Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91:n öljyhuollon resetissä jotain pielessä !?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #16
    Eiköhän tuo DIS:sillä onnistu, tai paremminkin olisin ihmeissäni jos ei.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • ducatirocks
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 200
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by Dualfun View Post
      Eiköhän tuo DIS:sillä onnistu, tai paremminkin olisin ihmeissäni jos ei.
      Kyllä tää nyt vähän vaikeeks menee. DIS sin asentaminen jo taitaa olla aika hankala homma saati sit sen opettelu vielä... Löytyykö näihin ohjeita?

      Jos en noilla saa valoa kuitattua niin löytyiskö Helsinki-Lempäälä-Tampere akselilta edullista valon kuittaajaa? Voi pistää privaakin!
      - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17845
        • PKS

        #18
        Originally posted by ducatirocks View Post
        Kyllä tää nyt vähän vaikeeks menee. DIS sin asentaminen jo taitaa olla aika hankala homma saati sit sen opettelu vielä... Löytyykö näihin ohjeita?

        Jos en noilla saa valoa kuitattua niin löytyiskö Helsinki-Lempäälä-Tampere akselilta edullista valon kuittaajaa? Voi pistää privaakin!
        Varmasti mielipiteitä on monia, mutta ainakin itsellä meni semmonen viikko kun ekaa kertaa säädin DIS kuntoon aikoinaan Ei missään nimessä ihan helppo projekti.

        Kyllähän noita avustajia löytyy, kannattaa katsoa alueellisia keskusteluita!
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • ducatirocks
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 200
          • Lempäälä

          #19
          1) Öljyvalon kuittausongelma ei ole ratkennut. Onko ideoita? Millä netistä ladattavalla saa kuitattua?

          2) Pitkästä aikaa taistelen INPA:n kanssa. Joskus tehnyt itse E91:lle sopivan OBD kaapelin joka nyt rikki... Käytössä nyt ebay:n OBD 2/USB -kaapeli jonka sisällä FT232RL (FTDI) piiri ja 7-8 -nastat jompattu yhteen. Pitäisikö INPA toimia tällä kaapelilla. (Ainakaan ignition valo ei syttynyt INPA:ssa).
          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

          Comment

          • ducatirocks
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 200
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by ducatirocks View Post
            1) Öljyvalon kuittausongelma ei ole ratkennut. Onko ideoita? Millä netistä ladattavalla saa kuitattua?

            2) Pitkästä aikaa taistelen INPA:n kanssa. Joskus tehnyt itse E91:lle sopivan OBD kaapelin joka nyt rikki... Käytössä nyt ebay:n OBD 2/USB -kaapeli jonka sisällä FT232RL (FTDI) piiri ja 7-8 -nastat jompattu yhteen. Pitäisikö INPA toimia tällä kaapelilla. (Ainakaan ignition valo ei syttynyt INPA:ssa).
            Saiskos noihin taas vastauksia viisaammilta?
            - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              #21
              Originally posted by ducatirocks View Post
              Saiskos noihin taas vastauksia viisaammilta?
              1) Edelleenkin se DIS? tai merkkiliike?
              2) Oisko tästä apua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264673
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • ducatirocks
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 200
                • Lempäälä

                #22
                Omassa INPA:ssani ei ole oil reset toimintoa autolleni (e90 ja m47tu2 moottori inpan valikoista). Joissain inpan versioissa on oil reset joillekin moottoreille.

                Löytyykö jostain inpan versiosta oilreset tälle autolle/moottorille? Se pitäisi kai olla activate valikossa missä voi katsella digitaali ja analogisia tietoja (muistin varaisesti).
                - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  .
                  Originally posted by ducatirocks View Post
                  Eli E91 320 dA -05:n öljyjen ja suodattimen vaihdon jälkeen trippimittari reset kyllä toimenpiteenä onnistuu mutta kilometrit resetoituvat lukemaan 0 km ja öljykannu jää punaiseksi. Normaalisti öljyvalon pitäisi resetoitua lukemaan 30 000 km ja valo muuttua oranssiksi (ja i-drivessa vihreäksi).

                  Öljyhuolto meni hiukan yliajalle, tikussa pinta yli puolen välin, muuta en ole tarkistanut.

                  Miksi öljy-reset ei onnistu ja onnistuuko jollain muulla keinoin, esim INPA:lla?

                  Pikaisia apuja toivoen.
                  DIS antaa mahdollisuuden tehdä : function selection-service functions-engine-oil supply polun kautta testimoduulin jolla voi nollata huoltoilmaisimen lähtötilaansa öljyhuollon osalta minkä jälkeen normaali nollaus onnistuu jälleen.
                  Varsinaiset resetoinnit menevät aina cbs reset valikoiden kautta niissä malleissa missä käytössä on condition based service huolto-ohjelma.
                  Last edited by WSE1; 22-10-2013, 22:00.

                  Comment

                  • ducatirocks
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 200
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    .
                    DIS antaa mahdollisuuden tehdä : function selection-service functions-engine-oil supply polun kautta testimoduulin jolla voi nollata huoltoilmaisimen lähtötilaansa öljyhuollon osalta minkä jälkeen normaali nollaus onnistuu jälleen.
                    Varsinaiset resetoinnit menevät aina cbs reset valikoiden kautta niissä malleissa missä käytössä on condition based service huolto-ohjelma.
                    Iso kiitos heti alkuun wse1. En ole käyttänyt dis.iä aiemmin mutta nyt käytän! Mikä dis versio käy ko. autolle ja onko asennuksessa jotain kikkailuja? Sama kaapeli kaiketi käy kun inpalle?

                    Päätarkoitus on saada toi öljyvalo resetoitua mutta dpf:n pakko regenerointikin pitäisi kai hoitaa kun jäljellä olevat kilometrit enää tonnin paikkeilla. Eli saiskohan dissillä tuokin homman hoidettua?
                    - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17845
                      • PKS

                      #25
                      Originally posted by ducatirocks View Post
                      Iso kiitos heti alkuun wse1. En ole käyttänyt dis.iä aiemmin mutta nyt käytän! Mikä dis versio käy ko. autolle ja onko asennuksessa jotain kikkailuja? Sama kaapeli kaiketi käy kun inpalle?

                      Päätarkoitus on saada toi öljyvalo resetoitua mutta dpf:n pakko regenerointikin pitäisi kai hoitaa kun jäljellä olevat kilometrit enää tonnin paikkeilla. Eli saiskohan dissillä tuokin homman hoidettua?
                      DIS v44 toimii sun autolle oikein hyvin. On olemassa uudempiakin versioita, mutta ei ole pakollista. Sama kaapeli käy kyllä, mutta asennus onkin sitten vähän haasteellisempi toimenpide. Sanotaanko näin, itse sai turhautumaan yhden kokonaisen viikon ennenkuin se toimi. Nyt menisi varmaan kahdessa tunnissa kun tietää mitä tekee. Oma mielipide: Todella haastavaa.

                      Öljyhuollon counterit, CBS ym saa heittämällä resetoitua, sekä myös DPF regeneroinnin aloitettua... vaikka mitä!

                      DIS asennusohjeita ja asennuspaketteja on netti täysi, forumillakin on paljon juttua asennuksesta, esim. www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=204635

                      Tsemppiä!
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎