
      ------------
      Ajossa: 2006, 325i e91

      Ex:
      2005, 320i e90

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Pelkkä DSC:n vikavalo viittaa vahvasti paineanturivikaan, josta tuossa linkitetyssä keskustelussa. Hydrauliikkayksikkö maksaa uutena n. 200€, eli ei mahdottoman hintainen korjaus. Lukaise tuo keskustelu läpi, niin olet varustautunut, kun käyt pajalla.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • jani87
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 82
          • Finland

          #5
          Kiitokset avusta / vinkeistä. kivi tippu kieltämättä sydämmeltä kun on toivoa ettei menee auton koko boksi uusik
          Ilmottelen tänne vielä miten homma etenee, vikakoodit korjaukset ja hinnat.
          ------------
          Ajossa: 2006, 325i e91

          Ex:
          2005, 320i e90

          Comment

          • jani87
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 82
            • Finland

            #6
            Noniin, Diagnoosi saatiin!

            Elikkä vikakoodiksi antoi tuon 5e20, Muuta ei tullut ilmi.
            Sanoivat että paineanturissa vika, auto luulee koko ajan jarruttavansa 250bar paineella.

            Tarkasteltiin osa numerolla 34 51 6 797 896 ja löytyi heiltä tuo hydro unitti sillä ja hinta oli 193e tasan. Sanoivat että tuolla homma pitäis ruveta toimimaan, työksi antoivat 1,5h-2h. Sanoivat kyllä tuota osaa ainoastaan anturi osaksi mutta eikait se vääräkään voi olla kun tuolla osanumerolla löytyi ja hinta täsmää. Elikkä ilmeisesti nyt sitten tätä vaihtamaan?

            Kertoi vielä tämän jälkeen kauhutarinaksi että tuon koko yksikön vaihto olisi 1900e jos tuota erillistä osaa ei olisi löytynyt Ja oli kuullemma mennyt edellisellä viikolla viimeks jostain autosta tuo samainen osa, taitanee olla jotain maanantai kappaleita nuo hydro unitit.. Ilmottelen vielä kun osa on vaihdettu että pelittääkö kärry vai ei.
            Last edited by jani87; 05-12-2012, 10:15.
            ------------
            Ajossa: 2006, 325i e91

            Ex:
            2005, 320i e90

            Comment

            • jani87
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 82
              • Finland

              #7
              Tähän vielä semmonen lisäys minkä huomasin vasta töihin tullessani ja kyseinen huolto meni klo 12.00 kiinni tänään itsenäisyyspäivän vuoksi.

              Yrittivät muuttaa jarrujen huoltoväliä kun huomasivat siellä että niitä ei oltu muutettu viimeksi kun ne oli vaihdettu. Noh tämän muutoksen jälkeen eivät enään saaneet sinne uusia lukemia ilmeisesti tuon Paineanturivian takia ja sinne check listaan jäi keltainen jarru huoltokuvake jossa lukee kilmometrimääräksi pelkkää viivaa...

              Auton sammuttaessa syttyi punainen huoltovalo (auto tunkin päällä) + Käsijarruvalo (huoltokirjan mukaan (jarrupalat kuluneet) Voisiko tämä johtua tuosta kun jarruilla ei tällä hetkellä ole mitään vaihtoväliä merkittynä?? Huolto tosiaankin kiinni joten en sinne saa yhteyttä ennen maanantaita ja rupes mietityttään voiko tuolla ajaa vaikka tuo palaa nytten...
              19. pvä on huolto tuolle anturille sitten.
              Last edited by jani87; 05-12-2012, 17:31.
              ------------
              Ajossa: 2006, 325i e91

              Ex:
              2005, 320i e90

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                #8
                Originally posted by jani87 View Post

                Auton sammuttaessa syttyi punainen huoltovalo (auto tunkin päällä) + Käsijarruvalo (huoltokirjan mukaan (jarrupalat kuluneet) Voisiko tämä johtua tuosta kun jarruilla ei tällä hetkellä ole mitään vaihtoväliä merkittynä?? Huolto tosiaankin kiinni joten en sinne saa yhteyttä ennen maanantaita ja rupes mietityttään voiko tuolla ajaa vaikka tuo palaa nytten...
                19. pvä on huolto tuolle anturille sitten.
                Ei vaikuta jarrujen toimintaan millään tavalla, kovaa ajoa vaan.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • jani87
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 82
                  • Finland

                  #9
                  Ajattelin lopputuloksen postata tänne, elikkä tuolla yllä mainitulla hydro unitti osanumerolla korjaantui sitten kaikki. Kiitokset tästä vinkistä, säästin mehevät 1500e ja olen taas tyytyväinen bemmu kuski!
                  ------------
                  Ajossa: 2006, 325i e91

                  Ex:
                  2005, 320i e90

                  Comment

                  • mirrinmurkina
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 161
                    • Tuusula

                    #10
                    dsc valo vilkkuu ja moottori nykii

                    Viikko sitten alkanut sellainen ongelma, että kun ajaa maantiellä niin auto alkaa nykimään ja luistoneston valo vilkkumaan. Olen ottanut esp:n kokonaan pois käytöstä ja on päässyt ajamaan suht normaalisti.
                    Sen jälkeen vakionopeussäätimellä ajettaessa nopeus ja keskikulutus on hieman heilunut. Miltä pyörältä auton nopeus mitataan?

                    Onkohan samantyylistä ongelmaa kuin minulla oli keväällä? Silloin oireet olivat samat, mutta abs ja esp lähti pois päältä kokonaan vähän ajan päästä kun oli ajanut. Oireet ilmaantuivat maantienopeudessa. Silloin pienemmässäkin nopeudessa välillä alkoi nykimään. Silloin vika korjattiin autokeskuksella ja auton myynyt liike maksoi korjauksen. Hintaa tuli 950€ ja oikealle puolelle taakse vaihdettiin: pyörintäanturi, pyörännapa, jossa pyörintäkehä, vetoakseli ja tietty sen suojakumit.

                    Toivottavasti ei ole sama homma vasemmallekin puolelle taakse tiedossa. Ei huvittaisi tuollaista summaa maksaa. Tuleekohan vikamuistiin jälkeä jos ei syty merkkivaloja missään vaiheessa. Turha viedä vikakoodinlukuun, jos ei ole mitään luettavaa. Tietty livedatan lukeminen auttaisi. Kai silloin kun alkaa nykimään joku pyöränanturi antaa virhesignaalia.
                    f10 535xi vm2011
                    ---
                    ex:
                    e92 335i vm2007
                    e90 320i vm2005
                    e46 328CiA vm1999

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎