Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X vm. 07-2011 blackoutit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TojoTero
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 14
    • Joensuu

    E9X vm. 07-2011 blackoutit

    Terve!
    Näistä sulaa sulakerasiaan tulevan päävirtakaapelin liitin ja hävittää KAIKKI virrat pois silmänräpäyksessä. Pohjois-Amerikassa ovat tunnustaneet vian ja kutsuneet takaisin 570 000 autoa, mutta täällä ei. Ei myöskään ole mahdollista saada minkäänlaista Goodwill-vastaantuloa maahantuojan suunnalta. Itselleni sattui tällainen totaalinen blackout, onnekseni kuitenkin auton ollessa kotipihassa. Korjaus tuli maksamaan 750€, joka on ilmiselvästä viasta tuotteessa melkoisen paljon. Ajattelin vain kertoa, että tiedätte varautua tällaiseen(kin). Alla vielä linkki viankuvaukseen ja takaisinkutsu-uutiseen.

    BMW is recalling almost 570,000 cars in the U.S. and Canada because a battery cable connector can fail and cause the engines to stal
  • Splendis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 38

    #2
    Onni onnettomuudessa, että tapahtui auton ollessa pysähdyksissä.

    Mitä jos auto olisi ollut liikkeellä? Onnistuuko auton ohjaaminen enää vai meneekö rattilukko päälle virtojen kadotessa?
    E90 325iA LCI M-sport '09

    Comment

    • TojoTero
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 14
      • Joensuu

      #3
      Ainakin tuossa minun tapauksessani rattilukko oli visusti päällä. Outoa tosiaan, että kaikki mahdolliset virrat menivät kokonaan keskuslukitusta ja virtalukkoa myöten. Siis avaintakaan ei saanut pysymään virtalukossa, kun siellä ei ollut virtaa.

      Comment

      • ReDDog
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 456
        • Nurmijärvi

        #4
        semmosta kivaa, ootko varma ettei jossain vaiheessa tulisi suomeenkin takaisinkutsu? naurettavaa et tollasesta ns. tyyppiviasta joutuu maksamaan noin kohtuuttoman summan
        Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
        Ex:
        E92 ///M3 Silverstone II
        E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
        E46 ///M3 Phoenix Gelb
        E90 320i '05

        Comment

        • TojoTero
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 14
          • Joensuu

          #5
          BMW:ltä saamani vastauksen perusteella vaikuttaa siltä, että omasta pussista tämä on maksettava.

          Comment

          • Splendis
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 38

            #6
            Originally posted by TojoTero View Post
            Ainakin tuossa minun tapauksessani rattilukko oli visusti päällä. Outoa tosiaan, että kaikki mahdolliset virrat menivät kokonaan keskuslukitusta ja virtalukkoa myöten. Siis avaintakaan ei saanut pysymään virtalukossa, kun siellä ei ollut virtaa.
            Mielenkiintoista kun ei yhtään tunne rattilukkojen toimintaperiaatetta. Käsittääkseni E90:ssä on sähköinen rattilukko? Avoimeksi kysymykseksi jää, että edellyttääkö rattilukon aktivoituminen "komentoa" vai palautuuko se lukkotilaan automaattisesti virtojen kadotessa.

            Ps. Siinä tapauksessa jos kyseessä oli kuluttajakauppa, kuluttajaneuvonta osannee auttaa maksuvelvollisuus-kysymyksen kanssa.
            E90 325iA LCI M-sport '09

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Splendis View Post
              Mielenkiintoista kun ei yhtään tunne rattilukkojen toimintaperiaatetta. Käsittääkseni E90:ssä on sähköinen rattilukko? Avoimeksi kysymykseksi jää, että edellyttääkö rattilukon aktivoituminen "komentoa" vai palautuuko se lukkotilaan automaattisesti virtojen kadotessa.

              Ps. Siinä tapauksessa jos kyseessä oli kuluttajakauppa, kuluttajaneuvonta osannee auttaa maksuvelvollisuus-kysymyksen kanssa.
              JOs virrat katoaa ajossa niin rattilukko ei mene päälle. Eli ainoa ongelma on että veto loppuu ja jarruissa ei tehostusta. Avainta ei saa kolostaan pois jos ajossa loppunut virrat. Sulakerasiaa kun heiluttaa niin alkaa taas toimimaan ja toimii hetken kunnes kosketus taas katoaa. Osat maksaa noin parisataa mutta työtä on melkoisesti kun sulakerasia hanskalokeron taakse ja plus kaapeli sieltä akulle vaihtuu. Toistaiseski ei mikään yleinen ongelma Suomessa mutta kaitpa noi rupeaa täälläkin yleistymään.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • TojoTero
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 14
                • Joensuu

                #8
                Osat maksoivat tosiaan noin 250 ja työt sitten sen viisisataa paikallisessa merkkihuollossa.

                Comment

                • Splendis
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 38

                  #9
                  Originally posted by Robi View Post
                  JOs virrat katoaa ajossa niin rattilukko ei mene päälle. Eli ainoa ongelma on että veto loppuu ja jarruissa ei tehostusta. Avainta ei saa kolostaan pois jos ajossa loppunut virrat. Sulakerasiaa kun heiluttaa niin alkaa taas toimimaan ja toimii hetken kunnes kosketus taas katoaa. Osat maksaa noin parisataa mutta työtä on melkoisesti kun sulakerasia hanskalokeron taakse ja plus kaapeli sieltä akulle vaihtuu. Toistaiseski ei mikään yleinen ongelma Suomessa mutta kaitpa noi rupeaa täälläkin yleistymään.
                  Kiitos tiedosta!
                  E90 325iA LCI M-sport '09

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    JOs virrat katoaa ajossa niin rattilukko ei mene päälle. Eli ainoa ongelma on että veto loppuu ja jarruissa ei tehostusta. Avainta ei saa kolostaan pois jos ajossa loppunut virrat. Sulakerasiaa kun heiluttaa niin alkaa taas toimimaan ja toimii hetken kunnes kosketus taas katoaa. Osat maksaa noin parisataa mutta työtä on melkoisesti kun sulakerasia hanskalokeron taakse ja plus kaapeli sieltä akulle vaihtuu. Toistaiseski ei mikään yleinen ongelma Suomessa mutta kaitpa noi rupeaa täälläkin yleistymään.
                    Kostea ulkoilma provosoi? Onko ongelma vain uudemmissa malleissa?
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • TojoTero
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 14
                      • Joensuu

                      #11
                      "3 Series models – sedan, sports wagon, convertible and coupe – from 2007 through 2011. Other models affected by the recall are 1 Series coupe and convertible units from 2008 through 2012, and the Z4 roadster produced from 2009 until 2011."

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by Robi View Post
                        JOs virrat katoaa ajossa niin rattilukko ei mene päälle. Eli ainoa ongelma on että veto loppuu ja jarruissa ei tehostusta. Avainta ei saa kolostaan pois jos ajossa loppunut virrat. Sulakerasiaa kun heiluttaa niin alkaa taas toimimaan ja toimii hetken kunnes kosketus taas katoaa. Osat maksaa noin parisataa mutta työtä on melkoisesti kun sulakerasia hanskalokeron taakse ja plus kaapeli sieltä akulle vaihtuu. Toistaiseski ei mikään yleinen ongelma Suomessa mutta kaitpa noi rupeaa täälläkin yleistymään.
                        Ei se tehostus heti sieltä jarruista häviä, kestää pari polkaisua ja enempää ei pitäisi tarvita auton pysäyttämiseksi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • TojoTero
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 14
                          • Joensuu

                          #13
                          Mulla muuten tapahtui tuo sähköjen katoaminen melko mystisesti. Ajoin kotipihaan, lukitsin ovet kaukosäätimellä. Sisältä palatessani ei enää keskuslukitus tai muutkaan sähköt pelanneet. Näin maallikkona luulisi, että kosketuksen häviäminen vaatisi jonkinlaisen tärähdyksen.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by TojoTero View Post
                            Osat maksoivat tosiaan noin 250 ja työt sitten sen viisisataa paikallisessa merkkihuollossa.
                            Osasitko kysyä onko tästä aktiota olemassa vaikkei yleistä takaisinkutsua olekaan. Soitas vaikka johonkin toiseen hyväksyttyyn BMW-korjaamoon ei-kiireaikaa eli ehkä 12-14 välillä ja kysäise ohimennen löytyy tälle mun pirssille XY12345 aktioita? Jos on, ja sattuu vikaan sopimaan, niin pyydä saada aktion numero niin osaat tiedustella kun tuot auton huoltoon. Tämän kanssa sitten alkuperäiseen huoltoon.

                            Se on eri asia jos aktio on joskus ollut mutta päättynyt. Yllättävää ette goodwilliä heru silti.

                            Kysyivätkö BMW:ltä mielipidettä asiasta - siis Saksasta asti?

                            Comment

                            • TojoTero
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 14
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by MNi View Post
                              Osasitko kysyä onko tästä aktiota olemassa vaikkei yleistä takaisinkutsua olekaan. Soitas vaikka johonkin toiseen hyväksyttyyn BMW-korjaamoon ei-kiireaikaa eli ehkä 12-14 välillä ja kysäise ohimennen löytyy tälle mun pirssille XY12345 aktioita? Jos on, ja sattuu vikaan sopimaan, niin pyydä saada aktion numero niin osaat tiedustella kun tuot auton huoltoon. Tämän kanssa sitten alkuperäiseen huoltoon.

                              Se on eri asia jos aktio on joskus ollut mutta päättynyt. Yllättävää ette goodwilliä heru silti.

                              Kysyivätkö BMW:ltä mielipidettä asiasta - siis Saksasta asti?
                              Kiitos vinkistä. Käsittääkseni tässä ei ole kuin Suomen BMW:n kantaa kysytty.

                              Olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon näitä tapauksia on Euroopassa ollut ja miten niihin on eri maissa suhtauduttu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎