Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91/e90 keylessgo järjestelmän ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tourister
    BTCF Member
    • Jul 2012
    • 834
    • Kotka

    e91/e90 keylessgo järjestelmän ongelmat

    Elikkä sellanen ongelma että tuo kuskinpuolen kahvan tunnistin ei enää pelaa, repsikanpuoli pelaa normaalisti. Onko muilla foorumilaisilla ollut vastaavaa ongelmaa? Purin ovipahvit mutta eipä tosta piuhahelvetistä mitää ymmärrä

    Ei oikein noilta ulkomaisilta foorumeilta osannu tietoo etsii..
    e30 328i Alpinweiss 2
    e46 330i M-sport2
  • Tourister
    BTCF Member
    • Jul 2012
    • 834
    • Kotka

    #2
    Itse itselleni vastaten: kuskinpuolen kahva rikki ja marmorilta uusi kahva n.250€ maalattuna, jää toistaseks korjaamatta kun kekuslukitus pelaa avaimesta normaalisti.

    E: Ja itse korjaten! vaihdoin pariston avaimeen ja rupes kahva rokkaamaan! autosalpa olis myyny uuden kahvan
    Last edited by Tourister; 22-01-2014, 18:35.
    e30 328i Alpinweiss 2
    e46 330i M-sport2

    Comment

    • JuhaK
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 221
      • Etelä-Suomi

      #3
      Originally posted by Tourister View Post
      Itse itselleni vastaten: kuskinpuolen kahva rikki ja marmorilta uusi kahva n.250€ maalattuna, jää toistaseks korjaamatta kun kekuslukitus pelaa avaimesta normaalisti.

      E: Ja itse korjaten! vaihdoin pariston avaimeen ja rupes kahva rokkaamaan! autosalpa olis myyny uuden kahvan
      moro

      olikos tuo akku mikä on avaimen sisällä vaiko ihan vaan paristo, eikös tuo avain lataannu "virtalukossa" ollessaan?
      850--voimaa kuin Veturissa

      Comment

      • Muuli
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 115

        #4
        Originally posted by Tourister View Post
        Itse itselleni vastaten: kuskinpuolen kahva rikki ja marmorilta uusi kahva n.250€ maalattuna, jää toistaseks korjaamatta kun kekuslukitus pelaa avaimesta normaalisti.

        E: Ja itse korjaten! vaihdoin pariston avaimeen ja rupes kahva rokkaamaan! autosalpa olis myyny uuden kahvan
        Tekikö Autosalpa diagnoosin vai onko kyse "ne siellä merkkiliikkeessä mitään osaa" juttu?

        ComfortAccess autoissa on normi paristo avaimissa eivätkä lataudu paikallaan ollessa kuten normiavamet.

        Comment

        • JuhaK
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 221
          • Etelä-Suomi

          #5
          Originally posted by Muuli View Post
          Tekikö Autosalpa diagnoosin vai onko kyse "ne siellä merkkiliikkeessä mitään osaa" juttu?

          ComfortAccess autoissa on normi paristo avaimissa eivätkä lataudu paikallaan ollessa kuten normiavamet.
          mitäs tuo sitten tarkoittaa kun välillä kojetauluun tulee avaimen kuva jossa on joku akun tyylinen kuvake mukana? patteri lopussa?
          850--voimaa kuin Veturissa

          Comment

          • dumo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 84
            • N/A

            #6
            Originally posted by JuhaK View Post
            mitäs tuo sitten tarkoittaa kun välillä kojetauluun tulee avaimen kuva jossa on joku akun tyylinen kuvake mukana? patteri lopussa?
            Mittaristoon tulee muistaakseni avaimen + "sormipatterin" kuva, iDriven ruudulla (jos autossa sellainen on) kertoo kyllä ihan sanallisesti (ja kuvallisesti) mikä on hätänä. Mutta tosiaan tuosta on ihan hyvä lähteä jos nyt ei juuri ole uutta patteria lyönyt avaimeen. Kaikista mahdollista auton huolto/korjaustöistä melkeinpä halvin ja helpoin.

            Nämä siis koskevat vain convenient access / "keylessgo" -systeemiä, joissa tosiaan on vaihdettava paristo.

            Comment

            • Tourister
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 834
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Muuli View Post
              Tekikö Autosalpa diagnoosin vai onko kyse "ne siellä merkkiliikkeessä mitään osaa" juttu?

              ComfortAccess autoissa on normi paristo avaimissa eivätkä lataudu paikallaan ollessa kuten normiavamet.
              Joo ihan diagnoosi tuli. tutkivat tunnin radion kuulumattomuutta ja tunnin tätä comfort access vikaa.. ihan mustaa valkosella mut tosin nyt tänää taas kränäs tuo kahva, eli kyllä jotain vikaa ilmeisesti on vaikka viikon pelaski ihan hyvin :think
              e30 328i Alpinweiss 2
              e46 330i M-sport2

              Comment

              • JuhaK
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 221
                • Etelä-Suomi

                #8
                ainakin mun ongelmat katos pattereiden vaihdon myötä.. kiitos avusta!
                850--voimaa kuin Veturissa

                Comment

                • ReDDog
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 456
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  hyvä et alko noin pienellä toimimaan
                  Last edited by ReDDog; 30-01-2014, 13:46.
                  Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                  Ex:
                  E92 ///M3 Silverstone II
                  E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                  E46 ///M3 Phoenix Gelb
                  E90 320i '05

                  Comment

                  • Homebrew
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 351
                    • Paimio

                    #10
                    Sellaista ongelmaa ollut jo pidemmän aikaa E91:sessä että Comfort access toimii vähän heikosti. Kahvoja saa nykiä jokusen kerran että aukeaa ja starttia painella useasti että tunnistaa avaimen ja lähtee käyntiin. Patterit luonnollisesti vaihdettu ja kokeiltu molemmilla avaimilla että toimivuus on samalla tasolla.

                    Sain aikaiseksi vihdoin tilattua uuden/käytetyn CA-moduulin että voi kokeilla onko vika siinä.

                    Toinen vaihtoehto taitaa olla antennivahvistin, mutta mietityttää voiko ongelma olla siellä kun kuitenkin napista toimii ovien avaus ja sulkeminen täydellisesti ja kaukaa.

                    Kolmantena sitten takaluukunjohtosarjat. Näistä hanttimiehenpuoleisesta on korjattu useampi johto ja tarkistettu ettei ainakaan alkupäästä ole mikään poikki. Tuleeko kuskinpuolelta sellaisia johtoja mitkä voisivat vaikuttaa Comfort accessin toimintaan?

                    Onko muilla E9x kuskeilla ollut vastaavaa ongelmaa Comfort Accessin kanssa? Jotain ajatuksia korjauksesta?
                    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                    Ex. E91 330d -07

                    Comment

                    • jarkyy
                      Newbiemmer
                      • Dec 2015
                      • 5
                      • Tampere

                      #11
                      Mun E91 takaluukun comfort accessin kantama on jostain syystä lyhentynyt alle 5cm. Etuovet toimii normaalisti ja avaimien paristot vaihdettu.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by jarkyy View Post
                        Mun E91 takaluukun comfort accessin kantama on jostain syystä lyhentynyt alle 5cm. Etuovet toimii normaalisti ja avaimien paristot vaihdettu.
                        Mulla on vähän samaa ongelmaa. Takapuskurin sisällä on realoem:n mukaan joku antenni. Voisko se olla hajalla?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎