Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 / charge your battery

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3112

    #16
    Originally posted by SC90 View Post
    No niin, päästiin akkuherjoihin täälläkin käsiksi.

    Pakkanen laski -17 asteeseen, auto oli yli kaksi tuntia lämmittimen päässä. Starttaus suht ok, ajoa yli 25 km, sitten sammutus.

    Seuraava käynnistys tyyliin 5 min päästä, ja herja ruutuun, " Charge battery".

    Saako akkua ladattua konehuoneen puolelta C-tekillä menemättä käsiksi itse akkuun takaluukussa?

    Plussa-pistehän siinä on heti hollilla, mutta minne miinus?

    Toinen omituisuus....

    Ajoin auton talliin, heti sammutuksen jälkeen noin 1 minuutin päästä sähköinen takaluukku aukeaa itsekseen noin 40 cm, ja jää siihen. Painan napista kiinni. Menee noin puoli minuuttia, ja taas luukku aukeaa itekseen, nyt täysin auki.

    WTF!?!?

    Johtuuko tämä(kin) akusta ehkä?
    mulla ei ole tullut herjoja, mutta sähköinen takaluukku ei aina aukea täysin.
    Laitoin defan ylläpitolatururin heti kun auton hankin joulukuussa. Lisäksi böntti ohjelmoi jarruenergian talteenotton pois käytöstä, jolloin akku latautuu 100% ja myöskin pyrkii sen siellä pitämään.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by SC90 View Post
      No niin, päästiin akkuherjoihin täälläkin käsiksi.

      Pakkanen laski -17 asteeseen, auto oli yli kaksi tuntia lämmittimen päässä. Starttaus suht ok, ajoa yli 25 km, sitten sammutus.

      Seuraava käynnistys tyyliin 5 min päästä, ja herja ruutuun, " Charge battery".

      Saako akkua ladattua konehuoneen puolelta C-tekillä menemättä käsiksi itse akkuun takaluukussa?

      Plussa-pistehän siinä on heti hollilla, mutta minne miinus?

      Toinen omituisuus....

      Ajoin auton talliin, heti sammutuksen jälkeen noin 1 minuutin päästä sähköinen takaluukku aukeaa itsekseen noin 40 cm, ja jää siihen. Painan napista kiinni. Menee noin puoli minuuttia, ja taas luukku aukeaa itekseen, nyt täysin auki.

      WTF!?!?

      Johtuuko tämä(kin) akusta ehkä?
      Lataa sieltä konehuoneesta mieluummin kun akun navoista. Akun luotakin voi ladata, jos välttämättä haluaa, mutta sitten laturin maakaapeli pitää kytkeä kiinni auton runkoon, ei akkuun tai sotkee sitten IBS toimintaa. Konehuoneessa on apuvirtapisteet ja niihin kannattaa laittaa. Toki sen miinuskaapelin voi laittaa johonkin pulttiin tms. jos ei siihen viralliseen pisteeseen riitä piuha. Kunhan katsoo, että se pultti ei maalattu (ei saa kunnon kosketusta). Kuvalliset ohjeet löytyy apuvirtapisteistä löytyy auton ohjekirjasta. Muistaakseni se miinus löytyy kun lähdet katsomaan siitä plus pisteestä kohti umpiota. Siinä matkalla pitäisi olla kirkas metallinen pultti.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • SC90
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 280

        #18
        Allrait!

        Kiitos vinkeistä.

        Täytyy tutkia, mistä löytyy se miinuspaikka konehuoneesta. Vois sen akun nyt varuiks ladata täyteen.

        Ei se enää eilen herjannut akkua, kun starttasin lämpimästä tallista ja ajoin heti noin 40 km putkeen. Latasi ilmeisesti tuon matkan aikana aika hyvin akkua.

        Jarruenergian talteenoton kannattaa ilmeisesti siis ohjelmoida pois, vai?
        - M3 convertible 2005

        - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

        - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

        - Fiat 850 Special 1969

        - Lexus GS300 2000 TwoTone

        - Lexus LS600h 2008

        - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

        Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
        o44-531 82oo

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎