Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    Originally posted by pro_tinnitus View Post
    Tuolta ainakin saa halvimmat tarvikeosat.

    En ehkä menisi ostamaan näitä, mutta tuossa on nokkaketjun osat tarvikkeena. Antaa vähän osvittaa hinnasta.

    http://profiteile.de/steuerkettensat...-101?tid=25482
    tuokin on vähän kakspiippunen juttu, oon tehnyt noita n42/46 jakopäitä monta, alkuun tuli kaikki hilut oem bemarilta mutta nyt ottanut sarjoja tarvikemyyjiltä, on ollut febi bilsteinia useimmiten ja pari swagiakin. KAIKISSA näissä on ollut bemarin hiluja joista raavittu bemarin logot ja numerot pois. Mutta toki tiedä sitten esim. tosta n47 koska siihenkin on tullut aina osat oem bemarilta.
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 957
      • Salo

      Originally posted by janituz View Post
      tuokin on vähän kakspiippunen juttu, oon tehnyt noita n42/46 jakopäitä monta, alkuun tuli kaikki hilut oem bemarilta mutta nyt ottanut sarjoja tarvikemyyjiltä, on ollut febi bilsteinia useimmiten ja pari swagiakin. KAIKISSA näissä on ollut bemarin hiluja joista raavittu bemarin logot ja numerot pois. Mutta toki tiedä sitten esim. tosta n47 koska siihenkin on tullut aina osat oem bemarilta.
      Laadunvalvonta on todennut että ei täytä BMW:n vaatimuksia, mutta myydään nyt kun tuli sarja tehtyä.

      Esimerkiksi linjalla joku häiriö, ei kannata kaikkia mitata, vaan myydä 'tarvikkeena'
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9146
        • Oulu

        Originally posted by kalevik View Post
        Laadunvalvonta on todennut että ei täytä BMW:n vaatimuksia.
        Tässä tapauksessa tuokaan ei takaisi mitään.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          ^

          Paljon tarvikkeen ja OEM läjän hintaero on ?

          Tyhmä kysymys A-sarjan koneesta. Miksi jako ei rallata vaiko autolla menty yli 200tkm vai pitääkö tieto edelleenkin paikkansa että 3% A-sarjankin koneista on näitä "hajoan itseksi" patoja ?

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            Originally posted by Clavurion View Post
            Tässä tapauksessa tuokaan ei takaisi mitään.
            Tarkoitin siis tilannetta jossa esim:

            Valmistaja tekee sarjan tukivarsia, joissa siis (BMW)-logot ja numerot, eli 'OEM' osa.

            Jossain vaiheessa sarjaa huomataan että koneessa jonka tehtävä on lisätä voiteluainetta niveleen, onkin ollut/on häiriö. Eli ei voida olla varmoja onko sitä rasvaa sarjan jokaisessa nivelessä vai ei.

            Ei kun hiotaan logot pois, ja pannaan jonkun tarvikemerkin alla myyntiin.

            Nyt joku sitten tyytyväisenä päättelee, että osa on laadukas koska logo on hiottu pois. Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              Se ketju on varmaan noin surkean pieneksi ihan laadukas. Todennäköisesti se on vain "kevyesti" alimitoitettu...
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                Minkälaisia kilometrimääriä valmistaja ajattelee nykypäivän dieselkoneen kestävän ?
                2.0D MB 124 mentiin miljoona ja sitten toista ilman peruskoneen parannuksia.
                Tokihan ajat ovat muuttuneet ja itse moottorissa pirusti antautuvia paikkoja lisää, mutta silti pitää sanoa että jokaisen nelisylenterisen nakun tulis kestää 300tkm ilman perusmoottorin hajoamista.

                500tkm ei myöskään pitäisi olla mahdottumuus koska nakukoneesta kuitenkin kysymys..
                Onhan litratehot toki kasvaneet ja koneet pienentyneet mutta kuitenkin.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by kalevik View Post
                  Tarkoitin siis tilannetta jossa esim:

                  Valmistaja tekee sarjan tukivarsia, joissa siis (BMW)-logot ja numerot, eli 'OEM' osa.

                  Jossain vaiheessa sarjaa huomataan että koneessa jonka tehtävä on lisätä voiteluainetta niveleen, onkin ollut/on häiriö. Eli ei voida olla varmoja onko sitä rasvaa sarjan jokaisessa nivelessä vai ei.

                  Ei kun hiotaan logot pois, ja pannaan jonkun tarvikemerkin alla myyntiin.

                  Nyt joku sitten tyytyväisenä päättelee, että osa on laadukas koska logo on hiottu pois. Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on.
                  vastaavaa tarinaa kuulee aina mutta päivänselvää on että:

                  -käytännössä osavalmistajalla ei ole erillisiä muotteja logolla ja ilman myytäviä osia varten
                  -käytännössä kukaan alkuperäisosaa valmistava ei päästä mitään epäilyttävää myyntiin koska brandi esim "lemförder" turhaan kärsisi merkityksettömien säästöjen vuoksi.
                  -se kiinankura joka on tehty alkuperäisosasta kopioidulla muotilla ja joista on siksi myös hiottu merkit pois on aivan eri asia.

                  Käytännössä tietyt tuotemerkit takaavat aina laadukasta osaa oli logo hottu tai ei, tunnetuimpina esimerkkeinä BMW tapauksessa lemförder, boge, sachs, ina.

                  "Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on." -toki on, muuten syyllistyttäisiin tuotemerkkirikkomukseen.
                  Last edited by WSE1; 09-10-2014, 23:18.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    N47 jakopään osissa tarvikeosan ostamisen ongelma on siinä että se ei suurella todennäköisyyellä ole viimeisintä versiota, BMW on tehnyt aika tiheään pieniä muutoksia ko jakopään osiin. Esim N42 tällaista ei juuri taas ole joten siihen voi hankkia aivan hyvin laadukasta tarvikeosaa.

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by WSE1 View Post
                      "Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on." -toki on, muuten syyllistyttäisiin tuotemerkkirikkomukseen.
                      Eipä tästä kannata kinata, uskokoon jokainen mitä haluaa.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by kalevik View Post
                        Eipä tästä kannata kinata, uskokoon jokainen mitä haluaa.
                        Mielestäni koko hommassa tärkein pointti on tässä:
                        "-se kiinankura joka on tehty alkuperäisosasta kopioidulla muotilla ja joista on siksi myös hiottu merkit pois on aivan eri asia."
                        -näitäkin osia on aika paljon markkinoilla...

                        Pääsääntöisesti tunnettujen alkuperäisosavalmistajien osat ovat aina laadukkaita, logolla tai ilman. On mahdolista että osavalmistajan omat speksit eivät olisi niin tarkkoja kuin bmw:n määrittelemät speksit mutta edelleen siitä huolimatta kokemuksen mukaan kaikki esim lemförder alustan osat ovat kestäneet käytössä aivan yhtä lailla.

                        Toki niistäkin voi olla kopioita liikkeellä vaikka todellisuudessa en ole Suomessa koskaan törmännyt.

                        Toki myös kerran tuli vastaan E34 apusimpukan hela jossa oli vulkanointi mennyt laakeroinnin väliin, ja sama sekä alkuperäisvalmistajan osassa että alkuperäisosassa - ja myös tarvikemerkin osassa joka ilmeisesti oli täsmälleen sama osa myöskin. Joskus virheet pääsevät siis myös jakeluketjuun ja myös alkuperäisosiinkin.

                        Nämä kirjoittelut toki perustuvat vain omaan kokemukseen viime vuosina käsiteltyjen muutamien kymmenientuhansien yksittäisten osien perusteella. Mitään koko varaosamarkkinaa koskevaa johtopäätöstä ei tietysti voi Suomessa myytävien perusteella tehdä.

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          Paljonko tarvikeläjässä ja OEM-läjässä on hintaeroa ?

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Nämä kirjoittelut toki perustuvat vain omaan kokemukseen viime vuosina käsiteltyjen muutamien kymmenientuhansien yksittäisten osien perusteella. Mitään koko varaosamarkkinaa koskevaa johtopäätöstä ei tietysti voi Suomessa myytävien perusteella tehdä.
                            Minun kirjoitukseni perustuu siihen että olen henkilökohtaisesti kuullut toimintamallista erään osavalmistajan työntekijältä.

                            Eipä senkään perusteella voi koko sektoria koskevaa johtopäätöstä tehdä, kunhan nyt kerroin mitä voi olla 'poishiotun' merkin taustalla.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • PEK
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 58
                              • S

                              Minkä hintanen nykyään on tuo jakopääremppa 2010 ja uusimpiin? Riittääkö jos vaihtaa pelkästään ylimmän ketjun, joka kuulema onnistuisi vaihtaa venttiilikopan kautta.

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                Oisko heittää läpileikkauskuvaa N47 motista niin tajuaisi missä ja miten ketjut kiertää ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎