Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 heiluva etulokari: Mahdollinen kolarihistoria? Selviääkö VIN-koodilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manror
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 45
    • PKS

    E92 heiluva etulokari: Mahdollinen kolarihistoria? Selviääkö VIN-koodilla?

    Olen hankkimassa Saksasta auto ja peräti ihan yrityksen kautta.

    Kiikarissa on yksi yksilö joka on käyty katsomassa.
    Yksilö erittäin siisti, parivuotias ja ajettu muuta 10 tuhatta, mutta:
    Kuljettajan puolen etulokasuojaa heiluu.
    Lokarista on kuulemma alhaalta jokin kiinnike irti. Kun ottaa lokarista kiinni kädellä lokari liikkuu.

    K1: Mistä tällainen voisi johtua?

    Autossa ei näkynyt ulospäin mitään, ei myöskään moottorin puolelta sisältä.
    Ajossa ei tuntunut myöskään kuulemma mitään.
    Auton toinen (nykyinen) omistaja joka on sillä nyt jo parikymppiä ajanut ei tiennyt että autolle olisi tehty mitään tai että sitä olisi kolaroitu.

    K2: Saako VIN-koodilla selville auton kolarihistorian jostain?
    Yritys joka auton Suomeen toisi, kertoi että Saksan yksityissuojan takia kolarihistoriaa ei saisi mistään.
    Ainoa minkä saa on BMW-liikkeissä tehdyt huollot ja korjaukset. Ei jotenkin kuulostanut musta uskottavalta...

    Osaisikohan joku auttaa näiden kahden kysymyksen (K1 & K2) kanssa?
    Saisi sitten itsekin ensimmäisen BMW:n alleen
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    e92 lokarit on muovia niin tottakai heiluu jos kiinnike alhaalta irti. Se miksi sieltä puuttuu kiinnike voi johtua monesta eri syystä mutta ei se välttämättä tarkoita sitä että sillä olisi kolarihistoriaa. Ja entäs sitten vaikka olisikin kolarihistoriaa, tuskin se autosta huonompaa tekee siitä huolimatta.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • osku-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 111
      • fin

      #3
      Itellä kanssa e92 ja etulokari on tosiaan aika vetelä kun sitä heiluttaa kädellä vaikka ei olekkaan mitään kiinnikkeitä itsellä rikki, että en yhtään ihmettele vaikka kyseisestä pelistä olisi joskus joku kannake napsahtanut poikki, mutta tuollaisen takia ei todellakaan kannata jättää ostamatta jos auto muuten miellyttää.

      ja yhdyn ylempään kommenttiin, ei se tee autosta yhtään sen huonompaa jos se olisi esim siihen etulokariin jonkun pusun joskus saanut/muuta kolarointia ollut.

      Comment

      • manror
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 45
        • PKS

        #4
        Originally posted by Robi View Post
        e92 lokarit on muovia niin tottakai heiluu jos kiinnike alhaalta irti. Se miksi sieltä puuttuu kiinnike voi johtua monesta eri syystä mutta ei se välttämättä tarkoita sitä että sillä olisi kolarihistoriaa. Ja entäs sitten vaikka olisikin kolarihistoriaa, tuskin se autosta huonompaa tekee siitä huolimatta.
        Originally posted by osku- View Post
        Itellä kanssa e92 ja etulokari on tosiaan aika vetelä kun sitä heiluttaa kädellä vaikka ei olekkaan mitään kiinnikkeitä itsellä rikki, että en yhtään ihmettele vaikka kyseisestä pelistä olisi joskus joku kannake napsahtanut poikki, mutta tuollaisen takia ei todellakaan kannata jättää ostamatta jos auto muuten miellyttää.

        ja yhdyn ylempään kommenttiin, ei se tee autosta yhtään sen huonompaa jos se olisi esim siihen etulokariin jonkun pusun joskus saanut/muuta kolarointia ollut.
        Kiitos kommenteista.

        Itselle tuli kanssa tällainen mieleen, että voisiko joku kiinnike olla tippunut.
        Maahantuontiyhtiöltä (joka auton kävi tarkastamassa ja koeajamassa) vain sain vastauksen, että tällainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
        Jotta kiinnike puuttuisi olisi lokari pitänyt irroittaa.
        --> Mitään merkintää tästä vain ei ole.
        Eivät myöskään keksineet mitään muuta syytä sillä että lokari olisi pitänyt irroittaa kuin että on jossain kohtaa kolaroitu.

        Ja eihän se tietty mitään haittaa jos lokari on jossain kohtaa pusun ottanut ja vaikka vaihdettu.
        Se sitten vaan jos on jotain enemmän..? Tätä siis liikkeen puolesta kertoilivat. :think

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17836
          • PKS

          #5
          Hieman offtopic:

          Harvemmin tuon ikäisiin ja ajettuihin tehdään remppoja missään muualla kuin valtuutetussa BMW huollossa siellä Saksassa. Ja silloin VIN koodin takaa löytyy aina historia, mikäli autolle on tehty jotain. Jopa naarmujen myllytys merkitään jos tehdään työt oikeaoppisesti.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • manror
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 45
            • PKS

            #6
            Originally posted by Dualfun View Post
            Hieman offtopic:

            Harvemmin tuon ikäisiin ja ajettuihin tehdään remppoja missään muualla kuin valtuutetussa BMW huollossa siellä Saksassa. Ja silloin VIN koodin takaa löytyy aina historia, mikäli autolle on tehty jotain. Jopa naarmujen myllytys merkitään jos tehdään työt oikeaoppisesti.
            Näin juuri. Mitään merkintää vaan kun ei BMW:llä ole - paitsi kaksi huoltoa, jotka tehty ihan ohjelman mukaan.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Originally posted by manror View Post
              Näin juuri. Mitään merkintää vaan kun ei BMW:llä ole - paitsi kaksi huoltoa, jotka tehty ihan ohjelman mukaan.
              Jos epäilyttää, niin jätä ostamatta. Ei olisi ensimmäinen, mistä löytyy enemmän ylläreitä, joista kukaan haluakkaan etukäteen kertoa.


              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #8
                Olikos se niin, että parkkien vaihto sujuu e92:ssa yläkautta, kun e90:ssä pitää juurikin irrottaa lokari?

                Meinaan, että on jo sen verran monta kertaa tullu revittyä tuosta meidänkin pemusta etulokareita pois, etten yhtään ihmettelisi, jos siitä joskus hajoaa joku kiinnike.

                Tai joku muu huoltokohde on lokarin irroittamisen takana?
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Area 03

                  #9
                  Originally posted by touring39 View Post
                  Olikos se niin, että parkkien vaihto sujuu e92:ssa yläkautta, kun e90:ssä pitää juurikin irrottaa lokari?

                  Meinaan, että on jo sen verran monta kertaa tullu revittyä tuosta meidänkin pemusta etulokareita pois, etten yhtään ihmettelisi, jos siitä joskus hajoaa joku kiinnike.

                  Tai joku muu huoltokohde on lokarin irroittamisen takana?
                  Itse vaihtanut lähinnä angel eyes polttimoita ja aina yläkautta,umpion takaa luukku auki ja lamppu pois->uusi tilalle,aikaa menee muutaman harjoittelukerran jälkeen 1-2 min.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by touring39 View Post
                    Olikos se niin, että parkkien vaihto sujuu e92:ssa yläkautta, kun e90:ssä pitää juurikin irrottaa lokari?

                    Meinaan, että on jo sen verran monta kertaa tullu revittyä tuosta meidänkin pemusta etulokareita pois, etten yhtään ihmettelisi, jos siitä joskus hajoaa joku kiinnike.

                    Tai joku muu huoltokohde on lokarin irroittamisen takana?
                    Wat? Lokasuoja ≠ sisälokasuoja.


                    Comment

                    • manror
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 45
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Wat? Lokasuoja ≠ sisälokasuoja.
                      Kyllä.
                      Sisälokari on siellä pyörän ympärillä.
                      Lokasuoja on maalattua muovia, joka rajoittuu etuvaloon, konepeltiin ja etuoveen. Mm. vilkku on siinä kiinni.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Originally posted by manror View Post
                        Kyllä.
                        Sisälokari on siellä pyörän ympärillä.
                        Lokasuoja on maalattua muovia, joka rajoittuu etuvaloon, konepeltiin ja etuoveen. Mm. vilkku on siinä kiinni.
                        Joo, mutta edellinen varmaan tarkoitti/ihmetteli "lokarin" poistoa esim. parkin polttimoiden vaihdossa. Sisälokarin etupala tarttee poistaa e90/e91 että pääsee käsiksi ajovaloon/parkin polttimoon.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Joo, mäi bääd. Mä puhuin aidasta vaikka piti puhua seipäästä.

                          I'll get my coat...
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • mirrinmurkina
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 161
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Joo, mutta edellinen varmaan tarkoitti/ihmetteli "lokarin" poistoa esim. parkin polttimoiden vaihdossa. Sisälokarin etupala tarttee poistaa e90/e91 että pääsee käsiksi ajovaloon/parkin polttimoon.
                            Nyt olette kaikki hakoteillä. Autossa on lokasuoja, sisälokasuoja ja lisäsisälokasuoja. Sisälokari on alumiininen aika iso osa renkaan sisemmällä puolella. Lisäsisälokasuoja on se muovinen musta renkaan ympärillä.
                            f10 535xi vm2011
                            ---
                            ex:
                            e92 335i vm2007
                            e90 320i vm2005
                            e46 328CiA vm1999

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by mirrinmurkina View Post
                              Nyt olette kaikki hakoteillä. Autossa on lokasuoja, sisälokasuoja ja lisäsisälokasuoja. Sisälokari on alumiininen aika iso osa renkaan sisemmällä puolella. Lisäsisälokasuoja on se muovinen musta renkaan ympärillä.
                              Sä olet eniten pihalla. Renkaan sisällä on vanne.


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎