Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i vs 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    N13 / N14 PSA yhteistyössä tehty moottori jossa jakopää heikohko / heikko. Tehty kuitenkin suht kivuttomaksi vaihtaa.

    N20 Enemmän Bmw omaa tuotosta, jossa viallisia jakopäitä pikkusisartaan vähemmän. Suurin syy jako ongelmiin luultavasti liian pitkät öljyjen vaihtovälit. Ohjelmallisesti pystyy tuon koneen myös helpohkosti särkemään jaon(kin) osalta.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Galaxy1223
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 121
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Timb0 View Post
      Onko tehot tullut jo nostettua? Itse olen pohdiskellut piristystä muutaman kuukauden. Esim celtic tuningin lupaama 208hp kuulostaa aika hurjalta ilman muita muutoksia.
      Vihdoin sain oman 316iA:n lastutettua ja dynottua.

      Valmistajan ilmoittama:
      136hv / 220nm

      Vakiona mitattu:
      150hv / 250nm

      Optimoinnin jälkeen mitattu:
      205hv / 330nm

      Käytin Motorbittiä josta on hyvää ja huonoa sanottavaa. Toiminta oli ammattimaista ja osaavaa paikanpäällä ja lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Vaikea uskoa että konepellin alla on sama moottori kuin ennen. Normaalissa ajossa auto kuitenkin tuntuu ihan tavalliselta eikä nyi tms. Kulutus on hieman noussut, mutta satunnaiset täykaasukiihdytykset saattavat tuohon hieman vaikuttaa Täytyy seurailla myöhemmin tosissaan kun kyllästyy kiihdyttelyyn.

      Moottori vetää kevyemmin kuin ennen ja vakiosta tuttua yläkierroksilla tapahtuvaa hyytymistä ei käy. Eihän tuollainen 200 heppainen auto oikeasti vielä mikään nopea ole, mutta ero entiseen on todella suuri. Näin puolentoista viikon kokemuksella suosittelen

      Ainut fyysinen muutos moottoriin on että asensin ennen ohjelmisto muutoksia tälläisen: https://www.maxrpm.de/GFB-DV-T9356-f...ubumluftventil

      Mikä motorbitissä hieman vituttaa on se että maksoin auton dynottamisesta ja halusin tietysti myös mittaustulokset itselleni.
      Pyysin paikanpäällä niitä -> "laitan maililla" (ei mailia)
      Pyysin sähköpostilla parin päivän päästä -> ei vastausta
      Pyysin uudestaan sähköpostilla viikon päästä -> "laitan illalla tulemaan" (ei ole näkynyt)

      Lähinnä jos olisi jotain ongelmaa ja reagointi tätä luokkaa niin olisin hieman huolissani.

      Tällä hetkellä tämä on ainut mittausdata jota mulla autosta on:

      Last edited by Galaxy1223; 11-07-2019, 10:16.

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

        #18
        Originally posted by Galaxy1223 View Post
        Kulutus on hieman noussut, mutta satunnaiset täykaasukiihdytykset saattavat tuohon hieman vaikuttaa Täytyy seurailla myöhemmin tosissaan kun kyllästyy kiihdyttelyyn.
        Millainen kulutus tuolla koneella on käytännössä vakiona?
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Galaxy1223
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 121
          • Suomi

          #19
          Originally posted by kooma View Post
          Millainen kulutus tuolla koneella on käytännössä vakiona?
          Varmaan aika samanlainen kuin x20i koneella. Tälläiseen kysymykseen on aika turha vastata kun kulutus riippuu niin paljon olosuhteista. Ja kohta paikalle tulee joku kertomaan että hänen 335xia vie vähemmän 80km/h 100km testipätkällä...

          Anyways, omassa ajossa kesärenkailla pelkästään kehä 3 sisällä kulutus oli 7,2L/100km. Nyt optimoinnin jälkeen näyttää 7,6.

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1016
            • Pikis

            #20
            Originally posted by Galaxy1223 View Post
            Varmaan aika samanlainen kuin x20i koneella. Tälläiseen kysymykseen on aika turha vastata kun kulutus riippuu niin paljon olosuhteista. Ja kohta paikalle tulee joku kertomaan että hänen 335xia vie vähemmän 80km/h 100km testipätkällä...

            Anyways, omassa ajossa kesärenkailla pelkästään kehä 3 sisällä kulutus oli 7,2L/100km. Nyt optimoinnin jälkeen näyttää 7,6.
            Juu kiitos juuri tällaista vastausta kaipasin, mitä oikeasti vie sekalaisessa ajossa.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎