Moro!
Ostin 6 kk sitten saksalaisen E91:n vm 2008. Kun talvi alkoi marraskuussa, niin yhtäkkiä huomasin akun olevan pahassa jamassa kun kello nollaantui ainakin kerran viikossa ja takalasin lämppäri ei toiminut enää ollenkaan. Noh, ajattelin sen olevan finaalissa. Pari viikkoa sitten auto kävi vuosihuollossa ja pyysin silloin, että sen kunto testataan. Testi tehtiin ja siinä todettiin, että akku on ok mutta alivarauksinen. No eikun uudestaan liikkeelle; jotta akku latautuisi tein sadan kilsan lenkkejä 5 kappaletta noin viikon sisällä. Mutta ei, jonkin ajan kuluttua kello taas nollaantui ja takalasin lämppäri + maksimi viilennys taas pois pelistä. Ja nollaantumiset tapahtuu ainakin pari, kolme kertaa viikossa.
Vähän speksejä:
- automaattiloota
- autolla ajan töihin ja takas 3 km sekä käyn 8 asiakaskäynnillä (= keskimäärin 20 km per suunta) viikon aikana
- viikonloppuisin saatan tehdä 50 km lenkkejä per suunta
- istuinlämmitin on yleensä maksimilla 5 minuuttia jokaisen lähdön jälkeen
- takalasia lämmitetään pakkasilla keskimäärin joka viides kerta
- iDrivenäyttö jatkuvasti päällä
- ilmastointi päällä 30 % ajasta
- autossa Professional soitin ja 6 cd:n vaihtaja
- oiskohan bluetoothilla jotain tekemistä virrankulutuksen kanssa?
No, autossa lienee alkuperäinen 80Ah akku. Onko akku loppu vaikka diagnostiikka väittää toisin, vai onko ongelmia laturin kanssa? Tai onko E91 virrankulutus vaan niin suuri, että tämä on vakio-ominaisuus niissä?
Ostin 6 kk sitten saksalaisen E91:n vm 2008. Kun talvi alkoi marraskuussa, niin yhtäkkiä huomasin akun olevan pahassa jamassa kun kello nollaantui ainakin kerran viikossa ja takalasin lämppäri ei toiminut enää ollenkaan. Noh, ajattelin sen olevan finaalissa. Pari viikkoa sitten auto kävi vuosihuollossa ja pyysin silloin, että sen kunto testataan. Testi tehtiin ja siinä todettiin, että akku on ok mutta alivarauksinen. No eikun uudestaan liikkeelle; jotta akku latautuisi tein sadan kilsan lenkkejä 5 kappaletta noin viikon sisällä. Mutta ei, jonkin ajan kuluttua kello taas nollaantui ja takalasin lämppäri + maksimi viilennys taas pois pelistä. Ja nollaantumiset tapahtuu ainakin pari, kolme kertaa viikossa.
Vähän speksejä:
- automaattiloota
- autolla ajan töihin ja takas 3 km sekä käyn 8 asiakaskäynnillä (= keskimäärin 20 km per suunta) viikon aikana
- viikonloppuisin saatan tehdä 50 km lenkkejä per suunta
- istuinlämmitin on yleensä maksimilla 5 minuuttia jokaisen lähdön jälkeen
- takalasia lämmitetään pakkasilla keskimäärin joka viides kerta
- iDrivenäyttö jatkuvasti päällä
- ilmastointi päällä 30 % ajasta
- autossa Professional soitin ja 6 cd:n vaihtaja
- oiskohan bluetoothilla jotain tekemistä virrankulutuksen kanssa?
No, autossa lienee alkuperäinen 80Ah akku. Onko akku loppu vaikka diagnostiikka väittää toisin, vai onko ongelmia laturin kanssa? Tai onko E91 virrankulutus vaan niin suuri, että tämä on vakio-ominaisuus niissä?
Comment