Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 318D liikkeelle lähtö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kobluna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 134
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Tis kopiointia

    Winter program

    The winter program is activated/deactivated automatically. A defensive shift characteristics and shift stabilisation are provided on the basis of the respective basic map (avoiding pendulum shifts). This enables the highest possible stability and driving safety on winterly, icy roadways. Stable gear positions support running gear interventions of automatic stability control (ASC) or dynamic stability control (DSC) in an optimum way. Downshift requests that result in tensile force and could lead to spinning wheels are suppressed. This exempts downshift requests explicitly requested by the driver. As long as the winter program is active, functions that influence the stability of the vehicle are only effective to an extent where instability is avoided or they are completely switched off.

    Nyt sitten tuo highest possible stability on ruuvattu hieman liian tiukalle.

    Tuossa verrannut perheen toiseen autoon, niin luiston esto kakkos asunnolla dynaaminen luiston esto vai mikä se nyt oli tuo sallivampi... Vastaa melkolailla vetopidoltaan toisen merkin perus tilaa...
    Kiitokset tästä, oli ainakin minulle uutta tietoa. Omassa -14 320i (I-Step 7/14) huomannut, että vaihteisto ei vaihda helposti isomalle, jos luistonestovalo vilkkuu. Eli vaikkei kaasua paina paljoa ja ajotila on Comfort/D, niin silti vaihto tapahtuu vasta jossain 3500rpm paikkeilla. Sitten jos ajaa niin varovasti ettei valo vilku, niin vaihtaa alle 2000rpm. Omassa siis 5v vanhat, ~60tkm ajetut (kovettuneet?) renkaat, niin pitoa ei ole liiaksi jäisillä teillä. Vaikkakin yllättävän pieni ero kaverin -16 20tkm ajettuihin nastoihin. Toki ihan eri autot, eri merkkiset ja kokoiset renkaat kyseessä, niin hankala verrata suoraan.


    Tuota erittäin tahmeaa lähtöä en ole kuitenkaan huomannut, mutta toisaalta pyrin lähtemään muutenkin niin, ettei luistonesto puutu peliin. Ei viitsi raapia suotta loppujakin nastoja mäkeen

    Comment

    • KaaD
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 5
      • Savonlinna

      #17
      Originally posted by kobluna View Post
      Kiitokset tästä, oli ainakin minulle uutta tietoa. Omassa -14 320i (I-Step 7/14) huomannut, että vaihteisto ei vaihda helposti isomalle, jos luistonestovalo vilkkuu. Eli vaikkei kaasua paina paljoa ja ajotila on Comfort/D, niin silti vaihto tapahtuu vasta jossain 3500rpm paikkeilla. Sitten jos ajaa niin varovasti ettei valo vilku, niin vaihtaa alle 2000rpm. Omassa siis 5v vanhat, ~60tkm ajetut (kovettuneet?) renkaat, niin pitoa ei ole liiaksi jäisillä teillä. Vaikkakin yllättävän pieni ero kaverin -16 20tkm ajettuihin nastoihin. Toki ihan eri autot, eri merkkiset ja kokoiset renkaat kyseessä, niin hankala verrata suoraan.


      Tuota erittäin tahmeaa lähtöä en ole kuitenkaan huomannut, mutta toisaalta pyrin lähtemään muutenkin niin, ettei luistonesto puutu peliin. Ei viitsi raapia suotta loppujakin nastoja mäkeen
      No nyt selvisi, miksi liikkeelle lähdettäessä mullakin kiertää ykkösellä n. 3000 rpm ennen kakkoselle vaihtoa. Tosin autona xdrive, mutta esiintyy juuri tosi liukkailla keleillä comfortilla. Tahmeutta en ole huomannut.
      F34 320i Xdrive M-Sport LCI
      Ex. F34 320i Xdrive, F20 116i, Audi RS Q3 (hairahdus...)

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎