Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d softaviritys / ECU optimointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SC90
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 280

    #16
    Kyllä tuo laite muuttuu softamuutoksella aivan eri peliksi. Eikä todellakaan muutu käytettävyys mitenkään huonommaksi, vaan ihan päinvastoin.

    Omaan tehtiin softa juurikin lisäätehoa.fi toimesta.
    - M3 convertible 2005

    - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

    - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

    - Fiat 850 Special 1969

    - Lexus GS300 2000 TwoTone

    - Lexus LS600h 2008

    - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

    Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
    o44-531 82oo

    Comment

    • Morbus
      Bimmer Rookie
      • Nov 2020
      • 49
      • Pirkmanmaa

      #17
      Originally posted by Kräki View Post
      Itselle tuli kk sitten 430xd:hen laatikkosofta ja tietty normi konepuolelle.
      Xhp stage 3:sen otin mielenkiinnosta,miten se muuttaa jo hemmetin hyvää laatikkoa.
      Noh,makuasia,mutta mielestäni ei mikään VAU! Ilmiö,aika pientä oli,ehkä leikkimiseen enemmän,jos sitä jaksaa.
      Itse moottoripuoli sitten tulikin hemmetin hyväksi. Kulkupuoli parani oikein kivasti. Ei voi kyllä kun suositella.
      Mitenkös kulutuspuoli muuttui? Monet noista softaajista mainostaa myös sillä ettö kulutuskin pienenee. Ootko seurannu muuttuiko kulutus ja jos, niin kumpaan suuntaan?

      Comment

      • Kräki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2018
        • 1090
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Morbus View Post
        Mitenkös kulutuspuoli muuttui? Monet noista softaajista mainostaa myös sillä ettö kulutuskin pienenee. Ootko seurannu muuttuiko kulutus ja jos, niin kumpaan suuntaan?
        Noo….6,8 näyttää nyt k.kulutus,eli melkein puoli litraa nousi. Mutta enemmän se kaasu on nyt syvemmällä lähdöissä varsinkin.

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1340
          • Kajaani

          #19
          Originally posted by Morbus View Post
          Mitenkös kulutuspuoli muuttui? Monet noista softaajista mainostaa myös sillä ettö kulutuskin pienenee. Ootko seurannu muuttuiko kulutus ja jos, niin kumpaan suuntaan?
          Minun kokemusten perusteella kulutus ei muutu mihinkään...
          Matka-ajossa käytetty teho on niin pientä, ettei se vaikuta kulutukseen.
          Tietysti kun tehoa käytetään niin kuluuhan sitä polttoainetta.

          Eli menee siihen normaaliin vaihteluun, riippuen mikä on ajosuoritus/ajotapa.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 569
            • pk

            #20
            Harvemmin näillä virityksillä ovat kulutukset parantuneet, varsinkaan mekaanisilla. Softaaja jos kertoo että kulutushyöty tulee paremman väännön kautta.. placebosta kyse.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2540
              • Pirkkala

              #21
              Moro!

              Onko täällä kokemusta F3x 330dx:n "virityksestä" niin, että dpf ja putkisto olisi vakio, mutta ahdin korvattaisiin uudella "paremmalla"? Mietinnässä tämä turbosystemssin stage 2.
              sigpic

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 569
                • pk

                #22
                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Moro!

                Onko täällä kokemusta F3x 330dx:n "virityksestä" niin, että dpf ja putkisto olisi vakio, mutta ahdin korvattaisiin uudella "paremmalla"? Mietinnässä tämä turbosystemssin stage 2.
                Onko tästä tietoa löytynyt? Miettinyt ihan samaa, harrastamisen merkeissä jos laittaisi pakosarjan ja ison ahtimen vaihtoon 435d:ssä. Oikein tehtynä tosin vaatisi 35d tapauksessa ilmamassa-anturin vaihtamisen, kun on tapissa miedoillakin ahtojen nostoilla.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2540
                  • Pirkkala

                  #23
                  Sen verran on löytynyt tietoa, että sain Turbosystemssiltä linkin, jossa X6 F16 3.0d (sama moottori?) tuo esittämäni kokoonpano.
                  Tämä

                  Tuossa:

                  "Leistungssteigerung:

                  Vorher: 258 PS und 560 NM
                  Nachher: 395 PS und 819 NM​"
                  sigpic

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 569
                    • pk

                    #24
                    Tuosta ei kovin hyvän kuvaa saa, mikä kokoonpano siinä lopulta tuli. Voisi olettaa että potentiaalia saastelaitteillakin olisi saada turbonvaihdon myötä. Ainakin 3.0d osalta.
                    Lieneekö saastelaitteet samat 30d ja 35d osalta, rupeaako 400hv olemaan virtauskyvyn osalta pullonkaula...

                    Pientä riskiä ja lompakon vihellystä vaatisi lähteä kokeilemaan. Pahimmillaan hyöty jää olemattomaksi..
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎