Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 moottorin ylilämpö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #16
    Originally posted by larippa View Post
    Uusi pumppu pitää ilmata sähköisesti.

    Turn on the ignition (do not start car), set the heat to maximum and the blower on the lowest setting. Begin by pressing the accelerator pedal to the floor for at least 10 seconds; be sure NOT to start the engine. Release the accelerator pedal and within a moment, the pump can be heard during activation. While the bleed procedure is being performed, inspect for leaks. The procedure can be repeated several times as needed, turning the ignition off for 5 minutes between each bleed procedure.
    Juu, oon ilmailu tuota aikasemmin myös, niin tuttu juttu. Luulin että pitää samaan tapaan ilmoittaa kuin akun vaihto autolle, kun motonetin sivuilla luki tuosta testeristä(arvelin jos jollain lailla kompensoi uuden pumpun eroa vanhaan, mutta ilmeisti motonetin teksti tarkoittaa tuota ilmausta).
    Last edited by bemmeri; 16-07-2016, 13:42.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

      #17
      Itse tilasin viimevuonna vesipumpun, termostaatin ja pultit autoteilemann.de ja hinta oli 377e.

      Pultit oli luonnollisesti "ne väärät", mutta lisäprikoilla meni ok. Asennuksen teki Bliz.

      Omalla autolla oli ajettu noin 67tkm, vuosimallia 2007.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎