Announcement

Collapse
No announcement yet.

dtc ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • divinee
    Bimmer Rookie
    • Jun 2014
    • 44
    • Hämeenlinna

    #31
    Originally posted by Thmas View Post
    Onko samasta abs-anturiviasta kyse, jos mutkaan kaartaessa alkaa dtc puuttumaan peliin kuivalla asvaltilla ja "normaalissa" ajonopeudessa? Esim. moottoritien ramppi?
    Tekeekö molempiin suuntiin samalla tavalla? Jos tekee vaan toiseen suuntaan niin ota ulkokurvin puoleinen takimmainen abs-anturi irti ja kato onko pää kulunut.

    Edit: Jos on selvää kulumaa niin pyöränlaakerissa on alkava välys taikka anturikehä vaatii putsauksen.
    E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
    EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1016
      • Pikis

      #32
      Originally posted by divinee View Post
      Tekeekö molempiin suuntiin samalla tavalla? Jos tekee vaan toiseen suuntaan niin ota ulkokurvin puoleinen takimmainen abs-anturi irti ja kato onko pää kulunut.

      Edit: Jos on selvää kulumaa niin pyöränlaakerissa on alkava välys taikka anturikehä vaatii putsauksen.
      Jos vika on ruosteen "nostama" kehä niin pikafiksinä toimii anturin pieni korotus (prikka, teräslanka, tms). Varsinainen korjaus on kehän vaihto.
      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Thmas
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 531
        • HEL

        #33
        Originally posted by divinee View Post
        Tekeekö molempiin suuntiin samalla tavalla? Jos tekee vaan toiseen suuntaan niin ota ulkokurvin puoleinen takimmainen abs-anturi irti ja kato onko pää kulunut.

        Edit: Jos on selvää kulumaa niin pyöränlaakerissa on alkava välys taikka anturikehä vaatii putsauksen.
        Pitkästä aikaa pääsi taas tutustumaan tähän. Vika ilmenee molempiin suuntiin samalla tavalla. Pitää ajaa moottoritien ramppiin reippaasti (ei kuitenkaan ylikovaa) niin valo alkaa vilkkua ja ajonvakautus reagoi.


        Edit: Vikakoodeja auto ei siis anna. Tässä videossa on ilmeisesti kuvattu tuo ongelma, jonka voi aiheuttaa likainen anturikehä tai vaihtoehtoisesti kulunut laakeri? https://www.youtube.com/watch?v=Q7KAuuK6WEk
        Last edited by Thmas; 17-08-2016, 21:54.
        Audi e-tron 55

        Exiä:
        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1016
          • Pikis

          #34
          Originally posted by Thmas View Post
          Pitkästä aikaa pääsi taas tutustumaan tähän. Vika ilmenee molempiin suuntiin samalla tavalla. Pitää ajaa moottoritien ramppiin reippaasti (ei kuitenkaan ylikovaa) niin valo alkaa vilkkua ja ajonvakautus reagoi.

          Edit: Vikakoodeja auto ei siis anna. Tässä videossa on ilmeisesti kuvattu tuo ongelma, jonka voi aiheuttaa likainen anturikehä tai vaihtoehtoisesti kulunut laakeri? https://www.youtube.com/watch?v=Q7KAuuK6WEk
          Videossa näkyy juuri tuo yleisin ongelma eli ABS kehän alle ajan myötä kehittyvä ruoste nostaa kehää joistain kohdin ja sensori ei enää tajua että kehä pyörii jos se on ihan kiinni sensorissa. Joskus se auttaa että korottaa sensoria sen verran ettei se ota enää kiinni mutta ei jää kuitenkaan liian kauas matalimmasta kohtaa.
          Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎