Työmatkat pitenee ja olen miettinyt, jos vaihtais tuon bensa kasin ehkä 330d touringiin automaatilla vuosimalli varmaan 09 tai 10. N. 100tkm ajettuja sais budjettiin sopivaan hintaan, mutta mietin onko noissa millaisia tyyppivikoja. Vieläkö noihin uudenpiin dieseleihin joutuu vaihtamaan ruiskusuuttimia ja onko muita kalliimpia remppoja odotettavissa 100 - 160tkm välillä? Toki auton historia vaikuttaa, mutta onko noissa paljon tyyppivikoja joita 530:ssa tuntui olevan aika paljon.
Työmatkat ajelen länsiväylä, kehä II, turunväylä, kehä I akselilla. Millaisiin kulutuksiin tuolla oikeasti pääsee tuollaisessa seka-ajossa. Ehkä 70% varmaan maantietä ja 30% kaupunkia. Tuntuu nuo tehtaan ilmoittamat hieman ylioptimistisilta. Mulla tulee olemaan työmatkaa n. 20km suunta, että tuossa matkassa, dieselin edut pitäis jo toimia.
Tosin 330i kiinnostais enemmän, mutta ei jaksais lähtee taas saksasta hekemaan... ja 5 vähän ajetut vitoset on taas huomattavasti kalliimpia
Työmatkat ajelen länsiväylä, kehä II, turunväylä, kehä I akselilla. Millaisiin kulutuksiin tuolla oikeasti pääsee tuollaisessa seka-ajossa. Ehkä 70% varmaan maantietä ja 30% kaupunkia. Tuntuu nuo tehtaan ilmoittamat hieman ylioptimistisilta. Mulla tulee olemaan työmatkaa n. 20km suunta, että tuossa matkassa, dieselin edut pitäis jo toimia.
Tosin 330i kiinnostais enemmän, mutta ei jaksais lähtee taas saksasta hekemaan... ja 5 vähän ajetut vitoset on taas huomattavasti kalliimpia
Comment