Itselläni molemmilla puolilla työntäjä tyrkkäsi armin ulos, mutta koura ei auennut. Joten päätin purkaa kompleksin ja katsoa mikä mättää. Molemmilla puolilla samat viat.
Ojentajan saa pois kun avaa oven avain paikoilleen ja avaa ikkunan, ovi kiinni niin armi työntyy ulos. Ota reilusti armista kiinni ja vedä se pois, tulee hiljalleen kun vaan vetää. Itse olet siis ulkopuolella, helpompi vetää.
Poraa saranatapin kohdalle ~3mm reikä. Pienempikin käy.
Työnnä saranatapi pienellä meisselillä pois.
Väännä lattapää ruuvimeisselillä "kansi" auki nuolen osoittamasta paikasta.
Sitten paljastuu viat. Eli tuo alumiinikikkare on rikki, millä ei ole merkitystä. Alemman ympyrän tappi on valunut ulos ja törmäsi alumiiniosaan. Työnnä tappi takaisin. Toisen rattaan akseli on poikki.
Poraa 3mm poralla pienet syvennykset uudelle akselille molemmille puolille, ei läpireikää! Käytä apuna pintä ratasta että reikä menee oikeaan kohtaan.
Tee samaisesta 3mm poranterästä uusi akseli rattaalle. Hieman pidempi mitä ratas on leveä. Asenna paikoilleen.
Asenna kansiosa ja sisälle tuleva ratasta pyörittävä osa takaisin paikoilleen, muista jousi sinne sisälle.
Kuten yleensä kaikissa on jotain turhia osia niin tässäkin , jokin jousi mikä ei mene mihinkään, mutta ei vaikuta oleellisesti toimintaan. Ilmeisesti kuuluu rikkinäiseen alumiiniosaan mikä näkyi kuvissa.
Sitten vain törkkää kompleksin paikoilleen. Eli ovi auki, kiinni ja auto surisee niin tyrkkää ojentajan sille kuuluvaan reikään niin auto imee sen sisään.
Ojentajan saa pois kun avaa oven avain paikoilleen ja avaa ikkunan, ovi kiinni niin armi työntyy ulos. Ota reilusti armista kiinni ja vedä se pois, tulee hiljalleen kun vaan vetää. Itse olet siis ulkopuolella, helpompi vetää.
Poraa saranatapin kohdalle ~3mm reikä. Pienempikin käy.
Työnnä saranatapi pienellä meisselillä pois.
Väännä lattapää ruuvimeisselillä "kansi" auki nuolen osoittamasta paikasta.
Sitten paljastuu viat. Eli tuo alumiinikikkare on rikki, millä ei ole merkitystä. Alemman ympyrän tappi on valunut ulos ja törmäsi alumiiniosaan. Työnnä tappi takaisin. Toisen rattaan akseli on poikki.
Poraa 3mm poralla pienet syvennykset uudelle akselille molemmille puolille, ei läpireikää! Käytä apuna pintä ratasta että reikä menee oikeaan kohtaan.
Tee samaisesta 3mm poranterästä uusi akseli rattaalle. Hieman pidempi mitä ratas on leveä. Asenna paikoilleen.
Asenna kansiosa ja sisälle tuleva ratasta pyörittävä osa takaisin paikoilleen, muista jousi sinne sisälle.
Kuten yleensä kaikissa on jotain turhia osia niin tässäkin , jokin jousi mikä ei mene mihinkään, mutta ei vaikuta oleellisesti toimintaan. Ilmeisesti kuuluu rikkinäiseen alumiiniosaan mikä näkyi kuvissa.
Sitten vain törkkää kompleksin paikoilleen. Eli ovi auki, kiinni ja auto surisee niin tyrkkää ojentajan sille kuuluvaan reikään niin auto imee sen sisään.
Comment