Announcement

Collapse
No announcement yet.

Continental vai michelin e90 talvirenkaiksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    Continental vai michelin e90 talvirenkaiksi?

    Olen aikeissa vaihtaa nuo nokian nuljukumit.
    Kahden vaiheilla, valitsisinko continentalin conti icecontactin vai sitten michelinin xicenorthin?

    Kumpi rengasmerkki toimii parhaiten juuri tuossa e90:ssä? Vai onko joku muu satavarmasti hyväksi todettu rengas tuohon autoon joka ei nulju ja on hyvä?

    Vannekoko on 16" kaiketi rengas profiili tulisi olemaan se normi 205/55 16.
    Vai kannattaisiko valita leveämpi profiili?

    Suurimmaksi osaksi mulla on työmatka ajoa uraisella motarilla.
  • Temexi08
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 40
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Kale79 View Post
    Olen aikeissa vaihtaa nuo nokian nuljukumit.
    Kahden vaiheilla, valitsisinko continentalin conti icecontactin vai sitten michelinin xicenorthin?

    Kumpi rengasmerkki toimii parhaiten juuri tuossa e90:ssä? Vai onko joku muu satavarmasti hyväksi todettu rengas tuohon autoon joka ei nulju ja on hyvä?

    Vannekoko on 16" kaiketi rengas profiili tulisi olemaan se normi 205/55 16.
    Vai kannattaisiko valita leveämpi profiili?

    Suurimmaksi osaksi mulla on työmatka ajoa uraisella motarilla.

    Ääni contille. En tarkkaan muista mallia, mutta jokunen vuosi sitten testivoittajat. Kitkat kokoa 17/225/45 ja toimii todella hyvin. Emäntäkään ei ole nastojen perään haikaillu.

    Comment

    • masiaro
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 406

      #3
      Mulla on ollut kumpikin merkkiä, Conti-nastat olivat 16" koossa ja Michelin-nastat 17" ja 18" koossa, kummassakin 225-leveydellä. Viimeisin siis tämä 225/45R18 nelikko-auton alla. Suosittelen Michelinit jos hiljaisuus on yksi toiveistasi. Contit toimivat kuitenkin oikein hyvin.

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        #4
        Originally posted by masiaro View Post
        Mulla on ollut kumpikin merkkiä, Conti-nastat olivat 16" koossa ja Michelin-nastat 17" ja 18" koossa, kummassakin 225-leveydellä. Viimeisin siis tämä 225/45R18 nelikko-auton alla. Suosittelen Michelinit jos hiljaisuus on yksi toiveistasi. Contit toimivat kuitenkin oikein hyvin.
        ei muuta kuin hankoot alle
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • Kale79
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 150

          #5
          Olisikohan tuo 225 / 55 hyvä profiili? Varmaan michelinit valitsen.

          Comment

          • Heikkiher
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 93
            • Vihti

            #6
            Täältä äänet Contin kitkoille, itselläni koko 225/45/R17. Hyvät ajaa ja omasta mielestäni todella hiljaiset (mutta kaippa kitkat aina ovat aika hiljaisia).

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Originally posted by Kale79 View Post
              Olisikohan tuo 225 / 55 hyvä profiili? Varmaan michelinit valitsen.
              Liian korkea.
              Jos 225 leveyden haluat, niin 225/50 lienee oikea?

              Comment

              • Kale79
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 150

                #8
                Päädyin sitten ottamaan Continentalit normi koossa 205/55-16.
                Mitä nyt nopeasti kokeilin moottoritiellä ja maantiellä ajoa niin kyllähän tuosta ajamisesta alkoi nauttimaan ihan eritavalla. Auto kulki tosi levollisesti suoraan. Huomattavasti suuntavakaammat renkaat mutta kieltämättä aikas kovempiääniset mun mielestä ku ne nokialaiset. Sopivat paineet on kuulemma 2.7.

                Comment

                • Kale79
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 150

                  #9
                  Kertokaapa tuliko ostettua paskat renkaat vai onko autossa jotain vikaa? Hetken ehdin jo iloita että nyt on ongelmat selätetty. Mutta tuulisella ilmalla alkoikin oleen taas ongelmia ja ohjauksen keskialue oli tyhjää täynnä kun yritin korjailla tuulenpuuskien aiheuttamaa liikehdintää. Tämä siis alle 3.0 barin paineilla.


                  Mulla on nyt rengaspaineet edessä 3.2 ja takana 3.3. Auto kulkee hyvin noilla paineilla suoraan ja vikuroimatta, mutta rengasmeteli on korvia huumaava. Varmaan renkaat on aika loppu alta aikayksikön... Renkaina siis continental ice contact.. Testivoittajat.. Ja sutimisenestovalo vilkkuu helposti...

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Kale79 View Post
                    Kertokaapa tuliko ostettua paskat renkaat vai onko autossa jotain vikaa? Hetken ehdin jo iloita että nyt on ongelmat selätetty. Mutta tuulisella ilmalla alkoikin oleen taas ongelmia ja ohjauksen keskialue oli tyhjää täynnä kun yritin korjailla tuulenpuuskien aiheuttamaa liikehdintää. Tämä siis alle 3.0 barin paineilla.


                    Mulla on nyt rengaspaineet edessä 3.2 ja takana 3.3. Auto kulkee hyvin noilla paineilla suoraan ja vikuroimatta, mutta rengasmeteli on korvia huumaava. Varmaan renkaat on aika loppu alta aikayksikön... Renkaina siis continental ice contact.. Testivoittajat.. Ja sutimisenestovalo vilkkuu helposti...

                    Kyllähän sitä painetta saa vähintään se kolme kiloa olla, jos ei halua tuota vetelää tuntumaa. Nopeammin ne renkaat on loppu pienemmillä paineilla.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Kale79
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 150

                      #11
                      Se rengasmeteli on ihan kamalaa, tossa tarvii jo peltorit ja radion kuunteluki on vähä mitä on..

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1249
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by Kale79 View Post
                        Se rengasmeteli on ihan kamalaa, tossa tarvii jo peltorit ja radion kuunteluki on vähä mitä on..
                        Kokeile pienempiä paineita. esim 2.8 eteen ja 3.0 taakse.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by makebm5 View Post
                          Kokeile pienempiä paineita. esim 2.8 eteen ja 3.0 taakse.

                          Siinähän oli just puhetta että alle 3 kilon paineilla on vetelä tuntuma... Kyllä se taitaa niin olla, että jos haluaa renkaan tukevammaksi, niin pitää kärsiä metelistä. Jos ei sitten laita suosiolla Kumhon KW22:t. Ei tarvi hakata päätä seinään sen jälkeen
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #14
                            Onko se nyt varma ettei tuo meteli johdu pyöränlaakerista?

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1249
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Siinähän oli just puhetta että alle 3 kilon paineilla on vetelä tuntuma... Kyllä se taitaa niin olla, että jos haluaa renkaan tukevammaksi, niin pitää kärsiä metelistä. Jos ei sitten laita suosiolla Kumhon KW22:t. Ei tarvi hakata päätä seinään sen jälkeen
                              Joo se tosiaankin mennenee kitkoilla noin. Nastoilla pärjää ihan hyvin noilla mainitsimilla paineilla kun rungot on jäykemmät.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎