Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 webasto ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    e91 webasto ei toimi

    Kyseessä on siis 2007 vuoden 325d, jossa on alkuperäinen webasto. Kun yritän käynnistää lämmitystä, niin se ei mene päälle tai sammuu alle sekunnin sisällä käynnistämisestä. Sama juttu sekä auton sisällä että kaukosäätimellä.
    Mistä vikaa kannattaisi etsiä? Näkyykö webaston viat auton vikakoodeissa?

    Etsin searchilla, enkä löytänyt vastauksia juuri tähän asiaan. Lisäksi tämä on itselleni ensimmäinen webastolla varustettu auto, joten kyseiset härvelit eivät ole tuttuja, ja sekin voi olla osasyy siihen etten löytänyt vastauksia.
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by DWHLL View Post
    Kyseessä on siis 2007 vuoden 325d, jossa on alkuperäinen webasto. Kun yritän käynnistää lämmitystä, niin se ei mene päälle tai sammuu alle sekunnin sisällä käynnistämisestä. Sama juttu sekä auton sisällä että kaukosäätimellä.
    Mistä vikaa kannattaisi etsiä? Näkyykö webaston viat auton vikakoodeissa?

    Etsin searchilla, enkä löytänyt vastauksia juuri tähän asiaan. Lisäksi tämä on itselleni ensimmäinen webastolla varustettu auto, joten kyseiset härvelit eivät ole tuttuja, ja sekin voi olla osasyy siihen etten löytänyt vastauksia.
    Se on nyt lukkotilassa.
    Vikakoodit löytyy auton vikakoodeista.vikakoodin lukuun ja sitten arpomaan vikaa...yleisimmät viat vesipumppu, karstoittunut palopesä,
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by Nettipepe View Post
      Se on nyt lukkotilassa.
      Vikakoodit löytyy auton vikakoodeista.vikakoodin lukuun ja sitten arpomaan vikaa...yleisimmät viat vesipumppu, karstoittunut palopesä,
      No jos se yrittää käynnistyä,niin ei ole lukkotilassa.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by exautisti View Post
        No jos se yrittää käynnistyä,niin ei ole lukkotilassa.
        Ajattelin että tuo sekunti on sen led valon palamisaika.
        Mielestäni jos ei lukossa yrittää useamman sekunnin ja useamman kerran...
        Vikakoodeilla homma lähtee eteenpäin plus mahdollisella lukkotilan poistolla
        Edit.siis navin ruksin täppää tarkoitin...
        Plus jos yrittää niin muistaakseni ainakin paloilma puhallinta pyörittää pitempään kuin sekunnin.
        Last edited by Nettipepe; 23-10-2013, 18:06.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 349
          • Paimio

          #5
          Jos vesipumppu rikki, niin ei taida päästä lukkotilaan asti... Ainakin itellä teki vastaavaa kun pumppu oli rikki... Yksi vaihtoehto on myös, että akku on jonkun verran kulahtanut ja jännite tipahtaa liikaa weban hehkuttaessa... Mulla vaati molempien uusimisen että lähti pelittämään...
          Last edited by Homebrew; 23-10-2013, 18:10.
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          • DWHLL
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 189
            • Espoo

            #6
            Kiitoksia vastauksista!
            Sisältä käynnistäessä rasti on ruudussa sen alle sekunnin ja joskus ei oikeastaan sitäkään. kaukosäätimen ledi palaa vihreänä parhaimmillaan parikin sekuntia.
            Täytyy käydä lukemassa vikakoodit joka tapauksessa.
            ------------
            f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
            e91 325d -07 Alpinweiß

            ex:
            e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
            e81 120d M-sport -08 LeMans blau
            e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
            e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #7
              Jatkanpa tähän kun otsikko sopii paremmin ongelmalleni kuin tuon toisen webasto-topicin.

              Eli auto on E91 335xi ja webasto lähtee käyntiin hyvin, lämmittää veden kuumaksi ja kuuma vesi nousee letkuja pitkin vielä vaihtoventtiilin läpikin kohti lämppärin kennoa mutta ensimmäisen alaspäin tulevan mutkan kohdalla mutkan jälkeinen vesi jää kylmäksi. Tämän jälkee webasto sammuu noin 1-2 minuutin kuluttua käynnistyksestä.

              Voisi siis olettaa, että kiertovesipumppu ei toimi.

              Auton olen juuri hankkinut joten aika vähäistä on vielä tieto. Yritin tänään raottaa sisälokasuojaa puskurin reunasta mutta sieltä kautta ei näkynyt kuin webasto. Vesipumppu on ilmeisesti webaston takana keskemmällä autoa.

              Lähteekö tuo sisälokasuojan etuosa yksinään irti ilman, että tarvitsee koko sisälokasuojaa irrottaa? Jotkut saumat siinä meni mutta en lähtenyt sitten rengasta irrottamaan niin en nähnyt mihin nuo saumat menivät. Pääsisikö sitä kautta sitten kiertovesipumppuun käsiksi?

              Pystyykö tuon pumpun korvata jollain halvalla tarvikepumpulla vai vaatiiko alkuperäisen pumpun tilalle? Ilmeisesti jotkin pikaliittimet letkuille siinä ainakin on joita ei noissa tarvikepumpuissa näytä olevan.

              Lisäksi ihmetytti kun löysin netistä workshop manualin Thermo Top V:lle, ja siinä oli merkitty johtojen paikka kiertovesipumpulle mutta tuo paikka oli itse webastossa tyhjä. Eli mistäköhän tuota kiertovesipumppua ohjataan jos ei kaapelit mene tuohon webastoon kiinni?

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #8
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Jatkanpa tähän kun otsikko sopii paremmin ongelmalleni kuin tuon toisen webasto-topicin.

                Eli auto on E91 335xi ja webasto lähtee käyntiin hyvin, lämmittää veden kuumaksi ja kuuma vesi nousee letkuja pitkin vielä vaihtoventtiilin läpikin kohti lämppärin kennoa mutta ensimmäisen alaspäin tulevan mutkan kohdalla mutkan jälkeinen vesi jää kylmäksi. Tämän jälkee webasto sammuu noin 1-2 minuutin kuluttua käynnistyksestä.

                Voisi siis olettaa, että kiertovesipumppu ei toimi.

                Auton olen juuri hankkinut joten aika vähäistä on vielä tieto. Yritin tänään raottaa sisälokasuojaa puskurin reunasta mutta sieltä kautta ei näkynyt kuin webasto. Vesipumppu on ilmeisesti webaston takana keskemmällä autoa.

                Lähteekö tuo sisälokasuojan etuosa yksinään irti ilman, että tarvitsee koko sisälokasuojaa irrottaa? Jotkut saumat siinä meni mutta en lähtenyt sitten rengasta irrottamaan niin en nähnyt mihin nuo saumat menivät. Pääsisikö sitä kautta sitten kiertovesipumppuun käsiksi?

                Pystyykö tuon pumpun korvata jollain halvalla tarvikepumpulla vai vaatiiko alkuperäisen pumpun tilalle? Ilmeisesti jotkin pikaliittimet letkuille siinä ainakin on joita ei noissa tarvikepumpuissa näytä olevan.

                Lisäksi ihmetytti kun löysin netistä workshop manualin Thermo Top V:lle, ja siinä oli merkitty johtojen paikka kiertovesipumpulle mutta tuo paikka oli itse webastossa tyhjä. Eli mistäköhän tuota kiertovesipumppua ohjataan jos ei kaapelit mene tuohon webastoon kiinni?
                kurkkaa se nykyinen kv-pumppu onko se Pierburgin tekemä. Muistaakseni on.
                Luulisin että voisit ostaa tuon Termo top E, C jne pumpun ja vaihtaa nykyisestä pumpustasi
                sen letkulähtö /pumpun pesä osan tuohon "väärän" malliseen Pierburg pumppuun.

                Kv-pumpun sähkö syöttö tulee Junction boxilta.

                se auton keskellä oleva pitkä pohjamuovi pois ja vasen etupala sisälokarista myös irti niin onnistuu kv-pumpun vaihto.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #9
                  Mikähän v***u tässä nyt on kun tilasin autoon uuden alkuperäisen webaston vesipumpun ja kun kokeilin sovittaa sitä paikoilleen, liittimet olivatkin ihan erilaiset. Lisäksi uuden pumpun johto oli niin lyhyt, että en saisi sitä vedettyä oikeaan paikkaan vaikka olisikin samanlainen liitin. Olisiko tuohon pitänyt tilata oikeanlainen johtokin?

                  Linkin takana olevassa kuvassa liittimet. Vasemmalla uusi ja oikealla vanha: https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../liittimet.jpg
                  Last edited by brainsurgery; 24-08-2014, 17:57.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #10
                    Osaisikohan kukaan sanoa mitään valaisevaa tähän asiaan? Liikkeessä, josta pumpun tilasin, ei osattu sanoa muuta kuin että tuo on se pumppu jonka tilasin. Ja pumppu siis pitäisi olla täysin alkuperäinen ja tuli alkuperäisessä laatikossa. Liitin vaikuttaisi olevan Thermo Top V -webaston pääyksikön kiertovesipumpun liittimen vastakappale mutta sama liitin ei sovi siihen erilliseltä ohjainboksilta tulevaan virtaliittimeen, josta tämä vesipumppu saa virtansa.

                    Vanha pumppu on Bühlerin tarralla ja uusi pumppu Webaston.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #11
                      Päädyin nyt sitten liittämään vanhan johdon uuteen pumppuun. Jos joku tuota joskus vaihtaa näihin autoihin niin olisi ihan mielenkiintoista tietää tuleeko muillakin alkuperäisen pumpun mukana väärä johto.

                      BMW:n varaosatiski olisi tarjonnut tuohon liitintä, joka ei sovi mihinkään tähän liittyvään liittimeen kiinni.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Osaisikohan kukaan sanoa mitään valaisevaa tähän asiaan? Liikkeessä, josta pumpun tilasin, ei osattu sanoa muuta kuin että tuo on se pumppu jonka tilasin. Ja pumppu siis pitäisi olla täysin alkuperäinen ja tuli alkuperäisessä laatikossa. Liitin vaikuttaisi olevan Thermo Top V -webaston pääyksikön kiertovesipumpun liittimen vastakappale mutta sama liitin ei sovi siihen erilliseltä ohjainboksilta tulevaan virtaliittimeen, josta tämä vesipumppu saa virtansa.

                        Vanha pumppu on Bühlerin tarralla ja uusi pumppu Webaston.
                        E9x orkkisasenteisissa Thermo Top V webastoissa käytettiin ajoittain Buhlerin valmistamaa kiertovesipumppua koska webaston pääasiallinen pumppujen toimittaja pierburg ei ilmeisesti ollut saanut riittävässä määrin pumppuja toimitettua. Toki molemmat pumput sinne muutoin sopivat mutta liittimen kanssa joutuu kikkailemaan, eikä ole oikein mitään varmaa keinoa varmistaa (muuten kuin purkamalla vanha pois) kumpi pumppu siellä autossa alunperin on.

                        Comment

                        • q-man
                          Newbiemmer
                          • Dec 2014
                          • 1
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Moro!

                          Lainaan topicia, kun otsikko osuu täydellisesti omaankin haasteeseen.

                          Olen uusi foorumilla ja täysin käsi autojen kanssa. Kuka pystyis jeesaamaan E91 orkkis Webaston kanssa Uudenmaan / Kanta-Hämeen suunnalla?

                          Auto on E91 325DA LCI -09
                          Webasto mallia ThermoTop V

                          Ongelma on, että Webasto ei käynnisty ajastettuna / kaukosäätimestä ollenkaan. Pientä tikittävää ääntä kuuluu kuitenkin konehuoneesta ja kojelaudassa vilkkuu hetken puhaltimen kuva.

                          Kun auton käynnistää, niin Webasto käynnistyy 1-2min ajaksi. Pöhisee siten, että kuulostaisi syttyvän. Sitten alkaa savuttamaan melkoisesti, paloäänet häviävät ja vielä se hetken pyörittää puhallinta ennen kuin sammuu lopullisesti.

                          Akku on uusittu viime keväänä ja siinä yhteydessä Webaston lukkotila avattu. Webasto toimi sen jälkeen jonkin aikaa, mutta meni ilmeisesti taas lukkotilaan.

                          Olisko kellään aikaa ja halukkuutta kurkata tätä? Rahaa vastaan toki! Itselläni ei ole vikakoodinlukuun vehkeitä, eikä tiloja, mutta eipä ole juuri osaamistakaan.
                          Last edited by q-man; 28-12-2014, 12:56.

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Originally posted by q-man View Post
                            Moro!

                            Lainaan topicia, kun otsikko osuu täydellisesti omaankin haasteeseen.

                            Olen uusi foorumilla ja täysin käsi autojen kanssa. Kuka pystyis jeesaamaan E91 orkkis Webaston kanssa Uudenmaan / Kanta-Hämeen suunnalla?

                            Auto on E91 325DA LCI -09
                            Webasto mallia ThermoTop V

                            Ongelma on, että Webasto ei käynnisty ajastettuna / kaukosäätimestä ollenkaan. Pientä tikittävää ääntä kuuluu kuitenkin konehuoneesta ja kojelaudassa vilkkuu hetken puhaltimen kuva.

                            Kun auton käynnistää, niin Webasto käynnistyy 1-2min ajaksi. Pöhisee siten, että kuulostaisi syttyvän. Sitten alkaa savuttamaan melkoisesti, paloäänet häviävät ja vielä se hetken pyörittää puhallinta ennen kuin sammuu lopullisesti.

                            Akku on uusittu viime keväänä ja siinä yhteydessä Webaston lukkotila avattu. Webasto toimi sen jälkeen jonkin aikaa, mutta meni ilmeisesti taas lukkotilaan.

                            Olisko kellään aikaa ja halukkuutta kurkata tätä? Rahaa vastaan toki! Itselläni ei ole vikakoodinlukuun vehkeitä, eikä tiloja, mutta eipä ole juuri osaamistakaan.
                            Vois tuota vilkasta jossain vaiheessa.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • Toni 325i
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 209
                              • Raisio

                              #15
                              Kyseessä 335d orkkis webasto joka ollut pimeenä jo ennen auton tuloa minulle. Vaihdettiin kiertovesipumppu ja saatiin webasto toimimaan. Aamuisin ollut sen puolituntia päällä josta ensimmäisten minuuttien aikana tulee reilusti savua mutta loppuu parin minuutin savutuksen jälkeen. Onneksi ei ole palokuntaa ketään soittanut .
                              Onko veikkauksia loppuuko itsestään kun reilusti käyttää vai tarviiko laite jonkun puhdistuksen?

                              Päivitystä sen verran että muutaman viikon käytön jälkeen alkoi savutus vähenemään joten ei tarvitse huoltoon mennä.
                              Last edited by Toni 325i; 27-10-2016, 18:16.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎