Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d Kansipahvi hajalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apollos
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 9
    • Finland

    E91 320d Kansipahvi hajalla?

    Ensi analyysin perusteella olis vesilukko sylinterissä (320d -08 190tkm). Ei lähtenyt käymään, startti pyöri silmänräppäyksen ajan kunnes stoppas. Vettä oli tulvinut yli paisuntasäiliöstä, maa oli märkänä. Eli viittaa kansipahvin rikkoutumiseen. Vettä oli aivan piri pintaan koneen ollessa kylmä. Ei ollut jäätynyt, koska olin pakkasten alettua tarkistanut pakkaskeston

    Onko kukaan kuullut kansipahvien palamisesta näin "uudessa"? Mietin, että vaikuttaisiko asiaan ylilämmöt. Vasta syksyllä löysin salavalikot ja lämpötilanäytön. Normaalissa satasen ajossa lämpö oli koko ajan 97 astetta. Kiihdytysten jälkeen kävi yli satasen. En reagoinut asiaan muuten kuin ihmettelemällä. Oletin että koodien luennassa olis näkynyt jos ongelmaa. Toki voi syyt olla missä vaan. Nyt auto odottaa telakalle pääsyä, jonot muutaman viikon.
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #2
    Originally posted by Apollos View Post
    Ensi analyysin perusteella olis vesilukko sylinterissä (320d -08 190tkm). Ei lähtenyt käymään, startti pyöri silmänräppäyksen ajan kunnes stoppas. Vettä oli tulvinut yli paisuntasäiliöstä, maa oli märkänä. Eli viittaa kansipahvin rikkoutumiseen. Vettä oli aivan piri pintaan koneen ollessa kylmä. Ei ollut jäätynyt, koska olin pakkasten alettua tarkistanut pakkaskeston

    Onko kukaan kuullut kansipahvien palamisesta näin "uudessa"? Mietin, että vaikuttaisiko asiaan ylilämmöt. Vasta syksyllä löysin salavalikot ja lämpötilanäytön. Normaalissa satasen ajossa lämpö oli koko ajan 97 astetta. Kiihdytysten jälkeen kävi yli satasen. En reagoinut asiaan muuten kuin ihmettelemällä. Oletin että koodien luennassa olis näkynyt jos ongelmaa. Toki voi syyt olla missä vaan. Nyt auto odottaa telakalle pääsyä, jonot muutaman viikon.
    Kone käynnyt liian kuumana. Kannentiiviste ei loputtomiin kestä. Mikä sitten on aiheuttanut lämmön nousun? Tiiviste ollut vialla? Termostaatti ei ole auennut, ja näin ollen jäähdytys ei ole toiminut oikein? Vesipumppu vialla?
    Limits in life

    Comment

    • Apollos
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 9
      • Finland

      #3
      Eipä tiedä vaikka menis kone vaihtoon. Eipä haittaa, korot on matalalla.. Baijerin insinööreiltä kyllä oikea neronleimaus tuo, että piilotetaas lämpötilamittari. Monelta kuskilta salavalikot jää avaamatta varsinkaan kun manuaali ei aiheesta puhu mitään

      Comment

      • ipii79
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 107
        • ylöjärvi

        #4
        Originally posted by Apollos View Post
        Eipä tiedä vaikka menis kone vaihtoon. Eipä haittaa, korot on matalalla.. Baijerin insinööreiltä kyllä oikea neronleimaus tuo, että piilotetaas lämpötilamittari. Monelta kuskilta salavalikot jää avaamatta varsinkaan kun manuaali ei aiheesta puhu mitään

        kertokaas ny kuinka sinne lämpöjen valikkoon pääsee? en ole onnistunu

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          #5
          Originally posted by ipii79 View Post
          kertokaas ny kuinka sinne lämpöjen valikkoon pääsee? en ole onnistunu
          1.auto käyntiin tai virrat päälle
          2.paina trippimittaria pohjassa n.10sek kunnes valikkoon tulee 01.00 joka jatkuu 01.01.....01.02 painelemalla nappia
          3.trippimittari pohjassa hetken kunnes vaihtaa alavalikkoon 01.00.......19.00...
          4.mene kohtaan 19.00 ja syötä valmistenumero josta pitää laskea tarvittava koodi valikoiden lukituksen avaamiseksi. Kaava: laske koodin viisi viimeistä numeroa yhteen. Esimerkiksi: 23573 = 20.
          5.mene kohtaan 07.00 josta näkyy lämmöt
          6.done

          vaikuttaa hankalalta mutta kun oppii niin on ihan simppeli
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • Kytepo
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 9
            • Mikkeli

            #6
            Tätä on nyt sit liikkeelläkö? Eilen kotimatka alkoi startin jälkeisellä varoituksella jäähdytysnesteen matalasta tasosta. Mihinkä se sitä voisi hävittää, autotallissakaan ei aamulla ollut lätäkköä, joten joten... Autona e91 320d, n-sarjan 130 kW-koneella. Lähinnä tässä kyselen, että onko tässä toivoa halvemmasta viasta, tai esim. pakkasen aiheuttamasta hetkellisestä häiriöstä vai onko ainoa vaihtoehto sökö kansipahvi tai kansi?

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 926
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Lämmöt noin 100 astetta ja ylikin on ihan normaalia mielestäni. Itsellä jo tuo 2001 mallinen E46 korinen 320d näyttelee kesäkelissä salavalikon 98 asteen jne. lämpötilaa. Monissa nykyautoissa saattaa hetkellisesti olla 110 astettakin lämpötila ja ei sen pitäisi siitä hajota. Toki järjestelmän painekorkin oltava kunnossa, koska ilman painetta nesteet kiehuu jo noissa lämpötiloissa.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • JTH1
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 3
                • Turku

                #8
                Pakko oli kirjautua forumille, kun googlailin kansivikoja e90 sarjalaisista.. Oman auton tarina saman kaltainen:

                jokunen viikko sitten kylmillä keleillä ei sisälle tullut lämmintä ilmaa ollenkaan, tarkastin pakkasnesteen tason, joka sitten oli alentunut. Lisääminen auttoi hetkesi, mutta vika uusiutui pienen ajon jälkeen uudelleen..

                Auto pajalle siihä toivossa, että kansi pahvi olisi sökönä. Niin sitä sanotaan, että toivossa on hyvä elää..

                Totuus oli sitten kuviteltua karmeenpaa, kansipahvissa kun ei ollut mitään vikaa, ja kansikin oli täysin ehjä. Viaksi osoittautui kolmos-sylinterin irronnut putki, joka oli dekkitasosta noin millin alaspäin!!

                Alumiinilohkon uudelleen putkitus on kuulemma sen verran kallista lystiä, ja takeita sylinteriputken paikallaan pysymisestä ei ole että halvemmaksi tulee hommata vaihtomoottori, tietäisipä vaan mistä sellaisen saisi?

                Auto mallia 2008, ajoa 170 tkm..

                Soitin asiasta Metroon ja maahantuojalle, kommentit lähinnä että voi voi kun on vanha ja paljon ajettu auto, että tälläistä voi tapahtua..

                korjaajatuttuni mukaan ei ensimmäinen kerta kun tulee vastaan..

                Kallista remonttia ainakin on tiedossa jos ei muuta..

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  #9
                  Kai kuitenkin Turun seudulla olet tutustunut jo Ahokkaan bemaripajaan, hinta ei merkkiliikkeitä ole merkittävästi alempi, mutta tietotaito about ^27 parempi.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • Kytepo
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 9
                    • Mikkeli

                    #10
                    Mulla pari viikkoa sitten tutkittiin huonoa käynnistyvyyttä. Itse epäilin ensin viallista säteilylämmitintä, mutta syyksi paljastui viallinen hehku. Vaihdettiin kaikki hehkut. Tuli vaan mieleen, että voisiko rempalla ja tällä jäähdytysnesteen katoamisella olla joku yhteys.

                    Comment

                    • Apollos
                      Newbiemmer
                      • Dec 2012
                      • 9
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by ockelbo4500 View Post
                      Lämmöt noin 100 astetta ja ylikin on ihan normaalia mielestäni. Itsellä jo tuo 2001 mallinen E46 korinen 320d näyttelee kesäkelissä salavalikon 98 asteen jne. lämpötilaa. Monissa nykyautoissa saattaa hetkellisesti olla 110 astettakin lämpötila ja ei sen pitäisi siitä hajota. Toki järjestelmän painekorkin oltava kunnossa, koska ilman painetta nesteet kiehuu jo noissa lämpötiloissa.

                      Tuli tuosta mieleen, että autoni jämähdettyä panin merkille paisuntasäiliön korkin löysyyden. Aiemmin se oli kireä, mutta nyt se oli löysä. Eli olisko myös omassa 320d 130kW olla ideana nämä paineet ja siten korkeampi lämpötila?
                      Tosin selailin joskus täällä näitä termarijuttuja ja jäi sellainen käsitys, että vastaavissa koneissa lämpötilat olivat korkeintaan 90 astetta.

                      Tosiaankin oma 320d odottaa edelleen korjaamon pihassa sisälle pääsyä. Ehkä jo tällä viikolla jotakin selviää.

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Apollos View Post
                        Tuli tuosta mieleen, että autoni jämähdettyä panin merkille paisuntasäiliön korkin löysyyden. Aiemmin se oli kireä, mutta nyt se oli löysä. Eli olisko myös omassa 320d 130kW olla ideana nämä paineet ja siten korkeampi lämpötila?
                        Tosin selailin joskus täällä näitä termarijuttuja ja jäi sellainen käsitys, että vastaavissa koneissa lämpötilat olivat korkeintaan 90 astetta.

                        Tosiaankin oma 320d odottaa edelleen korjaamon pihassa sisälle pääsyä. Ehkä jo tällä viikolla jotakin selviää.
                        Mielestäni ei ole normaalia yli 100 lämmöt.
                        En ainakaan minä ole koskaan nähnyt omissa autoissa kuin maksimissaan 97 lämpöjä kun dpf poltto ollut päällä. normalisti 88-94 välillä
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Apollos View Post
                          Eipä tiedä vaikka menis kone vaihtoon. Eipä haittaa, korot on matalalla.. Baijerin insinööreiltä kyllä oikea neronleimaus tuo, että piilotetaas lämpötilamittari. Monelta kuskilta salavalikot jää avaamatta varsinkaan kun manuaali ei aiheesta puhu mitään
                          Sanos muuta ,erittäin typerää jättää tuo lämpötilan näyttö suuntaa antavien palkkien varaan.
                          Samoin ilmastoin hifistelyssä tuntuu että välillä on menty jopa takasi päin kehityksessä
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Rio
                            Newbiemmer
                            • May 2009
                            • 18
                            • Naantali

                            #14
                            Originally posted by Kytepo View Post
                            Mulla pari viikkoa sitten tutkittiin huonoa käynnistyvyyttä. Itse epäilin ensin viallista säteilylämmitintä, mutta syyksi paljastui viallinen hehku. Vaihdettiin kaikki hehkut. Tuli vaan mieleen, että voisiko rempalla ja tällä jäähdytysnesteen katoamisella olla joku yhteys.
                            Mulla hävis 330 D_ssä nesteet EGR jäähdyttimen kautta

                            Comment

                            • Limit
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 144
                              • Tsuomi

                              #15
                              E91 320da 2009 normaalilämpötila moottorissa

                              Testissä -20c noin 25minuuttia (100kmh) ajoa lämmöt nousi 80c. Kierroksia nostamalla manulaali puolella ajamalla noin 81c-83c. Ei nouse ylemmäksi mitenkään.
                              Laskee kyllä tyhjäkäynnillä tuonne 73c-77c lämpöihin.
                              Hitaasti lämmöt nousee konessa. Jos ajat 20min työmatkan nopeudella 60-80, niin oletan lämpöjen jäävän tuonne 70 asteen nurkille ja sitten on jo toimistolla.

                              Testissä -7c noin 25minuuttia (100kmh) ajoa lämmöt nousi 84c. Kierroksia nostamalla manulaali puolella ajamalla noin 84c-87c. Ei nouse ylemmäksi mitenkään.

                              Autossa on varmuudella ehjä termostaatti. Vaihdettu marraskuussa 2012.
                              Nämä on mielstäni normaalit lämmöt, mitä pitäisikin olla.
                              Limits in life

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎