Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E90 -05 325i "hytkyttää"/täristää startatessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturmgezhutz
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 28
    • Talossa

    BMW E90 -05 325i "hytkyttää"/täristää startatessa

    -05 E90 325i

    Kun auton starttaa se täristää / hytkyttää n.1-2sek ja tasaantuu normaaliin kehräämiseen? (kylmällä koneella)

    Ei ole haitannut mitenkään / vaikuttanut auton toimintaan.

    Mitään tietoa miksi tälläistä tekee, vai onko se vain normaalia moottorin käynnistymistä?

    Kilometrejä löytyy lähelle 200tkm

    Sytytys? Öljyt? Jokin tunnistin?

    En löytänyt mitään vastaavaa topikkia niin pahoittelen jos vastaus jo löytyy.
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #2
    Tulpat tulossa tiensä päähän? En parempaa osaa veikata tuolla infolla :think

    Comment

    • sturmgezhutz
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 28
      • Talossa

      #3
      Originally posted by tuumas View Post
      Tulpat tulossa tiensä päähän? En parempaa osaa veikata tuolla infolla :think
      Tulppia / sytytys puolta itsekkin veikkaisin.

      Viimeisin tulppien vaihto huoltovihossa rapia päälle 100tkm niin, alkaisi olemaan kilometrit kohillaan niillä, ellei joku ole omasta toimesta vaihdellut.

      Täytyy tällä viikolla vaihdella uusia tilalle samalla kun vaihtaa öljyt.

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7518
        • Kotona

        #4
        Veikkaan tätä http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=697252

        Itse tehtynä 400-500e, marmorilla 1200-1500e
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        -

        Comment

        • sturmgezhutz
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 28
          • Talossa

          #5
          Originally posted by Zeta View Post
          Veikkaan tätä http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=697252

          Itse tehtynä 400-500e, marmorilla 1200-1500e
          Ehkä, mutta mulla ei ole tehohäviötä tai mitään muutakaan. vain n.1 sekunnin höröttely startissa.

          Täytyy kumminkin tutkia ja pitää mielessä. Ei sitä koskaan tiedä.

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1225
            • Pori

            #6
            Kaksoismassa -vauhtis..?
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1016
              • Pikis

              #7
              Mulla on tehnyt samaa koko sen ajan kun auto on mulla ollut ja olen luullut tyyppiviaksi. Tuntuu että moottorinohjaus yrittää laihentaa seosta ja laskea tyhjäkäyntiä liian nopeasti, kun se huomaa ettei se onnistukaan vielä se nostaa kierroksia hetkeksi taas ylemmäs ja sen jälkeen taas kaikki on ok. Mun kärryssä täysin kylmänä ongelmaa ei ole kun se pitää korkeampia tyhjäkäyntikierroksia kauemmin, selvimmin sen huomaa sellaisella puolilämpimällä koneella. Mitään muuta käyntihäröä mulla ei tuon startin jälkeisen arpomisen jälkeen ole.

              Uteliaisuuttani kävin tsekkaamassa tuon liittimen, täysin kuivaa oli siellä.
              Last edited by kooma; 21-05-2013, 18:56.
              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • sturmgezhutz
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 28
                • Talossa

                #8
                Tulpat vaihdettu ja huomattavasti parani. pientä hytinää viellä havaittavissa.

                Täytyy kans tutkasta tuo liitin viellä.

                Kai se jonkin näköinen "kuuluu vuosmalliin" juttu on

                Comment

                • sturmgezhutz
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 28
                  • Talossa

                  #9
                  Originally posted by kooma View Post
                  Mulla on tehnyt samaa koko sen ajan kun auto on mulla ollut ja olen luullut tyyppiviaksi. Tuntuu että moottorinohjaus yrittää laihentaa seosta ja laskea tyhjäkäyntiä liian nopeasti, kun se huomaa ettei se onnistukaan vielä se nostaa kierroksia hetkeksi taas ylemmäs ja sen jälkeen taas kaikki on ok. Mun kärryssä täysin kylmänä ongelmaa ei ole kun se pitää korkeampia tyhjäkäyntikierroksia kauemmin, selvimmin sen huomaa sellaisella puolilämpimällä koneella. Mitään muuta käyntihäröä mulla ei tuon startin jälkeisen arpomisen jälkeen ole.

                  Uteliaisuuttani kävin tsekkaamassa tuon liittimen, täysin kuivaa oli siellä.
                  Täytyy paikatta, että enemmänki tekee tuolla puolilämpimällä koneella tuota eikä kylmällä.

                  Eli kuulostaa aika täsmälleen samalta mitä sulla tekee.

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    #10
                    Tällä kelillä näyttäisi tekevän jonkun verran kylmänäkin mutta talvikeleillä eka käynnistys on suht oireeton koska se pitää kierroksia ylhäällä kauemmin.

                    Lueskelin ulkomaan foorumeita ja samankaltaisiin oireisiin oli ainakin mukamas auttanut tulppien vaihto, suutinten puhdistusaine / vaihto, vanoksen solenoidien putsaus / vaihto, maffin vaihto, koneen / laatikon tukikumien vaihto, adaptaatioarvojen nollaus, moottorinohjauksen softapäivitys, vanoksen tiivisteiden vaihto ja puolien vaihto. Siitä vaan arpomaan
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • sturmgezhutz
                      Newbiemmer
                      • Aug 2012
                      • 28
                      • Talossa

                      #11
                      Originally posted by kooma View Post
                      Tällä kelillä näyttäisi tekevän jonkun verran kylmänäkin mutta talvikeleillä eka käynnistys on suht oireeton koska se pitää kierroksia ylhäällä kauemmin.

                      Lueskelin ulkomaan foorumeita ja samankaltaisiin oireisiin oli ainakin mukamas auttanut tulppien vaihto, suutinten puhdistusaine / vaihto, vanoksen solenoidien putsaus / vaihto, maffin vaihto, koneen / laatikon tukikumien vaihto, adaptaatioarvojen nollaus, moottorinohjauksen softapäivitys, vanoksen tiivisteiden vaihto ja puolien vaihto. Siitä vaan arpomaan
                      Alkaa olemaan semmonen olo, että milläs panoksella tähän 1X2 arpaan lähdetään.

                      Jos sitä alkuun, kattoo vaan kaikki "yleisjutut" läpi ja putsailee paikkoja jos löytyy helpotusta hytinään.

                      Kun ei kumminkaan taida mitään moottori rikkoja ainakaan aiheuttaa jos kohtuu yleinen esiintymä.

                      Comment

                      • sturmgezhutz
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 28
                        • Talossa

                        #12
                        Liitin tarkistettu ja kuiva oli ainakin viellä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎