Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 335d Ilmastointi puhaltaa kuumaa ja kylmää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makeclick
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 268
    • Turku

    e92 335d Ilmastointi puhaltaa kuumaa ja kylmää!

    Moikka

    Kyseessä on saksasta tuotu vm. 12/08 335d ja mikä tämän takana voisi olla?

    Ongelman ydin: Auto puskee jalkatilaan täydellä höyryllä kuumaa, vaikka inpan mukaan, se yrittää sitä viilentää. Lämpömittari toimii tai voisin kuvitella sen olevan lähelle tuota lämpöä . Lämpö hyppää täysi jäähdytyksen jälkeen hetkessä takaisin 37-40C. Tuulilasile tulee myös lämmintä, mutta ei läheskään niin kuumaa. Ainut siis mikä toimii on nassulle tuleva ilma, mutta sekin vähän sakkaa, jos sitä pitää täysin lämppärin puolella.

    Voisiko kyseessä olla joku räpellys, joka tämän aiheuttaa tai vesiventtiilin jumitus? Apuja kaivataan. On nimittäin vähän ikävän hikiset oltavat jaloilla ja jotenkin outoa, että näin udessa autossa voi ilmastointi olla noin sekasin..

    Korjausyrityksenä kokeilin e39 tuttua -> lämmöt täysille... odota... lämmöt kylmälle... odota.. ei vaikutusta.
    Harrastepaholainen 335d:
    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #2
    Vähän samankaltaista mietintää:
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • makeclick
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 268
      • Turku

      #3
      Kitos vastauksesta Kemo81, mutta siis olen tuon koko jutun lukenut ja minun ei siis hypytä tuulettimen kierroksia mitenkään hassusti.. hurisee ihan normaalisti, mutta jäätävän kuumaa tulee jalkatilaan... Missä näissä on vesiventtiili ja voiko se sieltä kusta lämpimän veden kiertämään jalkatilaan jonkun tiivisteen ohi? Jos vaikka joku on yrittänyt tuota webaston kiertoa sisätila + moottori, kun vakiona vissiin lämmittää pääsääntöisesti vain moottorin vedenkiertoa?

      Olisin tyytyväinen, jos omakin auton tuuletin joskus toimisi 2 tolpalla ja välillä vähän hurauttaisi ja korjaisi lämpöä . Minkä ikänen sulla on auto (en huomannut eli 2009)? Ootko kattonu päivityksiä siihen ilmastoinnin ohjauksyksikköön? inpa käytössä?

      Jotenkin alkaa tuntumaan, että uudemmat bmw:t eivät ole läheskään yhtä vakaita toimivuudeltaan kuin vanhat... Olen omistanut tämän auton vasta vähän aikaa ja nyt jo hehkut huutaa hoosiannaa (ehkä the hehkun rele), termostaatit rikki, savutusongelmaa (onneksi jo paranemaan päin), sisätilan muovien kumipinnoitteet lähtevät irti!?:O ja ilmastointi ei toimi... Mullakin tuo on jo tuota LCI mallia kai. Ainakin kaikilta hyviltä osin .
      Last edited by makeclick; 31-08-2013, 13:56. Reason: Sokeus?
      Harrastepaholainen 335d:
      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        E9x ei ole vesiventtiiliä lainkaan. Kennon kierto on aina auki ja lämpötilaa säädetään läpällä, joka ohjaa ilman kennon läpi tai ohi.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • makeclick
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 268
          • Turku

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          E9x ei ole vesiventtiiliä lainkaan. Kennon kierto on aina auki ja lämpötilaa säädetään läpällä, joka ohjaa ilman kennon läpi tai ohi.
          Jos voisin peukuttaa, tekisin sen

          Inpa tosiaan näyttää aina että jalkatilan läppä on 100% auki. Luulin, että se koittaa vain laittaa sinne hönkää lisää. Eli tämä sen sitten varmaankin kusee. Eli kuskin puolen jalkatila varmaan auki ja sieltä pitäisi ehkä vähän jotain nähdäkkin? Siellä oli huonosti se tötsä mihin tule 2 valokuidun näköistä johtoa... Olisikohan joku harrastelut siellä jotain ?
          Harrastepaholainen 335d:
          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

          Comment

          • makeclick
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 268
            • Turku

            #6
            Urkkisin tälläisen kuvatuksen Kokeile painaa

            Eli tuo 9? Outo kuva omaan silmään kun en ole vielä päässyt käpistelemään tätä korimallia.
            Harrastepaholainen 335d:
            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

            Comment

            • makeclick
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 268
              • Turku

              #7
              Tässä tämänpäiväinen seurailu niin... kumma kun toimi melkeen oikein.. https://www.dropbox.com/sh/ef1v9go4b5lte18/CpQfuYSJW_

              Takasin tullessa sisälämpö olikin 25C, vaikka pyyntö tuo sama 20C, mutta jalkatilan läppä oli vain 10% auki. Silti jaloille lämpö oli 30C ja tuo 25C sisälämpö.. Outo on...
              Harrastepaholainen 335d:
              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Omasta saattoi tuo ongelma poistua sekavuudesta päivittämällä softa tuorreimpaan marmorilla.Viellä ei ole kuin muutaman kymmenen kilsan kokemus mut ei enään sillä ajolla temppuillut.
                Minulla se puhalsi lasille kuumaa kun taas muualle sitä mitä pyysikin..
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • makeclick
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 268
                  • Turku

                  #9
                  Kiitos Kemo81.

                  Itsellä käynyt tuo myös mielessä, koska nyt havaitsin, että suurimmat ongelmat tapahtuu aina melkein yöajossa.. Sillon se alkaa puhaltamaan jäätävän kuumaa jalkatilaan, vaikka inpa väittää läpän olevan vain 10% auki.. Päivällä pitää 18C asetuksilla jossain 23 kapiinin..

                  Ilmastoinnin ohjausyksikköön ei ainakaan itselläni ollut päivitystä, vaikka aika uudet filut omistan.. Pitää kai itsekkin uhrautua päivitykseen.
                  Harrastepaholainen 335d:
                  Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                  Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #10
                    Onko löytynyt vastausta ongelmaan?

                    Itsellä on auto ihan liian lämmin verrattuna pyyntiin. Jos vääntää sisälämmöt 16C:hen, alkaa jäähtyä mutta kaikki sen yläpuolella niin autossa on varmaan 25C lämmintä.

                    Comment

                    • makeclick
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 268
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Onko löytynyt vastausta ongelmaan?

                      Itsellä on auto ihan liian lämmin verrattuna pyyntiin. Jos vääntää sisälämmöt 16C:hen, alkaa jäähtyä mutta kaikki sen yläpuolella niin autossa on varmaan 25C lämmintä.
                      Itseasiassa olen tainnu ratkasta tämän. Korjaantu etulasin vaihdon yhteydessä, eli joko tuulilasi liian likainen tai utuinen, että luulee poistavansa huuruja tai sitten huurteita seuraava silmä likainen/ rikki. Itse koittaisin oikein huolellisesti pestä lasin sisältä ja ulkoota.
                      Harrastepaholainen 335d:
                      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by makeclick View Post
                        Itseasiassa olen tainnu ratkasta tämän. Korjaantu etulasin vaihdon yhteydessä, eli joko tuulilasi liian likainen tai utuinen, että luulee poistavansa huuruja tai sitten huurteita seuraava silmä likainen/ rikki. Itse koittaisin oikein huolellisesti pestä lasin sisältä ja ulkoota.
                        Missäs tuo silmä on? Voisi senkin kokeilla putsata.

                        Edit: Taustapeilihäkkyrässä mitä ilmeisimmin.

                        Tuollaisen dokkarinkin löysin: http://www.m5board.com/vbulletin/att...te-control.pdf
                        Last edited by brainsurgery; 11-11-2014, 09:45.

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          #13
                          Juu. Peilissä se on, mutta vähän vaikuttais et hankala on puhdistaa? Jos et onnistu ni vaihda. Ei se kai kallis ollu
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #14
                            Täytyy katsoa mitä sille voi tehdä. Tuohan se todennäköinen vika on kun kesällä auto on juuri niin viileä, kuin sen haluaa olevan, mutta talvella sitten saa hikoilla kun tuulilasin suuttimet hönkii kuumaa ja muut kylmää.

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              #15
                              Eli sait korjattua sen tosiaan tuulilasin vaihdolla, siinä ei paljoa jää arvailujen varaan et mikä oli syynä. Hyvä homma!

                              Miten aivokirurgilla on käynyt?

                              Minulla puhaltaa kanssa todella kuumaa vaikka asteet olisi 19... Mutta muuttuu aikapaljon kun ottaa pois sisäilman automaattikierron. Myös kun ottaa automaatin pois ja laittaa manuaalisesti puhaltamaan kaikista kolmesta rööristä, niin silloin reagoi kyllä hyvin asteiden vaihtoon ja kabiiniin ei tule liian kuumaa.

                              Et kyllä minullakin jotain probleemaa on, mutta näillä fikseillä mennään tällä hetkellä
                              BMW i4M50

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎