Moro,
Olen silmäillyt tuossa E91 LCI dieselien tarjontaa ja mieluiten tehtaan Webastolla, joka sitten pitäisi hetimmiten muuttaa lämmittämään myös moottoria. Onnistuukohan E9x:llä "manuaalinen" hehkutus mitenkään, jos tulee kiireinen lähtö ja esilämmitintä ehtii pitää päällä vain pahimmoilleen hetken, jolloin moottorin automatiikka ei varmaan perinteisesti tilannetta ymmärrä?
Edellinen E46 oli tosi nihkeä lähtemään tuommoisen tilanteen jälkeen, ennen kuin tajusin että hehkut toimivat vielä 10 sekuntia hehkun merkkivalon sammumisen jälkeenkin. Eli päässä sekunteja laskien hehkutus onnistui vastoin automatiikan tahtoa.
Eli miten sitten nämä starttinapilla varustetut? Alkaako hehkutus jo kuskin oven avaamisesta, tai auttaako mitään jos laittaa sytytysvirrat vähäksi aikaa päälle ennen starttaamista? Vai olisikohan yksinkertaisinta lämmitellä E91:stä pelkällä roikalla...
Olen silmäillyt tuossa E91 LCI dieselien tarjontaa ja mieluiten tehtaan Webastolla, joka sitten pitäisi hetimmiten muuttaa lämmittämään myös moottoria. Onnistuukohan E9x:llä "manuaalinen" hehkutus mitenkään, jos tulee kiireinen lähtö ja esilämmitintä ehtii pitää päällä vain pahimmoilleen hetken, jolloin moottorin automatiikka ei varmaan perinteisesti tilannetta ymmärrä?
Edellinen E46 oli tosi nihkeä lähtemään tuommoisen tilanteen jälkeen, ennen kuin tajusin että hehkut toimivat vielä 10 sekuntia hehkun merkkivalon sammumisen jälkeenkin. Eli päässä sekunteja laskien hehkutus onnistui vastoin automatiikan tahtoa.
Eli miten sitten nämä starttinapilla varustetut? Alkaako hehkutus jo kuskin oven avaamisesta, tai auttaako mitään jos laittaa sytytysvirrat vähäksi aikaa päälle ennen starttaamista? Vai olisikohan yksinkertaisinta lämmitellä E91:stä pelkällä roikalla...
Comment