Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Idrive mielipiteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raimo Miettinen
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 320

    #16
    Mulla vaihdettiin vuosi sitten CCC-yksikkö, kun näyttö alkoi sammuilla ja sammui parin viikon kuluttua lopullisesti. Ei pystynyt kuuntelemaan musiikkia eikä muitakaan toimintoja mitä tuo sitten ohjaakaan. Maksoi merkkiliikkeessä 850€ muistaakseni. Foorumilta löytyy myös ketjuja aiheesta. En tiedä onko tuo uudempi (CIC) sitten parempi. Välillä tämä nykyinenkin jumittaa ja ratin nappien komennot eivät mene perille.

    edit: Tuolla lisää ongelmista. http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=ccc
    Last edited by Raimo Miettinen; 19-02-2013, 17:23.
    BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #17
      CCC:n kanssa olen huomannut, että aika rauhallisesti on ohjainta käytettävä, muuten ei mene käskyt perille tai jumittaa (palautuu tosin kun painaa menu-nappia). Tosin on ihan ymmärrettävää ettei sen tietokoneen laskentateho vastaa mitään superdomea, joten on vain yritettävä olla rauhallinen. Naviin osoitteiden syöttäminen on melko tuskaista.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by jani87 View Post
        Joo hakusessa olis 09 -->> LCI e90/91. Varusteiks oon ruksannu nahka comfort penkit, tuo idrive ja bensakone (n52 b30, 325i tai 330i). Täysin mahdoton yhtälö tässä maassa eikä mun mielestä oo mitkään kohtuuttomat varusteet vieläkään... :think

        Dieselin ku laittaa koneeks löytyy noita idriveja ja nahkoja jo vähän paremmin, mutta ei viitti omalla 10-14k vuodessa ajelemisella dieseliä hommata.

        Edit: Niin ja tuota saksasta hakua oon miettiny, ittellä ei vaan kieli oo kovin tuttu joten se ehkä estää lopullista päätöstä. Ruotsista oon miettinyt kun 2 kielinen oon niin hoituis sen puolesta ja siellä on myös auton hinnat kohdillaan, saa myös mukana lohkolämmittimet ja talvirenkut yms. Sielläkään ei noita idriveja vaan oo pilvinpimein myynnissä.
        kolmesataseen ei saa comfortteja edes rahalla, ja LCI:ssä ei ole enää N52-koneita - väkisinkin siis uudemmat suoraruuttakoneet, mutta kulkeehan ne vähemmällä. Saksasta voi myös haetuttaa, ja jotkut toimijat hakee vaikka belgiasta jos sopiva löytyy, eli rohkeutta kehiin ja puhelin käteen.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by BeamR View Post
          CCC:n kanssa olen huomannut, että aika rauhallisesti on ohjainta käytettävä, muuten ei mene käskyt perille tai jumittaa (palautuu tosin kun painaa menu-nappia). Tosin on ihan ymmärrettävää ettei sen tietokoneen laskentateho vastaa mitään superdomea, joten on vain yritettävä olla rauhallinen. Naviin osoitteiden syöttäminen on melko tuskaista.

          Tuo ei muuten sitten ole ominaisuus... Olen käyttänyt varmaan kymmentä pre faceliftin iDrivea ja kaikissa toiminut täysin virheettömästi.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Jackie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 293
            • Porvoo

            #20
            Originally posted by BeamR View Post
            CCC:n kanssa olen huomannut, että aika rauhallisesti on ohjainta käytettävä, muuten ei mene käskyt perille tai jumittaa (palautuu tosin kun painaa menu-nappia). Tosin on ihan ymmärrettävää ettei sen tietokoneen laskentateho vastaa mitään superdomea, joten on vain yritettävä olla rauhallinen. Naviin osoitteiden syöttäminen on melko tuskaista.
            Softat päivitykseen! Exässä oli samaa ongelmaa vanhalla softalla, päivityksen jälkeen toimi HUOMATTAVASTI jouhevammin
            E93 330iA M-Sport 2009
            B8 Audi A4 2010

            Ex:
            F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
            E93 335iA M-Sport 2007
            F01 730d M-Sport 2011
            E65 745i 2002
            E91 325iA M-Sport 2006
            E91 320dA 2005

            Comment

            • jani87
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 82
              • Finland

              #21
              Vähä offtopic mutta autowikissä ainaski taulukon mukaan 2008 ja eteenpäin 325i ja 330i menee kone koodilla N52B30?

              Noista näytöistä katoin netissä että tuota ccc :tä joku joutunu vaihtamaan kun ruvennut jäätymään näyttö. Kaikissa LCI malleissa vissiin on tuo uudempi CIC oletuksena?
              ------------
              Ajossa: 2006, 325i e91

              Ex:
              2005, 320i e90

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by jani87 View Post
                Vähä offtopic mutta autowikissä ainaski taulukon mukaan 2008 ja eteenpäin 325i ja 330i menee kone koodilla N52B30?

                Noista näytöistä katoin netissä että tuota ccc :tä joku joutunu vaihtamaan kun ruvennut jäätymään näyttö. Kaikissa LCI malleissa vissiin on tuo uudempi CIC oletuksena?

                Loppuvuodesta 2007 tullut N53B30
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  #23
                  ei taida tossa cic mallissa saada dvd:Tä
                  näkyviin ajon aikana kuin kalliilla kikkareella jonka joutuu tilaamaan netistä auton vin numeron perusteella
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #24
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Tuo ei muuten sitten ole ominaisuus... Olen käyttänyt varmaan kymmentä pre faceliftin iDrivea ja kaikissa toiminut täysin virheettömästi.
                    Originally posted by Jackie View Post
                    Softat päivitykseen! Exässä oli samaa ongelmaa vanhalla softalla, päivityksen jälkeen toimi HUOMATTAVASTI jouhevammin
                    no perhana, taas kannatti avautua! kiitos vaan molemmille tiedoista!
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17845
                      • PKS

                      #25
                      Pre-LCI mallien iDrive:n ohjain tuntuu rikkoutuvan aika helposti - useammalla nähnyt tämän. Eipä se nyt mahdottoman hintainen ole vaihtaa uuteen, mutta heikko kohta anyway.



                      Muut ongelmat ovat Professional Navin CCC -keskusyksikkö, joita myös tuntuu hajoilevan.

                      Muuten en ole kuullut ongelmista, ja varsinkin nuo uudemmat CIC/Business navi ovat aivan jumalallisia laitteita - en tahtoisi autoa ilman.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • jani87
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 82
                        • Finland

                        #26
                        Saako tosta idrivesta moottorin lämpöjä esille ilman sen kummempaa kikkailua/salavalikoita toisinku noissa viiksivipu mittaristonäyttösissä..?
                        ------------
                        Ajossa: 2006, 325i e91

                        Ex:
                        2005, 320i e90

                        Comment

                        • Johto
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 378
                          • Finnland

                          #27
                          Originally posted by jani87 View Post
                          Saako tosta idrivesta moottorin lämpöjä esille ilman sen kummempaa kikkailua/salavalikoita toisinku noissa viiksivipu mittaristonäyttösissä..?
                          Idrivesta ei saa niitä tietoja esiin. Vain sieltä mittariston salavalikon kautta.
                          Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                          EX:F80 M3 Mineral Weiss
                          EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                          Comment

                          • seventy7
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 60
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Pre-LCI mallien iDrive:n ohjain tuntuu rikkoutuvan aika helposti - useammalla nähnyt tämän. Eipä se nyt mahdottoman hintainen ole vaihtaa uuteen, mutta heikko kohta anyway.
                            Paljon suunnilleen ton vaihto kustantaa? Itelllä ei aina toimi kun painaa siitä rullasta.Ilmeisesti joku kosketus häikkä ku saa painella kymmenisen kertaa ja sit taas toimii jonkun aikaa.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17845
                              • PKS

                              #29
                              Originally posted by seventy7 View Post
                              Paljon suunnilleen ton vaihto kustantaa? Itelllä ei aina toimi kun painaa siitä rullasta.Ilmeisesti joku kosketus häikkä ku saa painella kymmenisen kertaa ja sit taas toimii jonkun aikaa.
                              Uusi osa kustantaa vähän versiosta riippuen jotain 200-250e tuntumassa.
                              Toki voit kokeilla onneasi myös käytetyn kanssa (~100e), mutta toki sitähän ei tiedä koskaan kauanko toimii kun kuitenkin selkeäsi kuluvasta osasta on kyse.

                              Vaatiiko koodauksen, en tiedä?
                              Vaihtotyölle hinta? -Helppo homma, vaihtaisin itse: 1. Vaihdekepin pussi irti 2. Panelointi irti, ainoastaan klipseillä kiinni, lähtee nostamalla - vaatii vähän voimaa

                              Nykyisen korjaaminen, mahdollista?
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • seventy7
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 60
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Uusi osa kustantaa vähän versiosta riippuen jotain 200-250e tuntumassa.
                                Toki voit kokeilla onneasi myös käytetyn kanssa (~100e), mutta toki sitähän ei tiedä koskaan kauanko toimii kun kuitenkin selkeäsi kuluvasta osasta on kyse.

                                Vaatiiko koodauksen, en tiedä?
                                Vaihtotyölle hinta? -Helppo homma, vaihtaisin itse: 1. Vaihdekepin pussi irti 2. Panelointi irti, ainoastaan klipseillä kiinni, lähtee nostamalla - vaatii vähän voimaa

                                Nykyisen korjaaminen, mahdollista?
                                Okei kiitti! Pitää eka yrittää elvyttää tota vielä jotenkin, eikä sitä konkkaan mee jos joutuu uuden hommaamaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎