Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 mukautuvat ledit hintansa väärtit? Yms. lisävarustearpomista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    F30 mukautuvat ledit hintansa väärtit? Yms. lisävarustearpomista

    Pähkäilen tässä josko uskaltaisi tilata F30:n, ja kauhistelen kuinka tuo hinta pomppaa lisävarusteiden myötä. Tähän liittyen onko kellään kokemusta noista F30:n mukautuvista led-ajovaloista, tai vakioledeistä? Ovatko mukautuvat hintansa väärtit, parantavatko näkyvyyttä paljonkin?

    Muista varusteista m-sport ratti ja sporttipenkit kannattanee raksia mukaan, mutta onko muita ehdottomia varusteita, jos koitetaan pitää auton hinta kuitenkin aaaaivan minimissä? HiFit varmaan kannattaa, koska niiden päivittäminen jälkikäteen on tympeää, ja ne ei kauheita maksa (reilun 400e)?

    Miten tuo BMW turva takuuajan jatkamiseksi, esim. 3 tai 4 vuoteen, mitä mieltä näistä ollaan? 3. vuoden saisi ainakin maltillisella 287eur hinnalla. 5v/100tkm huolenpitosoppari maksaisi 942eur, mutta tämä ei taida sisältää kuin öljyjen, suodattimien ja tulppien vaihtoa... lieköhän tuo järkevä lisäys muuten kuin kulujen ennustettavuuden vinkkelistä?
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Nuo BMW:n nykyiset mukautuvat valot, oli sitten ledit tai xenonit, on NIIN hyvät että olisi synti jättää niitä pois. Ajomukavuus pimeällä kasvaa potenssiin 10 koska toimivat kuin ajatus ja valokatkaisijan voi jättää käytännössä rauhaan ja antaa automatiikan hoitaa hommansa. Nuo pystyy vielä koodaamaan niin että ovat oletuksena aina päällä ja saa tarvittaessa napista pois.

    Valoteho noissa on kai samaa luokkaa kuin muidenkin merkkien vastaavissa eli lyhyet on hyvät mutta pitkissä olisi toivomisen varaa... mutta sama se valon kantama on, on sitten adaptiiviset ledit tai ei.

    Itseä harmittaa älyttömästi se että nykyisessä kulkineessa on nuo edellisen sukupolven "adaptiiviset" valot eli kääntyilee vaan mutkissa, ainoa hyvä puoli edellisessä F30:ssa oli juuri nuo uudemmat adaptiiviset.

    Hifit vs peruspopit on kuulemma huomattavasti paremmat, itsellä ei ole kokemusta kuin HarmanKardoneista.
    Last edited by JP-76; 14-01-2016, 16:28.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • toukopouko
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 162
      • Oulu

      #3
      Originally posted by JP-76 View Post
      Nuo BMW:n nykyiset mukautuvat valot, oli sitten ledit tai xenonit, on NIIN hyvät että olisi synti jättää niitä pois. Ajomukavuus pimeällä kasvaa potenssiin 10 koska toimivat kuin ajatus ja valokatkaisijan voi jättää käytännössä rauhaan ja antaa automatiikan hoitaa hommansa. Nuo pystyy vielä koodaamaan niin että ovat oletuksena aina päällä ja saa tarvittaessa napista pois.
      Äh, näin pelkäsinkin. Hyvä asia sinänsä, mutta tietää rahanmenoa . Kiitos kun jaoit kokemuksesi.
      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

      Comment

      • toukopouko
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 162
        • Oulu

        #4
        Ainiin, onko nuo connectedDrive, online services tai apps minkään arvoisia käytännössä? Vakiona tuossa F30:ssä lienee tuo bt-streamauksen tuki, ja ymmärsin ettei noilla online-paketeillakaan tuo grammari osaisi itsekseen esim. spotifyä soitella, vaan että se tarvii aina sen älypuhelimen kaverikseen. Olenko ymmärtänyt väärin? Jos tuolla saa käytännössä vain mahdollisuuden ohjata kännykästä soivaa musiikkia idriven kautta, niin se on hieman meh kyllä...
        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

        Comment

        • Flaps_40
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 29
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by toukopouko View Post
          Ainiin, onko nuo connectedDrive, online services tai apps minkään arvoisia käytännössä? Vakiona tuossa F30:ssä lienee tuo bt-streamauksen tuki, ja ymmärsin ettei noilla online-paketeillakaan tuo grammari osaisi itsekseen esim. spotifyä soitella, vaan että se tarvii aina sen älypuhelimen kaverikseen. Olenko ymmärtänyt väärin? Jos tuolla saa käytännössä vain mahdollisuuden ohjata kännykästä soivaa musiikkia idriven kautta, niin se on hieman meh kyllä...
          Kyllä se puhelimen väliin vaatii ja ainakin iPhone 6S ja USB-kaapeli tökättynä kyynärnojan liittimeen disabloi väkisin kyseisen puhelimen Bluetooth-audio tuen.

          Eli kun haluat jälleen kuunnella vaikka spotifyä siten että luuri on taskussa niin joudut käydä säätää settingsien kautta bt-audiot aktiiviseksi uudelleen.

          En tiedä toimisiko snap-in adapterin kautta fiksummin..

          Comment

          • toukopouko
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 162
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Flaps_40 View Post
            Kyllä se puhelimen väliin vaatii ja ainakin iPhone 6S ja USB-kaapeli tökättynä kyynärnojan liittimeen disabloi väkisin kyseisen puhelimen Bluetooth-audio tuen.

            Eli kun haluat jälleen kuunnella vaikka spotifyä siten että luuri on taskussa niin joudut käydä säätää settingsien kautta bt-audiot aktiiviseksi uudelleen.

            En tiedä toimisiko snap-in adapterin kautta fiksummin..
            Okei, ei tuo kuulosta olevan kovinkaan näppärä varuste...
            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

            Comment

            • Majakovski
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 23
              • Tampere

              #7
              ConnectedDrive -paketti on vain vähän kalliimpi kuin navigaattori (joka sisältyy tuohon pakettiin), joten jos navin ottaa, niin kannattaa korvata se tuolla paketilla. Silloin ne appsit ja remote on kohtuuhintaisia. Mitä sitten tapahtuu, kun 3 vuoden lisenssi vanhenee, voi vain arvailla.

              Käsittääkseni 6NS sisältää tuon snap-innin ja officen, jonka sisältö taas riippuu puhelimesta. Esimerkiksi iipponella mukana on vain rajattu kalenteri, kun taas SamG5:lla mm. sms. Hinta riippuu muusta varustuksesta, 128-432, joten kallis on puhelimen pitimeksi, paitsi tuolla alimmalla hinnalla. Ulkoantenniliittymäkin tässä on (tukeneeko kaikki puhelimet sitä).
              320i xDrive A Business, 2018
              320i xDrive A Edition, 2016
              320i xDrive A Business, 2013
              X3 2,0d, 2007

              Comment

              • karsta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 263
                • Hollola

                #8
                Onko F3x:ssä yhtään paremmat xenonit kuin E9x:ssä, vai onko menty huonompaan suuntaan? Ainakin Mersun jälkeen jäi sellanen fiilis että on melkoset tuikut nuo 3-sarjan valot.
                Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2565
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by karsta View Post
                  Onko F3x:ssä yhtään paremmat xenonit kuin E9x:ssä, vai onko menty huonompaan suuntaan? Ainakin Mersun jälkeen jäi sellanen fiilis että on melkoset tuikut nuo 3-sarjan valot.
                  Aivan hirveästi ei omalla kohdalla eroa muista olevan. E46:een, jossa oli xenon-lähivalot ja halogen-pitkät (vm 2001) eroa tietenkin on positiiviseen suuntaan.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • karsta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Hollola

                    #10
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Aivan hirveästi ei omalla kohdalla eroa muista olevan. E46:een, jossa oli xenon-lähivalot ja halogen-pitkät (vm 2001) eroa tietenkin on positiiviseen suuntaan.
                    Ok. Nykyisessä 5-sarjassa muistaakseni oli jonkin verran paremmat valot kuin 3-sarjassa, jossa kirkkaus/kantama/leveys jättää parantamisen varaa. Kaverin 320 GT:ssä ei myöskään ole mitkää kovin kummoiset xenonit vaikka ne adaptiiviset onkin.
                    Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                    Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Mersuissahan noi valot on niin kirkkaat lähelle etten ihmettele kommenttia että muissa huonot. Itse arvostan kantamaa enemmän kuin että auton etuosan kirkkaus hakee katsetta ihan liian lähelle. Vai himmeneekö lähialue, kun laittaa pitkät? No jos auto joskus vaihtuu niin eihän tälle voi mitään...
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by karsta View Post
                        Onko F3x:ssä yhtään paremmat xenonit kuin E9x:ssä, vai onko menty huonompaan suuntaan? Ainakin Mersun jälkeen jäi sellanen fiilis että on melkoset tuikut nuo 3-sarjan valot.
                        TM testissä luki, että valojen kantama on puolet 10v sitten testatun 3sarjasen bixenoneista.

                        Comment

                        • duckland
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 418

                          #13
                          noi f30 xenonit ei näytä e90 pitemmälle. musta aikalailla samoissa ollaan. Se mikä tekee sitten ison eron e90 valoihin ja kun ruksii adaptiiviset ja automaattipitkät. motarilla auto menee oikea valo pitkänä lähes koko matkan vaikka liikennettä on(ohjailee sitä oikealle etummaisen auton ohi). nätin näköistä kun kokonaan pimeässä ajaa etummaisen auton kiinni niin pitkät pysyy päällä ja ne väistää edessä menijää. Samaten risteyksissä ym. valot siirtää pitkästä kantamasta leveään asentoon itsensä. Ainakin itselle jolla on huono pimeänäkö nuo on ollut iso harppaus e90 kääntyvistä xenoneista. Pituus sama, mutta pitkien ja tuon automatiikan ansioista on kyllä paremmat.

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2091
                            • Naantali

                            #14
                            Originally posted by duckland View Post
                            noi f30 xenonit ei näytä e90 pitemmälle. musta aikalailla samoissa ollaan. Se mikä tekee sitten ison eron e90 valoihin ja kun ruksii adaptiiviset ja automaattipitkät. motarilla auto menee oikea valo pitkänä lähes koko matkan vaikka liikennettä on(ohjailee sitä oikealle etummaisen auton ohi). nätin näköistä kun kokonaan pimeässä ajaa etummaisen auton kiinni niin pitkät pysyy päällä ja ne väistää edessä menijää. Samaten risteyksissä ym. valot siirtää pitkästä kantamasta leveään asentoon itsensä. Ainakin itselle jolla on huono pimeänäkö nuo on ollut iso harppaus e90 kääntyvistä xenoneista. Pituus sama, mutta pitkien ja tuon automatiikan ansioista on kyllä paremmat.

                            Samaa mieltä, meillä tuossa käyttiksessä f30 nämä adaptiiviset xenonit ja kaukovaloasistentti, eli loistavat on mielestäni ja toimivat todella hyvin automaattiasenossa.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • karsta
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 263
                              • Hollola

                              #15
                              Originally posted by Smistik View Post
                              Mersuissahan noi valot on niin kirkkaat lähelle etten ihmettele kommenttia että muissa huonot. Itse arvostan kantamaa enemmän kuin että auton etuosan kirkkaus hakee katsetta ihan liian lähelle. Vai himmeneekö lähialue, kun laittaa pitkät? No jos auto joskus vaihtuu niin eihän tälle voi mitään...
                              En tiedä miten Mersuissa on yleensä mutta omassa C-sarjalaisessa (vm. 2011) oli sekä kantama, leveys että kirkkaus aivan toista kuin E91:ssä. Bi-xenonien rinnalla oli vielä halogeeniapukaukovalot samoissa umpioissa, ja ne kun vaihtoi 55w xenoneihin niin kantama oli melko kiitettävä. Nykyautoissa ei taida lisähalogeeneja olla enää juuri muissa kuin Volvoissa?
                              Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                              Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎