Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 328 rekisteröinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elementti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 222
    • Helsinki

    #31
    No voi morjes.. Vantaan Helppo katsastus hoitaa. Oli eilen käytetty jälkinäytössä, että kaikki viat korjattu. Nyt oli keksinyt lisää vikoja. Väärät turvavyöt, mitä ei ole saanut asentaa 2002 jälkeen??? Ja muka ilmastoinnilta puuttuu joku paperi. Mielestäni jälkinäytössä ei voi keksiä lisää vikoja? Ellei ole turvallisuutta haittaavia puutteita.. Onko eri käytäntö sitten rekisteröintikatsastuksessa? :o
    e38 740d '99 Sahara-beige
    e65 730d ’07 Black-sapphire
    f01 730d '09 sophisto-grau

    Comment

    • dumo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 84
      • N/A

      #32
      Originally posted by pyroz View Post
      x30i malleissa (ainakin 330i ja ilmeisesti 130i) on kulutusmittarin sijasta öljynlämpömittari. Jenkkien "328" yrittää olla muuten 330i:tä vastaava, mutta moottoriltaan vanhempi N52 ja heikompitehoinen. Öljynlämpö mittaristossa voi siis olla täysin vakiokamaa?
      Öljynlämpömittari on topicin autossa vakiokamaa ja punarajakin normaali, mutta mittaristo silti vähän ihmetyttää. Ainakin LCI-euromalleissa E92/E93 6-sylinterissä bensakoneissa (325i lähtien) on öljynlämpömittari, mutta mittaristo 280km/h asti. E90/E91 325i/330i on analoginen kulutusmittari ja mittaristo 260km/h asti. Sama logiikka öljylämpömittarin osalta näyttäisi pätevän myös jenkkimalleihin (esim. E92 328i). Vähän mallista ja vuosimallista riippuen km/h huiput 260 tai 280, mutta lisänä aina mailimittari. Muissa maissa on toki sitten taas erilaisia komboja, esim. Kanadassa on nykyisin pelkät km/h, l/100km, celsius -mittarit, mutta mittari voi loppua 260km/h.

      Siitä voidaan olla varmoja että tuo mittaristo ei ole suoraan jenkkimallista, eikä mielestäni myöskään 3-sarjan euromallista. Vaihtoehdot varmaan voisivat olla
      A) Jenkkimallin mittaristo koodattuna SI-yksiköille, lisäksi nopeusmittarin ja kierroslukumittarin (öljynlämpö celsiusasteina) taustat vaihdettu
      B) Jonkun muun maan (Kanada, jne.) mittaristo.
      Osanumerollahan tuonkin selvittäisi kätevästi ja toki varoitusvaloista (OBD jne.) voi tehdä tiettyjä johtopäätöksiä mittariston kotimaasta. Vaan onko koko asialla mitään väliä...

      Näissä pitää kuitenkin huomata jenkkimalleissa käytetyt täysin eri moottorit. Varsinkin jos nettiauton halvimmat muuttoautot houkuttavat ja ilmoituksissa kehutaan samoiksi autoiksi -> eivät ole
      N52 ei välttämättä ole huono mitä tulee luotettavuuteen ja huolto/korjauskuluihin, eikä tyhjäkäynti kuulosta dieseliltä . Toki häviää N53:lle kulutuksessa ja suorituskyvyssä.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kannattaa silti teipata niin eivät vittuile edes suuntauksesta.
        Kannattaa suunnata niin eivät vittuile suuntauksesta


        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • masiaro
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 406

          #34
          Mielenkiintoista kun sulla ollut ongelmia auton rekisteröinnissä.

          Olen tuonut pari vastaava 328 E92 Yhdysvalloista. Kaikki autot meni läpi heittämällä, eikä mm. turvavöistä, E-merkinnöistä, sumuvaloista ym ym tule ongelmia. Sumuvalopainikkeen taakse täytyi toki laittaa legopala, muuten ei muutoksia tarvi tehdä. Onhan sulla TUV:n vastaavuustodistus? Helpottaisi paljon.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎