Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d -09 automaattilaatikko luistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goyo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 32
    • Kuusankoski

    318d -09 automaattilaatikko luistaa kylmänä

    onko normaalia että laatikko luistaa kylmänä noin 5km ajan, tasavauhdilla menee hienosti mutta kaasua lisätessä luistaa aikalailla? :think

    kesällä tapahtui samaa mutta nyt kylmillä keleillä luisto voimakkaampaa.
    Luisto alkaa, kun pito loppuu
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by goyo View Post
    onko normaalia että laatikko luistaa kylmänä noin 5km ajan, tasavauhdilla menee hienosti mutta kaasua lisätessä luistaa aikalailla? :think

    kesällä tapahtui samaa mutta nyt kylmillä keleillä luisto voimakkaampaa.
    On normaalia, eikä se luista vaan turbiinia ei lukita, jolloin saadaan laatikkoöljyt lämpenemään nopeammin.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Kuten edellä mainittiin johtuu juurikin laatikon kylmätoimintaohjelmasta.
      Sitten kun on liukasta niin laatikko on vielä "talvimoodissa" eli lähtee 2:ella ja ei lukitse turbiinia....
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • goyo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 32
        • Kuusankoski

        #4
        mitä ihmettä?
        kävin merkkihuollossa kysymässä ja sanoivat että ei kuulu luistaa, samoin sanoi myyjäliike, joka passitti auton lahteen korjaamolle. onneksi takuunpiiriin

        myyjällä samanlainen auto ja hänellä ei luistoa esiinny.

        luistaa siis jokaisella vaihteella auton ollessa kylmä, esim 80km/h --> kaasua ja kierrokset miltei rajottajaan ja kiihtyvyys pientä

        lisääntyy nyt kun on ollut kylmää, vahva epäilys öljyissä, kilometrejä 135t

        ?????
        Last edited by goyo; 15-01-2014, 21:15.
        Luisto alkaa, kun pito loppuu

        Comment

        • goyo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 32
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          On normaalia, eikä se luista vaan turbiinia ei lukita, jolloin saadaan laatikkoöljyt lämpenemään nopeammin.
          ?????
          Luisto alkaa, kun pito loppuu

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by goyo View Post
            mitä ihmettä?
            kävin merkkihuollossa kysymässä ja sanoivat että ei kuulu luistaa, samoin sanoi myyjäliike, joka passitti auton lahteen korjaamolle. onneksi takuunpiiriin

            myyjällä samanlainen auto ja hänellä ei luistoa esiinny.

            ?????
            Riippuu paljonko se luistaa? Koeajoiko ne sen?

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #7
              Originally posted by goyo View Post
              ?????
              Siis laatikon luistaminen on aivan eri asia kuin avoinna oleva turbiinilukko. "Luistaako" vielä kun laatikko lämpenee? Jos ei tai luistoa on vähemmän on toiminta normaalia! Näin on jokaisen automerkin perinteisessä automaattivaihteistossa. Yleensä oikea luisto laatikossa on hallitsematonta ja tapahtuu kaasu pohjassa, jolloin laatikko myös ääntää pahasti ja noin uusi laatikko saa auton varoitusvalot vilkkumaan ja auton vikatilaan. Laatikkohan ei sulla nyt pidä mitään ääntä?
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • goyo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 32
                • Kuusankoski

                #8
                käytetään nyt mitä termiä hyvänsä, minusta se on luistoa, samanlaista ku manuaalilla painais osittain kytkintä kiihdytyksen sekaan.

                Ei luista lämpimänä, eikä pidä mitään ääntä, pelaa erittäin hyvin lämpöisenä, noin 4-5km jälkeen.

                ei ole koeajettu, auton on seistävä kauan, esim yön yli, kaippa ne sitä tutkivat muutaman päivän...

                itsellä ei ole kokemusta automaateista aikaisemmin, en osaa sanoa onko "normaalia". siis kyllä autolla voi ajaa ja tasakaasulla esim 80kmh kierrokset pysy vakiona mutta kaasua lisätesä kierrokset ryntää monta tonnia ja auto kiihtyy todella nihkeesti...

                luultavasti se onkin turbiinilukko mistä tämä aiheutuu mutta miksi, onko vika öljyssä/paineessa kylmänä vai onko lukossa vikaa vai onko tämä normaalia, entiedä, mutta jos myyjän identtisessä autossa ei esiinny tätä "ominaisuutta" pistää ihmettelemään....
                Luisto alkaa, kun pito loppuu

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by goyo View Post
                  käytetään nyt mitä termiä hyvänsä, minusta se on luistoa, samanlaista ku manuaalilla painais osittain kytkintä kiihdytyksen sekaan.

                  Ei luista lämpimänä, eikä pidä mitään ääntä, pelaa erittäin hyvin lämpöisenä, noin 4-5km jälkeen.

                  ei ole koeajettu, auton on seistävä kauan, esim yön yli, kaippa ne sitä tutkivat muutaman päivän...

                  itsellä ei ole kokemusta automaateista aikaisemmin, en osaa sanoa onko "normaalia". siis kyllä autolla voi ajaa ja tasakaasulla esim 80kmh kierrokset pysy vakiona mutta kaasua lisätesä kierrokset ryntää monta tonnia ja auto kiihtyy todella nihkeesti...

                  luultavasti se onkin turbiinilukko mistä tämä aiheutuu mutta miksi, onko vika öljyssä/paineessa kylmänä vai onko lukossa vikaa vai onko tämä normaalia, entiedä, mutta jos myyjän identtisessä autossa ei esiinny tätä "ominaisuutta" pistää ihmettelemään....
                  Ole huoletta, käytös on normaalia! Toiminto lämmittää vaihteistoöjyn, jotta vaihteisto toimii kuten se on suunniteltu toimivan. Verrokkiauto pitää laittaa samalle viivalle, jotta yhteneväisyys pystytään toteamaan: Kummatkin ulkona yön yli ja ajoon. Aivan 100% varmasti myyjän auto toimii samoin tai sitten siinä on vikaa eikä sinun autossa. Luulen, että nyt vaan toinen ei ymmärrä toista tai toinen ei osaa kertoa asiaa oikein.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • wibzu
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 149
                    • Muurame

                    #10
                    Kyseessä todellakin on ominaisuus tai sitten itsellänikin luistanut laatikko jo viimeiset 100tkm kylmällä kelillä.

                    Itse en kyllä ole hennonut mahdottomasti polkea tuossa vaiheessa kun tietää että paikat on muutenkin kylmät eikä voitelu ole optimaalinen joten en ole mitään useamman tuhannen rpm muutoksia testaillut.
                    E91 320dA -06

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #11
                      Eipä tämä täällä palstalla huutelemalla tule selväksi...
                      Sellainen kuski jolla on kokemusta automaattilaatikoista kyllä huomaa toiminnan tai toimimattomuuden parissa minuutissa.

                      Voihan sitä kokeilla manuaali asetuksella... luistaako...

                      Edit

                      Jos joku ei usko niin pari otetta ZF:n manuaaleista

                      "The converter clutch will not engage until transmissionfluid temperature has reached above 96ºF (35°C). Slipcontrol is also dependent upon various factors such as engine load, vehicle speed, the selected gear shift program and transmission fluid temperature"

                      "The winter program
                      is activated when wheel slip is observed causing the transmission to have 2nd gear starts and lower shift points. All downshift request thatwould cause the wheels to spin will also be suppressed."
                      Last edited by Nettipepe; 16-01-2014, 11:49. Reason: Lisätty tietoa
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • goyo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 32
                        • Kuusankoski

                        #12
                        saatan jopa uskoa että sen kuuluu luistaa kylmänä, mutta myyjät ja merkkihuollot eivät usko

                        ei o kyl mitään luottoa kouvolan seudun marmoreihin nyt eikä aikaisemmin.

                        pitää kuulemma olla kylmänä täysin samanlainen toiminta kuin lämpöisenä, auto lähti tänään lahteen pajalle jossa tutkivat, kait vaihtavat öljyn+suotimen ja ohjelmoivat uuden softan jos tarvetta...eipä nuista haittaakan ole kun ei mene omasta pussista. vaihtakoot vaikka sen turbiininkin jos siltä tuntuu

                        niin ja luisto tapahtuu D, S ja mannella, sama mikä vaihde tahi nopeus. pitäs päästä kokeilee toista samanlaista tomaattia ni tietäs onko eroa...
                        Luisto alkaa, kun pito loppuu

                        Comment

                        • Retze
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 422
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Oisko mahdollista että jostain syystä laatikossa ois liian vähän öljyä. Huomannu ainakin että useampi osa laatikkoöljyjen vaihtajista ei osaa täyttää öljyjä oikein. Myös vuodot mahdollisia.
                          nyk. jalkapelillä
                          ex BMW 320i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎