Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 sähköinen vetokoukku jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    E91 sähköinen vetokoukku jumissa

    Tässäpä taas niitä hienoja keksintöjä. Koukku jumitellut aikaisemminkin hieman, mutta nyt totaalisen jumissa yläasennossa. Ei auta vaikka kuinka takoo vasaralla tai heiluttelee, ei tule ulos. Crc:tä ruiskuteltu mutta ei auta, punainen valo vain vilkkuu. Ei kuulu moottorin ääntä tai naksausta että edes yrittäisi aueta. Mikä vikana ja olisiko vinkkejä miten sen saisi alas?
    F31 330D Xdrive M-Sport
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    #2
    Jumittunut vain.Pyydä joku kaveriksi painamaan sitä nappia...heti kun lukko yrittää liikahtaa (kuulee äänestä) niin kova repäisy (tai vaihtoehtoisesti työnnät sen takaisin asemaansa) niin kyllä lähtee liikkumaan.Ehkä pari kolme kertaa joutuu koittamaan.Itsellä pari kertaa jänyt jumiin,niin molemmilla kerroilla saanut auki.

    Vinkkinä tulevaisuuteen,sitä koukkua kannattaa tiputella silloin tällöin muuten vain,niin ei jää jumiin.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      #3
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Jumittunut vain.Pyydä joku kaveriksi painamaan sitä nappia...heti kun lukko yrittää liikahtaa (kuulee äänestä) niin kova repäisy (tai vaihtoehtoisesti työnnät sen takaisin asemaansa) niin kyllä lähtee liikkumaan.Ehkä pari kolme kertaa joutuu koittamaan.Itsellä pari kertaa jänyt jumiin,niin molemmilla kerroilla saanut auki.

      Vinkkinä tulevaisuuteen,sitä koukkua kannattaa tiputella silloin tällöin muuten vain,niin ei jää jumiin.
      Joo kokeiltu on, jumissa mikä jumissa. Pari kertaa aikaisemmin nimenomaan auttoi että kaveri oli repimässä, mutta eipä irtoa enää. Ja heiluteltu tuota on ekojen jumien jälkeen kyllä kyllästymiseen asti että eipä taida auttaa muu kuin irroitus ja purku...
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 349
        • Paimio

        #4


        Ite tuli tuon kanssa aikanaan painittua, yllä olevasta linkistä lisätietoa... Veemäinen härpätin kaiken kaikkiaan =)

        Olisko ollu 5sec painalluksella napista tuo "pakkokäyttää" moottoria ja sillon tuon vois saada liikkeelle... Itellä vaan kävi niin, että koukku jumittui ala-asentoon, eli heilui kun hullun **lkku eikä lukittunut enää mihinkään... Itellä oli liukutappi jumittanut tuon hässäkän sisältä ja sitä sai herkistellä urakalla että rupesi lopulta toimimaan.. Ja jumitus taisi johtua siitä, että liukutapin suojakuppi oli hukkunut matkan varrelle+ koukku oli yhden talven käyttämättä... Kerännyt varmaan suolaa kiitettävästä sisäänsä..
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          jep nappia pitää pitää koko ajan pohjassa niin ajaa pakkokäytöllä moottoria. En mene vannomaan toimiiko tämä aukipäin suunnassa. Testerillä tai vast. voi ajaa myös aukipäin.

          Comment

          • _qs
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 33
            • Kouvola

            #6
            Lainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
            Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
            Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.

            Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?

            Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.

            Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaan
            Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

            Comment

            • Homebrew
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 349
              • Paimio

              #7
              Originally posted by _qs View Post
              Lainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
              Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
              Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.

              Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?

              Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.

              Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaan
              Tuolla toisessa threadissa on lisää aiheesta... Tuo moottori tosiaan vetää sitä liukutappia mikä paljastuu kun moottorin ottaa irti... Kun se on vedetty ulos(moottorille päin) niin koukku pääsee tipahtamaan ala-asentoon. moottori myös vapauttaa tapin kierroksen lopuksi jolloin sisällä olevan jousen pitäis vetää tappi takaisin... Itellä kun toi jumitti niin revin muovisuojan sieltä toisesta päästä irti niin pääsi lyömään liukutappia tuurnalla moottorin suuntaan samalla kun kaveri pakkokäytti moottoria. Toki heitettiin väliin ties mitä liukkareita.. tuota kun jonkun aikaa toisti, niin alkoi tappi taas liikkumaan. Sitten vaan vaseliinia reippaasti väliin ja uuden moottorin mukana tullut isompi kuminen suojatulppa paikalleen... Vuoden verran on ainakin toiminut ihan kohtalaisesti, tosin korjauksesta lähtien on joutunut koukkua hiukan avittamaan että tipahtaa ala-asentoon.
              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
              Ex. E91 330d -07

              Comment

              • _qs
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 33
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Homebrew View Post
                Tuolla toisessa threadissa on lisää aiheesta... Tuo moottori tosiaan vetää sitä liukutappia mikä paljastuu kun moottorin ottaa irti... Kun se on vedetty ulos(moottorille päin) niin koukku pääsee tipahtamaan ala-asentoon. moottori myös vapauttaa tapin kierroksen lopuksi jolloin sisällä olevan jousen pitäis vetää tappi takaisin... Itellä kun toi jumitti niin revin muovisuojan sieltä toisesta päästä irti niin pääsi lyömään liukutappia tuurnalla moottorin suuntaan samalla kun kaveri pakkokäytti moottoria. Toki heitettiin väliin ties mitä liukkareita.. tuota kun jonkun aikaa toisti, niin alkoi tappi taas liikkumaan. Sitten vaan vaseliinia reippaasti väliin ja uuden moottorin mukana tullut isompi kuminen suojatulppa paikalleen... Vuoden verran on ainakin toiminut ihan kohtalaisesti, tosin korjauksesta lähtien on joutunut koukkua hiukan avittamaan että tipahtaa ala-asentoon.
                Jes paljon kiitoksia! Toinenkin threadi tavattu moneen kertaan :-)
                Sain äsken systeemin pelittämään vanhalla moottorilla. Tuli tilattua kyllä uusi moottoripurkki joka menee sinne tilalle kunhan saapuu, takapuskin meni maalarille niin kerkeää odottelemaan. Vanhasta purkista tiivisteet entiset ja se akselin lukitussokka murusina. Hölväsin moottorin kontaktisprayllä sisäpuolelta niin heräs henkiin. Aiemmin kuului vain vaimea naksaus.
                Akseli ei ollut hirveän jumissa tai sitten 2 päivän crc kylvetys oli purrut. Ei vaan aikasemmin uskaltanut repiä sitä akselia hirveesti, kun ei tiennyt miten sen kuuluu toimia. Isolla jakarilla koukun runkoa vasten vääntelin moottorin akselia sisään-ulos, kun moottori ei ollut paikoillaan. Eli itse koukku oli mekaanisesti ok ja vika jäi moottoripurkkiin.
                Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

                Comment

                • jari73
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 5
                  • finland

                  #9
                  Originally posted by _qs View Post
                  Lainataas topiccia. Eilisen ja tän päivän rassannu tota koukkusysteemiä omassa autossa, koukku jäi nappia pitkään painamalla välille, eikä lukittunut kumpaankaan asentoon.
                  Nyt purettu koko systeemi irti autosta ja se moottoripurkki irti koukusta. Tuli avattua se moottori ja olihan siellä vettä sisällä, ehkä siinä yksi syy..?
                  Että saisi vian (viat) paikannettua pitäs ymmärtää miten toi koukun mekanismi pelaa, eli ilman moottoria koukku lukittui vetoasentoon. Jos oikein ymmärsin niin toi moottori pyörittää sitä akselia joka sinne koukun murikan sisään menee? Ei siis vedä eikä työnnä akselin suuntaisesti? Pyörittelin sitä akselia aikani ja juotin samalla crc:tä sille mutta mitään ei koukulle tapahtunut.

                  Eli mitä sille akselille pitäsi tehdä, että koukun saisi alas?

                  Ja löytyykö mistään räjäytyskuvia koukun moottoriin tai itse koukkuun. Yritin venäjänpoikien TISsistä katsella eikä sieltä löytynyt ainakaan.

                  Kaikki muutkin neuvot aiheeseen liittyen otetaan ilomielin vastaan
                  miten sait sen moottorin irti koukusta?

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    #10
                    Missähän voisi olla vika, kun koukku toimii normaalisti mutta napissa palaa jatkuvasti keltainen valo ja herjaa mittaristossa / idrivessä koukun lukitusta. Ei merkitystä kummassa asennossa koukku. Itsellä ei diagnostiikkavehkeitä..
                    Edit: vika ilmeisesti ohjainlaitteessa, liitin irroitettu ja koukku koodattu pois toistaiseksi niin herjat loppuivat.
                    Last edited by sonikk; 15-10-2017, 08:30.

                    Comment

                    • bem035
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 91
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Sama vika, eri auto

                      Eli koukku jumii käyttöasentoon. Ensin kuulu kun moottori koitti rouskuttaa, jonka jälkeen ei mihinkään liikkunut. Seuraavan kerran lukko aukesi mutta mitään ei tapahtunut, ei kuulunut moottorinkaan ääntä. Idrive herjasi että koukku ei ole lukossa. Kävin pakkoajolla vetämässä koukkua ja sai ilmeisesti lukittua kun hävisi herja. Saako nuita rasvattua jotenkin vai pitäskö ottaa koko mötikkä pöydälle ja purkaa ensin?

                      Vikakoodin lukuun juuri menossa, autona E70 vm.11

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎