Niin, oliskohan vesipumppuvikaa täälläkin ?
Edellispäivänä motarilla tuli ensin virheilmoitus, jotain "engine temperature too high" tms. ja auto hyytyy pikkuhiljaa. Seuraavaksi käsky sammuttaa moottori ja anna auton jäähtyä... Melko kuumottavaa kun loma alkamassa ja piti lennolle ehtiä prkl.
Siinä on kai varojärjestelmä joka suorastaan estää ajamasta jos et tottele, ainakin meno hyytyy... No pysäytin auton ja kävin varovaisesti avaamassa paisuntasäiliön korkkia ->nesteet pyrki ulos. Pienen jäähdyttelyn jälkeen matka jatkui (hiljempaa...) ja seuraavalle huoltsikalle päästiin. Nyt sai jo säiliön korkin auki ilman että näpit palaa ja kaadoin sitten vettä lisää täyteen asti. Jäi vähän epäselväksi miten sitä mittatikkua tulkitaan ? mutta täyteen meni kuitenkin...
Hyviä neuvoja mitä seuraavaksi tehdään ?
Vikakoodinluku - kertooko jos on vesipumppuvika ?
Jb4 lukee vain moottoriohjausboksin vikakoodit vai, että pitää lukea tuolla ista:lla ?
Ja tyhmien kysymyksien sarja jatkuu... pitänee paluumatkalla ekaksi käydä tarkistamassa jäähdytysnesteen määrä, onko mitään väliä mitä jäähdytysnestettä sinne lisää vai voiko vaan lisätä mitä sattuu huoltoasemalta löytämään ?
edit. jb4 sai vedenlämmmön vaikka bensamittariin (ei ollut päällä, pitää laittaa) mitäs se lämpö pitäisi olla normaalisti ?
Edellispäivänä motarilla tuli ensin virheilmoitus, jotain "engine temperature too high" tms. ja auto hyytyy pikkuhiljaa. Seuraavaksi käsky sammuttaa moottori ja anna auton jäähtyä... Melko kuumottavaa kun loma alkamassa ja piti lennolle ehtiä prkl.
Siinä on kai varojärjestelmä joka suorastaan estää ajamasta jos et tottele, ainakin meno hyytyy... No pysäytin auton ja kävin varovaisesti avaamassa paisuntasäiliön korkkia ->nesteet pyrki ulos. Pienen jäähdyttelyn jälkeen matka jatkui (hiljempaa...) ja seuraavalle huoltsikalle päästiin. Nyt sai jo säiliön korkin auki ilman että näpit palaa ja kaadoin sitten vettä lisää täyteen asti. Jäi vähän epäselväksi miten sitä mittatikkua tulkitaan ? mutta täyteen meni kuitenkin...
Hyviä neuvoja mitä seuraavaksi tehdään ?
Vikakoodinluku - kertooko jos on vesipumppuvika ?
Jb4 lukee vain moottoriohjausboksin vikakoodit vai, että pitää lukea tuolla ista:lla ?
Ja tyhmien kysymyksien sarja jatkuu... pitänee paluumatkalla ekaksi käydä tarkistamassa jäähdytysnesteen määrä, onko mitään väliä mitä jäähdytysnestettä sinne lisää vai voiko vaan lisätä mitä sattuu huoltoasemalta löytämään ?
edit. jb4 sai vedenlämmmön vaikka bensamittariin (ei ollut päällä, pitää laittaa) mitäs se lämpö pitäisi olla normaalisti ?
Comment