Announcement

Collapse
No announcement yet.

F36 hankinnan harkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1637
    • Pirkanmaa

    #16
    Osaako kukaan kertoa tarkemmin 420i ja 428i eroista muuten? Eli konehan molemmissa sama ja tehoero ilmeisesti vain ohjelmallinen, koska noista ne samat n.280hv saa ilmeisesti molemmista melko helposti.

    Lähinnä kiinnostaa onko eroa alustassa ja jarruissa näiden kesken?
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1881
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Ozzy #69# View Post
      Osaako kukaan kertoa tarkemmin 420i ja 428i eroista muuten? Eli konehan molemmissa sama ja tehoero ilmeisesti vain ohjelmallinen, koska noista ne samat n.280hv saa ilmeisesti molemmista melko helposti.

      Lähinnä kiinnostaa onko eroa alustassa ja jarruissa näiden kesken?
      Tuossa aika hyvä selostus: https://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/

      :think 320i mallista ei koskaan saada samanlaista viritystehoa kuin mitä 328i mallista on otettavissa, vaikka facebook-virittäjät näin väittävätkin.

      Jos tehoa haluaa niin ehdottomasti kutoskoneella
      Last edited by ///MJ; 13-03-2019, 13:23.
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • ///MJ
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 1881
        • Joensuu

        #18
        Tuplat
        F36 428iA GC M-Sport
        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

        M: E36 328i osia

        M: E39 business cd ja info display

        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1637
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by ///MJ View Post
          Tuossa aika hyvä selostus: https://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/

          :think 320i mallista ei koskaan saada samanlaista viritystehoa kuin mitä 328i mallista on otettavissa, vaikka facebook-virittäjät näin väittävätkin.

          Jos tehoa haluaa niin ehdottomasti kutoskoneella
          Tämä selvensi asiaa.
          Täytyy varmaan unohtaa tuo 420i ja keskittyä katselmaan 428i.
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1340
            • Kajaani

            #20
            Itse autoa hankkiessa,asiaan tutustuessa...
            Huomasin, että kun tässäkin viestiketjussa puhutaan neliveto autoista myös,nelivedon 320i vs 328i ei jää eroksi enää kuin periaatteessa männät -> puristussuhde ero 328 hyväksi...
            Nelareissa isompi välijäähdytin ja downpipe.(samat kuin 328)
            Takaäänenvaimentaja myös eri (ehkä ahdistavampi) 320issä.
            Itse päädyin siihen,että melko kallis hinta eri männistä,softasta ja takapöntöstä.
            Kun kilpaa ei tarkoitus ole ajaa...
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • rami
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 707
              • Raahe

              #21
              420i omistanut nyt 1.5vuotta ja en voi kuin kehua,softauksen jälkeen vieläkin enemmän.
              bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 643
                • Oulu area

                #22
                Originally posted by rami View Post
                420i omistanut nyt 1.5vuotta ja en voi kuin kehua,softauksen jälkeen vieläkin enemmän.
                N20 vai B48 koneella? Onko tässä välissä ehtinyt tulla olennaisia probleemia?
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  #23
                  Originally posted by rami View Post
                  420i omistanut nyt 1.5vuotta ja en voi kuin kehua,softauksen jälkeen vieläkin enemmän.

                  Ilmoittaudun myös tyytyväiseksi N20 koneisen omistajaksi. Nykyisellään jättää kevyesti 28i taakseen, eikä ole ollut oikeastaan mitään murheita. Auto on ollut pari vuotta ja n.80tkm itsellä alla. Ilmeisesti ainakin nämä -16 mallit ovat saaneet joitain päivityksiä.
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    Jos jollakulla on omia ajo/omistamiskolemuksia F10LCI vs F36 niin kuuntelisin mielelläni. Todennäköisin kone olisi 20d mutta harkitaan myös 30d. Lapsilla 6 ja 8v on istuimet mutta ne saa varmaan kohta vaihtaa korokkeisiin.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • peLoGo?
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 361
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by alspe View Post
                      Jos jollakulla on omia ajo/omistamiskolemuksia F10LCI vs F36 niin kuuntelisin mielelläni. Todennäköisin kone olisi 20d mutta harkitaan myös 30d. Lapsilla 6 ja 8v on istuimet mutta ne saa varmaan kohta vaihtaa korokkeisiin.

                      Oon ajanut molemmilla. Kummatkin ottaisin itse mieluummin 30d moottorilla kuin 20d. F36 on (luonnollisesti) niinkuin ajaisi kolmos-bemarilla; eli sporttisempi ajettavuus, meluisampi ja halvemman oloinen sisältä kuin F10.
                      BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
                      BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                      Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                      Ex. BMW F10 530dA -10
                      Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                      Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                      Ex. BMW E60 525i -04

                      BimmerCode & BimmerLink + ENET

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        #26
                        Originally posted by alspe View Post
                        Jos jollakulla on omia ajo/omistamiskolemuksia F10LCI vs F36 niin kuuntelisin mielelläni. Todennäköisin kone olisi 20d mutta harkitaan myös 30d. Lapsilla 6 ja 8v on istuimet mutta ne saa varmaan kohta vaihtaa korokkeisiin.

                        Jos haluaa että oma automalli löytyy taksijonosta, ja arvostaa vähemmän tunnokasta ajettavuutta niin F10. Totta on että F36 on meluisampi, mutta ei suinkaan kuten joku lasiperäcivicci. Itse pidän erityisesti tuosta muotoilusta ja mataluudesta kolmekutosen kanssa ja onhan se mallina ei niin jokapäiväinen. Tilaa löytyy kolmossarjaa enemmän, kun se on kuitenkin viisiovinen ja painopistekin on matalammalla kuin kolmosessa. Hyvin on lapinreissut kelkkakärryn kanssa pärjätty. Jos ostat dieselin niin sitten 30d mutta kehoittaisin harkitsemaan myös bensoja. Kulutus itsellä maantiellä alta kuuden litran jos ajaa rajoitusten mukaan. Neliveto on aika lailla must otit sitten kumman vaan. Hyviä autoja molemmat ja valinta on eniten kiinni mieltymyksistä. Taistelin aikoinaan saman mietiskelyn kanssa ja päädyin sitten tuohon Gran coupeen. Toistaiseksi ollut tyytyväinen!
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #27
                          Jatkan muutamalla kysymyksellä.

                          418d kulkupuoli/kulutus?? jos lähtökohta on, että 520d riittää (joskin laatikon adaptoituminen liian matalille kierroksille ärsyttää) niin miten 418d riittää? Miten softattavissa?

                          420i: B20 ja N48 koneiden erot? Onko toinen selvästi kestävämpi? Entä onko auto ihan vaan softattavissa 428i:ksi?

                          Pienen bensamallin kulutus n.30k ajavalle? Diesel menee matkassa pienellä, muutta niin menee käsittääkseni ahdettubensakin. F10 520d vie yllättävän paljon kaupunkiajossamme, päivittäin tulee ajoa noin 25-40km taajamassa ja kulutus on vain harvoin alle 7,5L. Joskus lähempänä 9L/100km nurkkapyörityksessä.
                          Laskin, että kulutusaero taajamassa saisi olla n. 2-3L/100km jolloin se kattaisi dieselveron. Maantiekulutuksen oletan olevan suht sama 5L/100km molemmilla.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 228
                            • J

                            #28
                            Originally posted by alspe View Post
                            Jatkan muutamalla kysymyksellä.

                            418d kulkupuoli/kulutus?? jos lähtökohta on, että 520d riittää (joskin laatikon adaptoituminen liian matalille kierroksille ärsyttää) niin miten 418d riittää? Miten softattavissa?

                            420i: B20 ja N48 koneiden erot? Onko toinen selvästi kestävämpi? Entä onko auto ihan vaan softattavissa 428i:ksi?

                            Pienen bensamallin kulutus n.30k ajavalle? Diesel menee matkassa pienellä, muutta niin menee käsittääkseni ahdettubensakin. F10 520d vie yllättävän paljon kaupunkiajossamme, päivittäin tulee ajoa noin 25-40km taajamassa ja kulutus on vain harvoin alle 7,5L. Joskus lähempänä 9L/100km nurkkapyörityksessä.
                            Laskin, että kulutusaero taajamassa saisi olla n. 2-3L/100km jolloin se kattaisi dieselveron. Maantiekulutuksen oletan olevan suht sama 5L/100km molemmilla.
                            Bensan ja dieselin kulutusero n. 1,5 l/100 km, tuolla erolla kun laskee kannattavuuden niin ei kauaksi todellisuudesta heitä. Bensakone ei oikeasti normaalissa ajossa mene maantiellä 5 litralla!
                            Bensakoneisista B48 kyllä selvästi parempi, toki viimeiset N20 koneet kanssa toimivia. Virityspotentiaali noissa bensakoneisissa on kyllä melkoisen huima, jos semmoista meinaa.

                            318d:stä eri moottorivariaatioita osasta saa ohjelmoimalla n. 190 hv ja osasta n.220 hv.

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Autokuume sen verran noussut että sille pitäis jotain tehdä. Bemaraita miettinyt ja f30 tai f36 vois olla sopiva. f36 miellyttää ehkä enemmän ja ilmeisesti sais tuolla B48 koneella olla, mutta onko niissä tuo jakopää yhtään sen kestävämpi kun N20? Mites muuten tekniikka näissä kestää ja mitä huomioon kannattaa ottaa? Nettiautoa kun selaillut niin joissakin kun on kuvattu huoltonäyttöä niin sielä on kuitattu huolto ja se on oranssina OK niin mitä tämä tarkoittaa?
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6704
                                • PK-seutu

                                #30
                                Originally posted by arska84 View Post
                                Nettiautoa kun selaillut niin joissakin kun on kuvattu huoltonäyttöä niin sielä on kuitattu huolto ja se on oranssina OK niin mitä tämä tarkoittaa?
                                Huolto on silloin vähän myöhässä tehty, mutta ei liikaa.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎