Originally posted by pro_tinnitus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318d 320d / N47 Jakopääremontti
Collapse
X
-
e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
-
-
Originally posted by janituz View Posttuokin on vähän kakspiippunen juttu, oon tehnyt noita n42/46 jakopäitä monta, alkuun tuli kaikki hilut oem bemarilta mutta nyt ottanut sarjoja tarvikemyyjiltä, on ollut febi bilsteinia useimmiten ja pari swagiakin. KAIKISSA näissä on ollut bemarin hiluja joista raavittu bemarin logot ja numerot pois. Mutta toki tiedä sitten esim. tosta n47 koska siihenkin on tullut aina osat oem bemarilta.
Esimerkiksi linjalla joku häiriö, ei kannata kaikkia mitata, vaan myydä 'tarvikkeena'E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostLaadunvalvonta on todennut että ei täytä BMW:n vaatimuksia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTässä tapauksessa tuokaan ei takaisi mitään.
Valmistaja tekee sarjan tukivarsia, joissa siis (BMW)-logot ja numerot, eli 'OEM' osa.
Jossain vaiheessa sarjaa huomataan että koneessa jonka tehtävä on lisätä voiteluainetta niveleen, onkin ollut/on häiriö. Eli ei voida olla varmoja onko sitä rasvaa sarjan jokaisessa nivelessä vai ei.
Ei kun hiotaan logot pois, ja pannaan jonkun tarvikemerkin alla myyntiin.
Nyt joku sitten tyytyväisenä päättelee, että osa on laadukas koska logo on hiottu pois. Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Se ketju on varmaan noin surkean pieneksi ihan laadukas. Todennäköisesti se on vain "kevyesti" alimitoitettu...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Minkälaisia kilometrimääriä valmistaja ajattelee nykypäivän dieselkoneen kestävän ?
2.0D MB 124 mentiin miljoona ja sitten toista ilman peruskoneen parannuksia.
Tokihan ajat ovat muuttuneet ja itse moottorissa pirusti antautuvia paikkoja lisää, mutta silti pitää sanoa että jokaisen nelisylenterisen nakun tulis kestää 300tkm ilman perusmoottorin hajoamista.
500tkm ei myöskään pitäisi olla mahdottumuus koska nakukoneesta kuitenkin kysymys..
Onhan litratehot toki kasvaneet ja koneet pienentyneet mutta kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostTarkoitin siis tilannetta jossa esim:
Valmistaja tekee sarjan tukivarsia, joissa siis (BMW)-logot ja numerot, eli 'OEM' osa.
Jossain vaiheessa sarjaa huomataan että koneessa jonka tehtävä on lisätä voiteluainetta niveleen, onkin ollut/on häiriö. Eli ei voida olla varmoja onko sitä rasvaa sarjan jokaisessa nivelessä vai ei.
Ei kun hiotaan logot pois, ja pannaan jonkun tarvikemerkin alla myyntiin.
Nyt joku sitten tyytyväisenä päättelee, että osa on laadukas koska logo on hiottu pois. Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on.
-käytännössä osavalmistajalla ei ole erillisiä muotteja logolla ja ilman myytäviä osia varten
-käytännössä kukaan alkuperäisosaa valmistava ei päästä mitään epäilyttävää myyntiin koska brandi esim "lemförder" turhaan kärsisi merkityksettömien säästöjen vuoksi.
-se kiinankura joka on tehty alkuperäisosasta kopioidulla muotilla ja joista on siksi myös hiottu merkit pois on aivan eri asia.
Käytännössä tietyt tuotemerkit takaavat aina laadukasta osaa oli logo hottu tai ei, tunnetuimpina esimerkkeinä BMW tapauksessa lemförder, boge, sachs, ina.
"Näinhän asia ei ole, vaan aina siihen merkin poistoon joku syy on." -toki on, muuten syyllistyttäisiin tuotemerkkirikkomukseen.Last edited by WSE1; 09-10-2014, 23:18.
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostEipä tästä kannata kinata, uskokoon jokainen mitä haluaa.
"-se kiinankura joka on tehty alkuperäisosasta kopioidulla muotilla ja joista on siksi myös hiottu merkit pois on aivan eri asia."
-näitäkin osia on aika paljon markkinoilla...
Pääsääntöisesti tunnettujen alkuperäisosavalmistajien osat ovat aina laadukkaita, logolla tai ilman. On mahdolista että osavalmistajan omat speksit eivät olisi niin tarkkoja kuin bmw:n määrittelemät speksit mutta edelleen siitä huolimatta kokemuksen mukaan kaikki esim lemförder alustan osat ovat kestäneet käytössä aivan yhtä lailla.
Toki niistäkin voi olla kopioita liikkeellä vaikka todellisuudessa en ole Suomessa koskaan törmännyt.
Toki myös kerran tuli vastaan E34 apusimpukan hela jossa oli vulkanointi mennyt laakeroinnin väliin, ja sama sekä alkuperäisvalmistajan osassa että alkuperäisosassa - ja myös tarvikemerkin osassa joka ilmeisesti oli täsmälleen sama osa myöskin. Joskus virheet pääsevät siis myös jakeluketjuun ja myös alkuperäisosiinkin.
Nämä kirjoittelut toki perustuvat vain omaan kokemukseen viime vuosina käsiteltyjen muutamien kymmenientuhansien yksittäisten osien perusteella. Mitään koko varaosamarkkinaa koskevaa johtopäätöstä ei tietysti voi Suomessa myytävien perusteella tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNämä kirjoittelut toki perustuvat vain omaan kokemukseen viime vuosina käsiteltyjen muutamien kymmenientuhansien yksittäisten osien perusteella. Mitään koko varaosamarkkinaa koskevaa johtopäätöstä ei tietysti voi Suomessa myytävien perusteella tehdä.
Eipä senkään perusteella voi koko sektoria koskevaa johtopäätöstä tehdä, kunhan nyt kerroin mitä voi olla 'poishiotun' merkin taustalla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment