Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia e90 320si

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #16
    Kyllähän moni myöskin puhuu kuinka S54:ssä on sitä fiilistä ja motorsporttia vaikka 335i:llä pyyhkii monessa tilanteessa ohi ja on arkiajossa paljon käytettävämpi moottorin ominaisuuksiltaan. Kyseessä lienee se luonne eli korkealta kirkuva voima, napataan autoa niskasta kiinni niin alkaa tulla tulosta? Näin veikkaisin :think Itse myös ajattelin että tuossa on nimenomaan tarkoitus saada sitä motorsport tunnetta jo pienemmissä nopeuksissa, pienemmillä radoilla jne.

    edit. hyvä tuo evon teksti

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Kyseessä lienee se luonne eli korkealta kirkuva voima
      Mutta kun juuri tuo siitä puuttuu. Kiertää kyllä korkeammalle, mutta sitä voimaa ei oikein ole. Huono verrata noita 335i ja S54 koneita, kun ne kuitenkin jo lähtökohtaisestikin antavat ihan erilaisia lukuja ulos. Semmoisia, jotka riittävät enemmän kuin hyvin isolle osalle autoilijoista.

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        #18
        Originally posted by Juppe View Post
        Mutta kun juuri tuo siitä puuttuu. Kiertää kyllä korkeammalle, mutta sitä voimaa ei oikein ole. Huono verrata noita 335i ja S54 koneita, kun ne kuitenkin jo lähtökohtaisestikin antavat ihan erilaisia lukuja ulos. Semmoisia, jotka riittävät enemmän kuin hyvin isolle osalle autoilijoista.
        Ei ollut vertaus vaan esimerkki siitä miten erilaiset moottorien luonteet voi olla. Tuo EVO:n teksti kyllä väittää ihan muuta: "Power may be up by just 22bhp over a standard 320i, but the way the screaming four-pot delivers is very different. It still feels smooth and torquey at low revs, but there’s a vigour over and above 5500rpm that isn’t present in a normal 320i. The noise is fantastic, too, a tight metallic timbre that’s bursting with aggression."

        "Tap into the high-rev fireworks and the 320si punches harder than its 170bhp power figure would suggest, although it’s still a car in which you meticulously maintain momentum rather than rely on the engine’s grunt to cover your mistakes. And that’s really the joy of it."

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          En mä tästä jaksa veivata enempää, mutta momentumista ja ties mistä muusta cracking soundtrackista huolimatta 170hv ei oo ainakaan mulle semmonen juttu, jolla perustelisi +200gr päästöt, 10L/100km kulutuksen ja 8,1s 0-100km/h ajan, vaikka olisikin vähän 325 M-sporttia näppärämmän tuntuinen ajaa. Ei se kutosen murina sekään huonolta kuullosta.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7518
            • Kotona

            #20
            Originally posted by NCmotorsport View Post
            ja tosiaan näistä vioista mitä kyseisiin moottoreihin tulee. Niin alkuperäiset lohkot on ihan kuraa. Sylinteriputken pinnoite murtuu. näin kävi myös itsellenkin. Uusiin lohkoihin on tullut päivitys, muistaakseni 2010 jolloin tuo kyseinen pinnoite on poistunut. (uusi lohko mäntineen maksaa 2700e)
            Tässä on yksi tärkeimmistä jutuista tässä ketjussa. Tätä hain itsekin aiemmin takaa, että muutama touhutonni on syytä olla jemmassa jos lohkoa ei ole autoon jo vaihdettu. Nettikeskusteluissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo vika...
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            -

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              #21
              Originally posted by Juppe View Post
              En mä tästä jaksa veivata enempää, mutta momentumista ja ties mistä muusta cracking soundtrackista huolimatta 170hv ei oo ainakaan mulle semmonen juttu, jolla perustelisi +200gr päästöt, 10L/100km kulutuksen ja 8,1s 0-100km/h ajan, vaikka olisikin vähän 325 M-sporttia näppärämmän tuntuinen ajaa. Ei se kutosen murina sekään huonolta kuullosta.
              En minä sitä mitenkään kiistäkkään ja oma valintakin luultavasti olisi muuta kuin 320si tai edes 325i mutta se ei tarkoita sitä etteikö joku toinen voisi haluta juuri 320si niistä tietyistä syistä. Voihan nuita asioita laittaa aina paperille g/sek/km/h jne mutta ei se kerro kaikkea oli lähinnä pointti. Joka tapauksessa sitä ei voi varmaan kiistää että sattuneesta syystä nuistakin tulee joskus luultavasti keräiltäviä kamppeita... Eikä jotku 318is:sät ole mitään kovin raketteja mutta silti nykyään haluttuja

              Comment

              • Endryyx
                BTCF Member
                • Jun 2011
                • 102
                • Vantaa huuds

                #22
                Itselläni on kovat kriteerit autoon! Haluan hyvällä varustuksella olevan auton.. Nahkaa, iDriven , kattoluukkua , xenonii ja tälle eikä perus kangas ja jalopuu vaihteisto nupilla.. Onhan siis Si aika kiva peli esim kaupunki räppäilyssä ja ihan sama jos vie 10l/100 eks bensaa saa vai lisää ku tankkaa?
                Russian style matttWhite e60 535d 340hv/712nm

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Zeta View Post
                  Tässä on yksi tärkeimmistä jutuista tässä ketjussa. Tätä hain itsekin aiemmin takaa, että muutama touhutonni on syytä olla jemmassa jos lohkoa ei ole autoon jo vaihdettu. Nettikeskusteluissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tuo vika...
                  Alempi tais olla tältäkin osin kunnossa.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #24
                    320si:tä fiilissyistä ja harvinaisuuden takia itsekin mietin, mutta päädyin kuitenkin järkisyistä 325i:hin. Ei niitä päästöjä, kiihtyvyyksiä tai numeroita tule aina näissä autoasioissa laitettua silti intohimon edelle. Jos ihmiset ostaisivat auton järkiperustein lukujen mukaan, niin kukaan ei ajaisi esim. jenkkiautoilla, vaan kaikilla olisi joku TDI Octavia. Itse voisin edelleen harkita ostavani tuon si:n ja alkaa rakentelemaan siitä sellaista autoa jossa olisi kunnolla viihdearvoa!
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • Endryyx
                      BTCF Member
                      • Jun 2011
                      • 102
                      • Vantaa huuds

                      #25
                      Originally posted by AlpinWeiss View Post
                      320si:tä fiilissyistä ja harvinaisuuden takia itsekin mietin, mutta päädyin kuitenkin järkisyistä 325i:hin. Ei niitä päästöjä, kiihtyvyyksiä tai numeroita tule aina näissä autoasioissa laitettua silti intohimon edelle. Jos ihmiset ostaisivat auton järkiperustein lukujen mukaan, niin kukaan ei ajaisi esim. jenkkiautoilla, vaan kaikilla olisi joku TDI Octavia. Itse voisin edelleen harkita ostavani tuon si:n ja alkaa rakentelemaan siitä sellaista autoa jossa olisi kunnolla viihdearvoa!
                      Jep sunkaa aivan samaa mieltä.. Miks ei vaa ala rakentelemaan siitä olis han tuo kone aika kiree jos laittas remmin kylkee ? Olis se!
                      No mutta tässä mietin että diesel power or benzin!
                      Russian style matttWhite e60 535d 340hv/712nm

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        #26
                        Originally posted by Endryyx View Post
                        Jep sunkaa aivan samaa mieltä.. Miks ei vaa ala rakentelemaan siitä olis han tuo kone aika kiree jos laittas remmin kylkee ? Olis se!
                        No mutta tässä mietin että diesel power or benzin!
                        Aina bensakone! Sillä ne vormulatkin kulkee, se on näet Motorsporttia!
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #27
                          Veljelle kateltiin pitkään tätä mallia pääasiassa Saksasta. Tuli tutustuttua samalla aika hyvin tämän mallin ominaisuuksiin ja vikoihin vrt. normi E90. Moottorista on jätetty kaikki turhat pois kuten Valvetronic (vähemmän liikkuvia osia). Toisaalta se tarkoittaa taas normaalimalleja ohuempaa alavääntöä. Kierroksia tarvitaan reilusti, että tämä liikkuu edes johonkin, kun auton paino ei ole mikään keijukainen kuitenkaan. Kulutus varsinkin maantieajossa on aika karu kokoisekseen moottoriksi lyhyiden välitysten takia. Jonkun mielestä se korkea kulutus on vaan motorsporttia, mutta ite ainakin koen, että pitää saada myös suorituskykyä sille vastineeksi. Lohkossa on näissä prefacelifteissä valmistusvika eli sylinterien seinämät ei kestä. Tuossa selventävä kuva ongelmasta. Tuohon tuli korjaus myöhemmässä vaiheessa, mutta noita on kerenny jo hajoamaan aika kiitettävästi. Talvella oli Mobilessakin useampi yksilö myynnissä rikkinäisen moottorin takia. Alkava ongelma ilmenee moottorin alkaessa täristämään kylmänä käyntiin laitettaessa. Uusi lohko maksoi muistaakseni 3000€ luokkaa ja kokonaan uusi moottori 11000€. Noita lohkoja/moottoreita on vaihdettu aika moniin, mutta monissa edelleen vaihtamatta ja hajoamiselle ei ole ominaista kilometrimäärää. Toisilla kestäny 25tkm, toisilla 100tkm jne. Myös rikkoontuvia mäntiä on näissä ilmennyt jonkun verran. Eli saa olla aika tarkkana mihin yksilöön päätyy. Onhan tuossa tietysti positiivisiakin puolia kuten M-Sport paketti, hyvä painojakauma jne. Sanoisin kuitenkin samaa kuin edelläpostanneet, että valitse mielummin 325i tai 330i.
                          Last edited by Esko; 17-04-2013, 10:38.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17838
                            • PKS

                            #28
                            No ollaan siirrytty kokemuksista mielipiteisiin, niin uskallan omanikin antaa jo tässä vaiheessa.

                            Jos tekee mieli neloskoneista 3er jostain aiemmin mainituista syistä, mikset ottaisi uudemmalla N43 koneella varustettua 320i:tä? Tehojen ja moottorin luonteen puolesta omasta mielestäni hyvin lähellä toisiaan, mutta ilman noita huolia N45-moottorin tyyppivikaisesta lohkosta? Mukavampi älävääntökin.

                            Siitä en jaksa tässä yhteydessä enempää kiistellä pitäisikö ostaa 6-kone vai ei. Se jääköön jokaisen harkinnan varaan painottaen omia mieltymyksiään.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              #29
                              Ncmotorsportin si:tä muutamia 100km ajaneena voisin kokemukseni ja fiilikseni ko autosta jakaa.

                              Mikään tykki 320si ei todellakaan ole ja vertaisin fiiliksiä E36 318is:ään, joka nyt vanhennuttuaan tuntuu suomessa varsinkin olevan erittäin haluttu korimalli vrt välimallin 320i.
                              Mutta itse autoon:
                              Ensimmäinen fiilis "oliko tämä tässä?!?"
                              Mutta kun iskoistaa mieleensä ettei autoa ole suunniteltukkaan kulkemaan 0-100km/h valonnopeudella ja lähtee ajelemaan pienempiä syheröisiä teitä niin ilokseenhan tuollaisella matkaa taittaa, oikeen pyytää/haastaa nostamaan nopeutta seuraavaan kurviin.
                              Tasapainoinen paketti kaikenkaikkiaan.

                              Se keveyden tunne ohjauksessa, käsiteltävyydessä ja kaasun vasteen tunne on samanlainen tuossa Si:ssä kuin vanhemassa Is:ssä vrt. saman korisen isompikoneiset mallit.

                              Penkit, ratti ja ajoasento on mahtavat ja korkealle kiertävä moottori saa vannoutuneen vanhanliiton motorsport miehenkin hyvälle tuulelle.
                              (Nämä toki saa M-Sport varusteltuun E9X oli kone mikä tahansa pl. moottori)

                              Ahvenistollakin taisi Nc näyttää perävaloja esim kaveriporukasta löytyvälle E34 M5:lle jossa tehoa melkein sen tuplat enemmän.

                              Nämä autot on marginaali tuotteita, sellainen ostetaan tunteella ei järjellä.

                              Em. autostahan josta tässä kerroin on tuo lohkomörkö taltutettu ostamalla marmorilta uusi lohko hilppeineen, että siinä ei pitäisi ongelmia sen suhteen olla

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #30
                                Tuo e34 M5 ei kyllä taida olla mikään paras mahdollinen mittapuu siitä suorituskyvystä. Muistan itse härnänneeni samanlaisia Ahvenistolla 325ti compactin ratissa. Ei ollut mitään ongelmia pysyä kyydissä tuolla radalla. Jos olis kehdannut jarrutuksessa puskea ohi, niin ei sillä olis enää edelle menty, kun mutkaosuudet alkoivat.

                                Onhan tuossa tosiaan ne omat juttunsa, mutta huonolla tuurilla voi homma mennä tosi ikävästi käteen. Ei ne kulut siihen lopu, kun sen lohkon saa lunastettua marmorilta. Täytyy se vielä paikoillekin laittaa ja kasata. Sitten kun on tiedossa että tuo 325i ja 320si maksaa about saman verran saksassa niin saa siihen 325 bemariin aika paljon herkkua sillä lohkoa varten syrjään laitettavalla "katastrofivarastolla". Toisaalta saa siihen 325 koneeseenkin rahaa uppoamaan, jos alkaa vanokset vittuilemaan. Kyllä mun valinta olis 320i facelift M-sport jos neloskoneen haluaa. Co2 päästötkin on verotusta ajatellen paremmin kohdallaan ja mitä vähemmän täytyy veroihin upottaa rahaa, sitä vähemmän ajetun ja paremmin varustellun voi ostaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎