vaihdoin tänään tehostajan nesteet. kierrätin ensin täysin vanhat pois järjestelmästä ja samalla tein kunnon huuhtelun kok systeemille uudella öljyllä. Aikamoista ruskeeta mököö sieltä tuli pihalle. Huomasin omassani kun eturenkaat oli ilmassa ja kääntelin pyöriä ääriasennosta toiseen niin jostakin kuului sellasia raahausääniä, ihankuin joku laahaisi johonki. Tätä ääntä ei kuitenkaan kuulu kun auto maassa ja käynnissä kääntelee pyöriä. Ohjaus keveni nesteiden vaihdolla+huuhtelulla, huomas kyllä oikeasti eron. Suosittelen kyllä muillekkin kyseistä operaatiota, aika nopeesti noi atf:ät menee pilalle tuola.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e91 Hitaassa vauhdissa ohjaus rutisee.
Collapse
X
-
Originally posted by janne[l View Postvaihdoin tänään tehostajan nesteet. kierrätin ensin täysin vanhat pois järjestelmästä ja samalla tein kunnon huuhtelun kok systeemille uudella öljyllä. Aikamoista ruskeeta mököö sieltä tuli pihalle. Huomasin omassani kun eturenkaat oli ilmassa ja kääntelin pyöriä ääriasennosta toiseen niin jostakin kuului sellasia raahausääniä, ihankuin joku laahaisi johonki. Tätä ääntä ei kuitenkaan kuulu kun auto maassa ja käynnissä kääntelee pyöriä. Ohjaus keveni nesteiden vaihdolla+huuhtelulla, huomas kyllä oikeasti eron. Suosittelen kyllä muillekkin kyseistä operaatiota, aika nopeesti noi atf:ät menee pilalle tuola.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostMillä konstilla sait kierrätettyä kaikki pois? Jonkun letkun irrottamalla? Itse törmäsin vaan sellaiseen vaihto-ohjeeseen, missä imastaan säiliö tyhjäks, täytetään, käännetään rattia ja toistetaan toimenpide.
Ainakin 2l dieselissä on mukavasti tilaa moottorin edessä, pujotin sen paluuketkun pään ja pullon pohjapanssarin päälle kun vaihdoin öljyjä ja suppilo meni suoraan tuloletkuun.
Öljyä menee reilu litra koko järjestelmään.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Mulla e91 LCI -09, ja rutina tuntui kuuluvan jostain kojelaudan alta, aika ylhäältä. Iskarin yläpäät OK, ja jossain kohtaa luulin sen kuuluvan jo korvien välistä. Viimenään ohjauslaakerin vaihdon jälkeen rutina loppui kokonaan.
Liikkeessä laakerin vaihtoivat, ja realoem:stä en kyseistä osaa edes löytänyt. En siis tosissaan tiedä mikä osa on kyseessä.
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostTunkkaat auton ylös et molemmat eturenkaat ilmassa.Sitten isoon lääkeruiskuun pätkän letkua, jolla imastaan säiliö tyhjäks. Säiliö irti letkuista. Paluuletkun päähän pullo, ja meno letkuun suppilo johon kaadat uutta öljyä. Sitten alat käännellä pyöriä ääriasennosta toiseen, jollon mököö puskee paluu letkusta ja menoletku alkaa imeen uutta sisään. Muistaa vaan täyttää suppilon aina kun alkaa tyhjeneen. Parempi tohon ois isompi pullo laittaa suoraan ettei tarvi kokoajan täytellä mut mulla ei sellasta ollu just siinä. Niin kauan toistat tätä et paluuletkusta alkaa tuleen kirkasta öljyä. Kannattaa pari klemmaria varata että saa letkut takasin säiliöön kiinni, ne orkkis klemmarit on mallia kertakäyttöset.
Ainakin 2l dieselissä on mukavasti tilaa moottorin edessä, pujotin sen paluuketkun pään ja pullon pohjapanssarin päälle kun vaihdoin öljyjä ja suppilo meni suoraan tuloletkuun.
Öljyä menee reilu litra koko järjestelmään.
Edit: Öljyt vaihdettu. Tein semmoisella variaatiolla että pelkästään säiliöstä ylempi letku eli imupuoli irti ja siihen suppilo jonka viritin pysymään pystyasennossa. Vapaaksi jääneen letkun lähdön alle laitoin astian johon vanha öljy sitten valuu kun se palaa säiliöön. Apuri kääntelemään rattia ja itse täyttää suppiloa ja tyhjentää ylivuotoastiaa jos on tarvetta. Säiliön otin kyllä irti kiinnikkeistään jotta sitä pääsee vapaasti kallistelemaan, mitään muuta en irroittanut.Last edited by kooma; 27-10-2013, 17:21.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
E91 330 xda ohjaus ääntää tyhjäkäynnillä käännettäessä
Auto on 4/2008 valmistunut 330xda.
Eli semmoinen ongelma on, että tyhjäkäynnillä paikallaan kääntäessä ohjauksesta kuuluu semmoista nopeaa tärinää ja tuntuukin hiukan ratissa.
Ohjaus tehostaa ihan normaalisti ja ääntä ja tärinää ei esiinny jos kierroksia vähän nostaa.
Ajossa ei mitään huomauttamista, ei ääniä ja tehostaa normaalisti.
Parkkipaikkavekslauksessa ärsyttävä vika.
Mielestäni ei johdu pumpusta, voiko hihna luistaa tärisemällä kun on tyhjäkäynnillä?
Autossa on servotronic, en tiedä sen toiminnasta tai toimintaperiaatteesta mitään.
Mikä voisi ongelman aiheuttaa?
Koitin haulla etsiä mutta vastaavaa ei ihan nopeasti löytynyt.Last edited by 540iA; 04-03-2015, 18:13.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Minulla oli E90 -09 samantyylistä vikaa. Ohjaus alkoi pitämään hankaavaa ääntä rattia reilusti käännettäessä. Ärsyttävämpi ja vaarallisempi ongelma oli ohjauksen ns. takertuminen esim. kaistaa vaihdettaessa.
Tämän johdosta koko ohjaus meni uusiksi (ohjauspylväs? + ohjaustehostimen moottoori jne.). Eikä ollut kovin halpa operaatio..E90 330D LCI -09
Comment
-
-
Originally posted by Mikko L View PostTämän johdosta koko ohjaus meni uusiksi (ohjauspylväs? + ohjaustehostimen moottoori jne.). Eikä ollut kovin halpa operaatio..
Kannattaa katsoa ekana, että nestemäärä on riittävä säiliössä. Sitten ilmaa järjestelmä kääntelemällä sivulta toiselle, vaikka pikkasen jengaa samalla pitäen niin neste kiertää kunnolla. Sitten ehkä jotain nesteiden vaihto seuraavaksi. Viime kädessä pumppu, tai hammastanko, tiivisteet vuotaa ja mukaan pääsee ilmaa.Last edited by Dualfun; 05-03-2015, 12:46.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Vaihdettiin hihna ja kokeiltiin sitä olisiko hihna luistanut täristäen.
Ei auttanut. Pikemminkin ääni koveni.
Vasemmalle nopeasti kääntäessä täristää eniten ja vain tyhjäkäynnillä.
Kokeillaan nesteiden vaihtoa ja ilmausta kunnolla.
Niin ja 77000km mittarissaLast edited by 540iA; 05-03-2015, 19:04.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Pumppu förbi. Nämä oli yhteen aikaan hittituotw,nyt ei ole taas vuoteen tullut yhtään vaihdettua.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Winx View PostOlisiko mielestänne järkeä ostaa tehostimen pumppu joiltakin näistä myyjistä?
Servotecin varaosanumerolla STSP8509 Googlella löytyi myös tämmöinen, 178€ + pantti 54€ + kulut 12,50€.
Alkuperäinen 500€ ja mieluusti säästäisi tuon erotuksen muihin remppoihin.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostTuo LUK varmaankin lähempänä alkuperäistä, voi jopa olla alkuperäinen valmistaja?. En ehkä noita halvempia edes harkitsisi.
Ebaystä haulla "LUK 541 0223 10" löytyi Espanjasta ~223€ + 25€ kulut. Pantista ei mitään mainintaa.
Taitaa mennä tilaukseen.
Comment
-
Comment