Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 menikö suutin vai puola? Ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    N54 menikö suutin vai puola? Ratkaistu

    Alkoi yhtäkkiä moottori ravistamaan niin pirusti. Ajoin rauhassa kotiin ja vikavalo paloi taulussa. Tyhjäkäynnillä koko auto tärisee. Iskin piuhat kiinni ja vikalukuun. DIS heitti 2.s pytyn suuttimesta herjaa:


    Menikö suutin paskaksi.
    Startatessa kyllä kuuluu ihme ääntä laatikon/turbiinin paikkeilta.
    Koodia:
    29CE DME Combustion misfires, cylinder 2 whit fuel shutoff
    Last edited by Tommix; 12-11-2022, 12:40.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Mietis nyt vielä. Sehän sanoo, että sytytyskatkoksia ja niiden takia se on ite katkaissut polttoaineen syötön.


    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7511
      • Kotona

      #3
      Puola sieltä on varmaankin mennyt, ei mikään ylläri e9x bemuissa...
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Mulla kylläkin oli tuo sama koodi 2. pytystä ja sen aiheuttaja oli kyllä viallinen suutin.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Vaihtaa puolat päikseen toisen pytyn kanssa, niin varmistuu, onko kyseessä suutin vai puola. Molemmat erittäin tyypillisiä ongelmia N54:ssa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Jos nyt siltä näyttää, että tarviit puolaa, niin pistä viestiä. Boschin 470-loppuisia löytyy hyllystä. Saa sen tietty maanantainakin, jos et oo enää ajokunnossa.


            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by Bullitt View Post
              Jos nyt siltä näyttää, että tarviit puolaa, niin pistä viestiä. Boschin 470-loppuisia löytyy hyllystä. Saa sen tietty maanantainakin, jos et oo enää ajokunnossa.
              Darraa podetaan täällä, mutta käyn purkamassa sen verran että vaihdan puolat ristiin niin paljastuu josko puola...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                #8
                Kiitos kaikille vinkeistä, puola paskana. Vaihdoin 2:n ja 1:n keskenään ja vikakoodi siirtyi 1.s sylinteriin.
                ISO kiitos vielä sinne Piispanristille , vaikka pyhäpäivä niin sain heti puolan käteen ja emäntä pääsee aamulla taas töihin autolla.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7511
                  • Kotona

                  #9
                  Originally posted by Zeta View Post
                  Puola sieltä on varmaankin mennyt, ei mikään ylläri e9x bemuissa...
                  Ensimmäinen idea on monasti se paras idea
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • yarski
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 310
                    • Rauma

                    #10
                    Tervehdys ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti.
                    Ilmeisesti nämä hyvin yleiset käyntihäiriöt alkaa meikäläisellekin - tai autolle siis - ilmaantua. Oirehtii kylmäkäynnistyksessä seuraavasti:
                    - ensin käynnistyy ihan hienosti
                    - käy n.1200rpm about 1-2min ja senjälkeen pudottaa tyhjäkäyntikierroksia
                    -> alkaa röpeltää ja tärisee. Yleensä on hävinnyt lähes heti kun liikkeelle lähtee mutta viime vkoloppuna meni pari kilsaa täristessä ja sitten sytytti keltaisen moottorivikavalon. Alkoi käydä kunnolla ehkä seur. kilsan jälkeen ja vikavalo hävisi. Ei ole toistunut (vielä) vikavalotusta mutta...
                    Ja jos antaa käydä vähän kauemmin tyhjäkäyntiä ennenkuin lähtee ajoon niin ei enää mitään huomaa.
                    Kysymys, miten oirehtii puolat tai suuttimet - vai ehkä tulpat.
                    Luulisin että jos puolat on valmis niin se olisi sitten kerrasta valmis, vai ?
                    G26 i4 M50 supercharged
                    ex: F36 440i xdrive msport
                    ex: E91 335 lci xdrive msport

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #11
                      Originally posted by yarski View Post
                      Tervehdys ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti.
                      Ilmeisesti nämä hyvin yleiset käyntihäiriöt alkaa meikäläisellekin - tai autolle siis - ilmaantua. Oirehtii kylmäkäynnistyksessä seuraavasti:
                      - ensin käynnistyy ihan hienosti
                      - käy n.1200rpm about 1-2min ja senjälkeen pudottaa tyhjäkäyntikierroksia
                      -> alkaa röpeltää ja tärisee. Yleensä on hävinnyt lähes heti kun liikkeelle lähtee mutta viime vkoloppuna meni pari kilsaa täristessä ja sitten sytytti keltaisen moottorivikavalon. Alkoi käydä kunnolla ehkä seur. kilsan jälkeen ja vikavalo hävisi. Ei ole toistunut (vielä) vikavalotusta mutta...
                      Ja jos antaa käydä vähän kauemmin tyhjäkäyntiä ennenkuin lähtee ajoon niin ei enää mitään huomaa.
                      Kysymys, miten oirehtii puolat tai suuttimet - vai ehkä tulpat.
                      Luulisin että jos puolat on valmis niin se olisi sitten kerrasta valmis, vai ?
                      Tervetuloa keskusteluun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5401
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by yarski View Post
                        Kysymys, miten oirehtii puolat tai suuttimet - vai ehkä tulpat.
                        Luulisin että jos puolat on valmis niin se olisi sitten kerrasta valmis, vai ?
                        Minulla kun meni tuo puola niin se kuoli totaalisesti ja yht äkkiä, ei mitään oireita etukäteen.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎