Tässäpä taas niitä hienoja keksintöjä. Koukku jumitellut aikaisemminkin hieman, mutta nyt totaalisen jumissa yläasennossa. Ei auta vaikka kuinka takoo vasaralla tai heiluttelee, ei tule ulos. Crc:tä ruiskuteltu mutta ei auta, punainen valo vain vilkkuu. Ei kuulu moottorin ääntä tai naksausta että edes yrittäisi aueta. Mikä vikana ja olisiko vinkkejä miten sen saisi alas?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 sähköinen vetokoukku jumissa
Collapse
X
-
Jumittunut vain.Pyydä joku kaveriksi painamaan sitä nappia...heti kun lukko yrittää liikahtaa (kuulee äänestä) niin kova repäisy (tai vaihtoehtoisesti työnnät sen takaisin asemaansa) niin kyllä lähtee liikkumaan.Ehkä pari kolme kertaa joutuu koittamaan.Itsellä pari kertaa jänyt jumiin,niin molemmilla kerroilla saanut auki.
Vinkkinä tulevaisuuteen,sitä koukkua kannattaa tiputella silloin tällöin muuten vain,niin ei jää jumiin.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostJumittunut vain.Pyydä joku kaveriksi painamaan sitä nappia...heti kun lukko yrittää liikahtaa (kuulee äänestä) niin kova repäisy (tai vaihtoehtoisesti työnnät sen takaisin asemaansa) niin kyllä lähtee liikkumaan.Ehkä pari kolme kertaa joutuu koittamaan.Itsellä pari kertaa jänyt jumiin,niin molemmilla kerroilla saanut auki.
Vinkkinä tulevaisuuteen,sitä koukkua kannattaa tiputella silloin tällöin muuten vain,niin ei jää jumiin.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Ite tuli tuon kanssa aikanaan painittua, yllä olevasta linkistä lisätietoa... Veemäinen härpätin kaiken kaikkiaan =)
Olisko ollu 5sec painalluksella napista tuo "pakkokäyttää" moottoria ja sillon tuon vois saada liikkeelle... Itellä vaan kävi niin, että koukku jumittui ala-asentoon, eli heilui kun hullun **lkku eikä lukittunut enää mihinkään... Itellä oli liukutappi jumittanut tuon hässäkän sisältä ja sitä sai herkistellä urakalla että rupesi lopulta toimimaan.. Ja jumitus taisi johtua siitä, että liukutapin suojakuppi oli hukkunut matkan varrelle+ koukku oli yhden talven käyttämättä... Kerännyt varmaan suolaa kiitettävästä sisäänsä..Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Lainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.
Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?
Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.
Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaanEntiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.
Comment
-
-
Originally posted by _qs View PostLainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.
Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?
Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.
Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaanSkoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostTuolla toisessa threadissa on lisää aiheesta... Tuo moottori tosiaan vetää sitä liukutappia mikä paljastuu kun moottorin ottaa irti... Kun se on vedetty ulos(moottorille päin) niin koukku pääsee tipahtamaan ala-asentoon. moottori myös vapauttaa tapin kierroksen lopuksi jolloin sisällä olevan jousen pitäis vetää tappi takaisin... Itellä kun toi jumitti niin revin muovisuojan sieltä toisesta päästä irti niin pääsi lyömään liukutappia tuurnalla moottorin suuntaan samalla kun kaveri pakkokäytti moottoria. Toki heitettiin väliin ties mitä liukkareita.. tuota kun jonkun aikaa toisti, niin alkoi tappi taas liikkumaan. Sitten vaan vaseliinia reippaasti väliin ja uuden moottorin mukana tullut isompi kuminen suojatulppa paikalleen... Vuoden verran on ainakin toiminut ihan kohtalaisesti, tosin korjauksesta lähtien on joutunut koukkua hiukan avittamaan että tipahtaa ala-asentoon.
Sain äsken systeemin pelittämään vanhalla moottorilla. Tuli tilattua kyllä uusi moottoripurkki joka menee sinne tilalle kunhan saapuu, takapuskin meni maalarille niin kerkeää odottelemaan. Vanhasta purkista tiivisteet entiset ja se akselin lukitussokka murusina. Hölväsin moottorin kontaktisprayllä sisäpuolelta niin heräs henkiin. Aiemmin kuului vain vaimea naksaus.
Akseli ei ollut hirveän jumissa tai sitten 2 päivän crc kylvetys oli purrut. Ei vaan aikasemmin uskaltanut repiä sitä akselia hirveesti, kun ei tiennyt miten sen kuuluu toimia. Isolla jakarilla koukun runkoa vasten vääntelin moottorin akselia sisään-ulos, kun moottori ei ollut paikoillaan. Eli itse koukku oli mekaanisesti ok ja vika jäi moottoripurkkiin.Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.
Comment
-
-
Originally posted by _qs View PostLainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.
Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?
Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.
Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaan
Comment
-
-
Missähän voisi olla vika, kun koukku toimii normaalisti mutta napissa palaa jatkuvasti keltainen valo ja herjaa mittaristossa / idrivessä koukun lukitusta. Ei merkitystä kummassa asennossa koukku. Itsellä ei diagnostiikkavehkeitä..
Edit: vika ilmeisesti ohjainlaitteessa, liitin irroitettu ja koukku koodattu pois toistaiseksi niin herjat loppuivat.Last edited by sonikk; 15-10-2017, 08:30.
Comment
-
-
Sama vika, eri auto
Eli koukku jumii käyttöasentoon. Ensin kuulu kun moottori koitti rouskuttaa, jonka jälkeen ei mihinkään liikkunut. Seuraavan kerran lukko aukesi mutta mitään ei tapahtunut, ei kuulunut moottorinkaan ääntä. Idrive herjasi että koukku ei ole lukossa. Kävin pakkoajolla vetämässä koukkua ja sai ilmeisesti lukittua kun hävisi herja. Saako nuita rasvattua jotenkin vai pitäskö ottaa koko mötikkä pöydälle ja purkaa ensin?
Vikakoodin lukuun juuri menossa, autona E70 vm.11
Comment
-
Comment