Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i nykii pienellä kaasulla - ideoita kaivataan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jammü
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 191
    • Espoo

    335i nykii pienellä kaasulla - ideoita kaivataan?

    Moi,

    Pienillä kierroksilla ajettaessa tasakaasulla auto nykii. Tuntuu kuin pumppaisin hieman kaasua, vaikka pedaali on samassa asennossa. Mistähän vika saattaisi johtua? Kun kaasun painaa pohjaan niin auto kulkee normaalisti. Mitään vikakoodeja ei ilmaannu, joten hankala lähteä arvailemaan. Ideoita siis kaivataan. Tulpat on vaihdettu keväällä ja kone käy kaikilla sylintereillä. Vika tuntuu ainoastaan alle 3000rpm kun kaasua vähän.

    Auto vm07 335i 6MT, JB4 G5 ISO, Walbro 455, etc...
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Jammü View Post
    Moi,

    Pienillä kierroksilla ajettaessa tasakaasulla auto nykii. Tuntuu kuin pumppaisin hieman kaasua, vaikka pedaali on samassa asennossa. Mistähän vika saattaisi johtua? Kun kaasun painaa pohjaan niin auto kulkee normaalisti. Mitään vikakoodeja ei ilmaannu, joten hankala lähteä arvailemaan. Ideoita siis kaivataan. Tulpat on vaihdettu keväällä ja kone käy kaikilla sylintereillä. Vika tuntuu ainoastaan alle 3000rpm kun kaasua vähän.

    Auto vm07 335i 6MT, JB4 G5 ISO, Walbro 455, etc...
    Jos sulla on ISO_hexinä jotain vanhempaa kuin vasta tullut 25, niin luultavasti se johtuu siitä. Päivittämällä tulee vähintään yhtä sulava kaasukontrolli kuin vakiona (joidenkin mielestä jopa parempi).
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Jammü
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 191
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Veeksi View Post
      Jos sulla on ISO_hexinä jotain vanhempaa kuin vasta tullut 25, niin luultavasti se johtuu siitä. Päivittämällä tulee vähintään yhtä sulava kaasukontrolli kuin vakiona (joidenkin mielestä jopa parempi).
      Mulla on 25.hex käytössä. Ei johtu siitä. Muita ehdotuksia?

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        #4
        puolat?
        e39 M5

        Comment

        • Jammü
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 191
          • Espoo

          #5
          Originally posted by harossi View Post
          puolat?
          Eikös vikaantuneen puolan pitäisi aiheuttaa myös vajaalla käymistä? Outoa kun raskaammalla kaasulla auto kuitenkin toimii hyvin.

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            #6
            Haiskahtaa kyllä JB4 tekosilta, mites jos päivität siihen toisen version millä viimeksi ajelit ilman ongelmia?

            Comment

            • Jammü
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 191
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Juuzmo View Post
              Haiskahtaa kyllä JB4 tekosilta, mites jos päivität siihen toisen version millä viimeksi ajelit ilman ongelmia?
              Muistaakseni onglema on ollut läsnä mulla 21-25 ISO:issa. En ole vaan ehtinyt paneutumaan siihen. Täytyy katsoa löytyykö läppäriltä vielä sitä 19.hexiä.

              Ajoin pari logia ja niissä näkyy että "pedal" on koko ajan sama, mutta "throttle" vaihtelee. Kuuluukohan olla näin? Onko muista arvoista mainittavaa?

              Click image for larger version

Name:	2013-08-21_1457.jpg
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	4827274

              Comment

              • Juuzmo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 339

                #8
                Mulla löytyy koneelta ISO:ja ainakin 18, 19, 20D, 22, 23 ja 23B jos noita ei löydy enään n54techistä. Työläämpi tapa varmistua onko jb:n syy olisi ottaa boksi irti ja koittaa nykiikö. Meikäläisellä oli jollakin versiolla tota ongelmaa että aina joskus tuli kengurubensaa kun lähti ihan pienellä kaasulla liikkeelle, lakkasi jos antoi kaasua lisää tai helpotti kaasusta. Samalla versiolla taisi olla ongelmaa vaihteiden kanssa, 2-3 ja 3-4 vaihteet vaihteli töksähtävämmin kuin autokoululainen vaikka ajeli ihan hissukseen, automaagi kyseessä siis.

                Comment

                • Jammü
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 191
                  • Espoo

                  #9
                  Onko kenelläkään kokemusta viallisesta MAP-anturista tai Lambda-anturista. Miten auto silloin käyttäytyy? Ei viitsisi tilata osia turhaan...

                  Comment

                  • Jammü
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 191
                    • Espoo

                    #10
                    Uudet pre-cat lambdat tilattu. Toivottavasti auttaa, ettei mennyt sataset hukkaan

                    Comment

                    • tnurmine
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 98
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Jammü View Post
                      Uudet pre-cat lambdat tilattu. Toivottavasti auttaa, ettei mennyt sataset hukkaan
                      Olet siis JB4 datalogista päätellyt, että jompi kumpi lambda antaisi jossain kohtaa (pienillä kierroksilla, tasaisella kaasulla) mahdollisesti arveluttavia seosarvoja(ko)?

                      ... ilmeisesti vastaus on ei, koska olet tilannut molemmat anturit?

                      Tai sitten sinulla ei ole loggauskaapelia, jonka hommaaminen tässä kohtaa tulisi kai huomattavasti halvemmaksi.

                      Originally posted by Juuzmo View Post
                      Työläämpi tapa varmistua onko jb:n syy olisi ottaa boksi irti ja koittaa nykiikö.
                      Eikö se "by-pass moodi" olekkaan täysin toimiva, vaan boksi pitäisi tosiaan repiä kokonaan irti?

                      Comment

                      • Jammü
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 191
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by tnurmine View Post
                        Olet siis JB4 datalogista päätellyt, että jompi kumpi lambda antaisi jossain kohtaa (pienillä kierroksilla, tasaisella kaasulla) mahdollisesti arveluttavia seosarvoja(ko)?

                        ... ilmeisesti vastaus on ei, koska olet tilannut molemmat anturit?

                        Tai sitten sinulla ei ole loggauskaapelia, jonka hommaaminen tässä kohtaa tulisi kai huomattavasti halvemmaksi.


                        Eikö se "by-pass moodi" olekkaan täysin toimiva, vaan boksi pitäisi tosiaan repiä kokonaan irti?

                        Joo logeista kommentoitiin että AFR ja fuel trim ovat ketuillaan. Lisäksi oireet täsmäsivät kahteen netistä löytämääni threadiin jossa olivat vaihtaneet pre-cat lambdat. Kilsoja on sen verran taulussa ettei ole ihme että ovat jo sökönä. Lisäksi asiaa ei varmaan auta että olen muutaman kerran leikkinyt JB4:n 2-step rev-limiterin kanssa (eli suomeksi siis paukkulähtö).

                        Tilasin molemmat, koska molemmat downpipet täytyy kuitenkin irrottaa kun lambdat vaihtaa. Samalla menee molemmat ettei tarvii putkijumpata viikon päästä uudelleen.

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          #13
                          Originally posted by tnurmine View Post
                          Eikö se "by-pass moodi" olekkaan täysin toimiva, vaan boksi pitäisi tosiaan repiä kokonaan irti?
                          Se ei ohita sitä boksia ihan täysin edes map 0 asennolla, monet ominaisuudet on toiminnassa silti.

                          Comment

                          • robstu
                            Newbiemmer
                            • May 2008
                            • 3
                            • Espoo

                            #14
                            Se ei ohita sitä boksia ihan täysin edes map 0 asennolla, monet ominaisuudet on toiminnassa silti.
                            Näin minäkin uskon mutta ei ole mahdoton työ vaihtaa liittimet takaisin ja irroittaa boksin pääliittimestä.
                            BMW F30 328i TwinTurbo Sedan, 6-vaiht.manuaali, M-sport alusta, M-performance putkisto, BMS Tuning Stage 1, ym. & X3 2.5i M-sport

                            Comment

                            • Jammü
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 191
                              • Espoo

                              #15
                              No niin. Etummaiset lambdat vaihdettu mutta auto nykii edelleen

                              AFR näyttäisi hyppäävään aina kun auto nykäisee. Johtuisikohan siitä että hetken on aina yksi sylinteri pimeänä? Voiko tulppa/puola/suutin olla syypää? Outoa kun yli 2500rpm toimii hyvin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎