Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325i osto edessä lähipävinä, vinkkejä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 82
    • Finland

    e91 325i osto edessä lähipävinä, vinkkejä!

    Löytyi erinnomainen yksilö omasta mielestä, auto on vaihtumassa omasta 320i --> 325i. oma on 05vm e90 ja tuo uudempi 06vm e91. Omistajia 1 kpl liikkeen mukaan ja autolla ajettu reilusti alta 100tkm. Paikanpäällä kävin katsomassa ja ulkoapäin sekä sisältä erinnomaisessa kunnossa!

    Olisiko tuossa mitään tiettyä jota kannattaa tutkia ennekö tekee kaupat, onko isompia vikoja tiedoissa kyseisessä koneessa (218hp versio 2,5L)? Kaupat pitäisi tehdä mahd. huomenna tai heti ensi viikon alusta joten kaiken lainen tieto olisi avuksi.

    Niin ja manuaali laatikko kysessä eikä ole navia joten niiden mahdollisia vikoja ei pitäisi olla, lähinnä koneen luotettavuus kiinnostaa.
    ------------
    Ajossa: 2006, 325i e91

    Ex:
    2005, 320i e90
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #2
    edit. teksti pois.

    Mutta lue silti näitä kirjoituksia niin näät millaisia ongelmia joissain näissä on.


    Mulla oli tuommoinen vaille 200t ajettu ja hyvin toimi, yksilöitähän nämä.
    Last edited by bemmeri; 14-11-2013, 20:01.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • jani87
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 82
      • Finland

      #3
      Tuota topiccia oon joskus aikoinaan lukenu jonku verran.. Mutta joo autot on autoja ja yksilöitähän ne toki kaikki on, hyvä vaan välttää jos on jotain ilmiselvää mitä kannattaa kattoa.

      Tuo on tosin omasta mielestä niin vähä ajettu että jos vaan on hyvin pidetty niin ei pitäisi mitään ihmeempiä yllätyksiä tulla ennen 120tkm... ja omalla n. 10tkm / vuosi ajolla tuolla pitäisi pärjätä monta vuotta eteenpäin.. :think
      ------------
      Ajossa: 2006, 325i e91

      Ex:
      2005, 320i e90

      Comment

      • BimmerForce
        BTCF Member
        • Apr 2012
        • 1220
        • Muualla

        #4
        Kaikki autot yksilöitä, jos vikoja ei 100tkm:iin tullut, niin loppuun asti taitaa kestää. Puolaviat näissä yleisimpiä, mutta niiden korjaus ei vie taloutta kuralle. Mitä moottoriin tulee, niin nöyrempää ja vääntävämpää vaihtoehtoa näistä pikkulohkoista saa hakea.
        n52
        m52
        s65
        m40


        NOTHING | WORKS

        Comment

        • jani87
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 82
          • Finland

          #5
          Onkos näissä huohottimen jäätymis ongelmia? Nelos koneissa ainaski se huohotinputki on suoran ilman oton edessä ja ottaa ensimmäisenä turpiin...?
          ------------
          Ajossa: 2006, 325i e91

          Ex:
          2005, 320i e90

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            #6
            Pyöränlaakerit, kuuntelisin kunnolla. Noi on pirun kalliita vaihtaa, jos ei itse kykene vaihtamaan. Ja täälä foorumillakin löytyy käyttäjiä, joilta mennyt ekat laakerit 100tkm paikkeilla. Mutta tämäKIN tuntuu olevan todella yksilöllistä. Ja vaikka on katsastettu, niin silti voi olla väljää, itsellä kävi juuri näin pari viikkoa takaperin.
            Varmasti hyvä valinta, jos vaan huollettu ja siisti !
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • Jackie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 293
              • Porvoo

              #7
              Mulla oli juurikin e91 325i vm2006. Ostaessa 73tkm, myyntihetkellä karvan alle 100tkm. Ainut vika oli hikoileva vaihdelaatikon tiiviste -> vaihdettiin öljypohja tiivisteineen ja laatikkoöljyt. Hintaa tuli n. 400e (töineen).

              Se oli siis ainoa vika kahden vuoden omistuksen aikana Oman kokemuksen perusteella uskallan suositella.
              E93 330iA M-Sport 2009
              B8 Audi A4 2010

              Ex:
              F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
              E93 335iA M-Sport 2007
              F01 730d M-Sport 2011
              E65 745i 2002
              E91 325iA M-Sport 2006
              E91 320dA 2005

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by jani87 View Post
                Onkos näissä huohottimen jäätymis ongelmia? Nelos koneissa ainaski se huohotinputki on suoran ilman oton edessä ja ottaa ensimmäisenä turpiin...?
                Jos kyse suomi/ruotsi autosta niin huohottimet ovat varustettu vastuksilla.Varustelista:Cold country version
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • jani87
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 82
                  • Finland

                  #9
                  Alustava kauppa tehty, huomenna paperit kuntoon jos nyt ei itteä hirveesti rupea yön aikana ahdistamaan.
                  Auto oli ajettavuudelta jopa paremmassa kunnossa ku mitä olin kuvitellu. Kone on kyllä ääniltään ja väännöltä mahtava neloseen verrattuna. Ainut että auto pitäis katsastaa 2kk sisällä niin sen halun vielä teettää ennenkö lyön nimeä paperiin. Ettei oo jotain päästö ongelmia yms mitä ei ajossa välttämättä huomaa. Ja kiitoksia vinkeistä ja tiedoista!
                  ------------
                  Ajossa: 2006, 325i e91

                  Ex:
                  2005, 320i e90

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    #10
                    Tsekkaa salavalikosta paljonko pitää moottori lämpöjä, jos ei ole normiajossa 95 tienoilla niin termari vaihtoon. N52 termarissa on sähköinen ohitus joka avaa kiertoa jos autoa kepittää eli älä huolestu jos silloin tippuu 85 tienoille.
                    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • TuomoA
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 533
                      • Krs

                      #11
                      Originally posted by jani87 View Post
                      Alustava kauppa tehty, huomenna paperit kuntoon jos nyt ei itteä hirveesti rupea yön aikana ahdistamaan.
                      Auto oli ajettavuudelta jopa paremmassa kunnossa ku mitä olin kuvitellu. Kone on kyllä ääniltään ja väännöltä mahtava neloseen verrattuna. Ainut että auto pitäis katsastaa 2kk sisällä niin sen halun vielä teettää ennenkö lyön nimeä paperiin. Ettei oo jotain päästö ongelmia yms mitä ei ajossa välttämättä huomaa. Ja kiitoksia vinkeistä ja tiedoista!
                      Hienoa Itsellä kokemusta 2 E90 325 toinen i:llä ja toinen iA. Molemmat hienoja pelejä, enkä mieluusti 4syl huolisi. Työkaverikin taannoin totesi, "kylläpä käy sievästi" . Jonkin verran näissä on öljyn katoamista, muttei terveessä yksilössä paha, luokkaa 7-10tkm per litra. Muutoin ei pitäisi olla kuluvien osien lisäksi mitään ihmeempää. Ei tukkeutuvia NoX, DPF ja hajoavia Turboja.
                      No tosiasiassa, eihän nämäkään ikiliikkujia ole ja huonon yksilön sattuessa kohdalle ongelmiakin varmasti piisaa. Jotenkin kuitenkin uskon että osaavissa käsissä kaikki saataisiin kuntoon, muutoin kuin sokkona osia vaihtamalla.
                      G26 420iA Msport SanremoGreen
                      F22 220iA Msport EstorilBlau
                      E82 118dA TitanSilber
                      E46 325ti TopasBlau

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        #12
                        Originally posted by TuomoA View Post
                        Hienoa Itsellä kokemusta 2 E90 325 toinen i:llä ja toinen iA. Molemmat hienoja pelejä, enkä mieluusti 4syl huolisi. Työkaverikin taannoin totesi, "kylläpä käy sievästi" . Jonkin verran näissä on öljyn katoamista, muttei terveessä yksilössä paha, luokkaa 7-10tkm per litra. Muutoin ei pitäisi olla kuluvien osien lisäksi mitään ihmeempää. Ei tukkeutuvia NoX, DPF ja hajoavia Turboja.
                        No tosiasiassa, eihän nämäkään ikiliikkujia ole ja huonon yksilön sattuessa kohdalle ongelmiakin varmasti piisaa. Jotenkin kuitenkin uskon että osaavissa käsissä kaikki saataisiin kuntoon, muutoin kuin sokkona osia vaihtamalla.
                        No kerro meille 325i ongelmaisille mistä se osaava apu löytyy, kun kerran se ei näyttänyt olevan edes merkkihuolto...?
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          No kerro meille 325i ongelmaisille mistä se osaava apu löytyy, kun kerran se ei näyttänyt olevan edes merkkihuolto...?
                          harrastelija+inpa on usein 100 kertaa pätevämpi vianselvittäjä, kuin yksikään autokeskuksen asentaja..
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #14
                            Originally posted by janne[l View Post
                            harrastelija+inpa on usein 100 kertaa pätevämpi vianselvittäjä, kuin yksikään autokeskuksen asentaja..
                            Kahden harrastelijainpailijan jälkeen lähti käymään merkkarissa.. Nyt toista kertaa huomenna.

                            Tää kortti pelataan loppuun. Toiset luovuttaa ja laittaa vahingon eteenpäin.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • jani87
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 82
                              • Finland

                              #15
                              Ajattelin laittaa tänne vielä että nyt on auto virallisesti hankittu. Aivan mahtava kokemus muutaman päivän ajon perusteella, auto on aivan uuden veronen. Katsastuski hoitu heti samalla ja kaikki oli ok päästöjä myöten.
                              Joskus sitä vaan löytää helmiä!!!
                              ------------
                              Ajossa: 2006, 325i e91

                              Ex:
                              2005, 320i e90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎