Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tarvitaanko eteläisessä Suomessa moottorinlämmitintä?
Collapse
X
-
Jos auton kone on ajon jäljiltä 80 asteen lämpöinen ja se jätetään 20 asteen pakkaseen vaikka työpäivän ajaksi niin mahtaako koneen sisäinen lämpötila olla sen 8 tunnin jälkeen -20 asteinen. Tuli vain mieleen että öljyt ja nesteet koneessa varmasti varaavat lämpöä aika hyvin:thinkE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostJos auton kone on ajon jäljiltä 80 asteen lämpöinen ja se jätetään 20 asteen pakkaseen vaikka työpäivän ajaksi niin mahtaako koneen sisäinen lämpötila olla sen 8 tunnin jälkeen -20 asteinen. Tuli vain mieleen että öljyt ja nesteet koneessa varmasti varaavat lämpöä aika hyvin:thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostJos auton kone on ajon jäljiltä 80 asteen lämpöinen ja se jätetään 20 asteen pakkaseen vaikka työpäivän ajaksi niin mahtaako koneen sisäinen lämpötila olla sen 8 tunnin jälkeen -20 asteinen. Tuli vain mieleen että öljyt ja nesteet koneessa varmasti varaavat lämpöä aika hyvin:think2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJoku fiksu tuon ajan äkkiä laskee mikä aika menee että öljy ja ulkoilma on samassa lämpötilassa. Oletus että öljyä on se 6 kg moottorissa, delta T on 100 K ja öljyn lämmönjohtavuus lienee 0,13W/(mK)??E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostPitää mitata laaserilla öljytikunreijästä
Kukin käyttää vehkeitään miten haluaa. Pyrin lämmittämään ennen käyttöä. Ajelen sitä pienemmillä kierroksilla ja kuormalla mitä kylmempää öljy on, niin autoilla kuin mopollakin.Last edited by petrolhead; 17-10-2019, 19:04.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tarvitsee. Ainoa syy olla käyttämättä on säästää se 200-400€, ja tämäkin raha antaisi enemmän kuin laittamalla sama esim. uusiin vanteisiin tai muuhun niin hirveän paljon tarpeellisempaan. Moottorilämmittimen lisäksi hankittu sisälämmitin säästää sitä paitsi myös aikaa, kun ei tarvitse hinkata laseja auki. Ja samalla myös niitä laseja.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Ajaa auto talliin yöksi ja työpaikalla ei edes ole lämmitysmahdollisuutta joten eipä tarvi vaivata päätään asialla.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
No tämähän poiki hyvät keskustelut, huumorillakin höystettynä...
Kiitos!
Hommasin sitten defan säteilijän + sisähaaran ja kyllä on ollut mukava lähteä erityisesti kun ei tarvitse laseja naarmuttaa aamuisin..
BTW, hain motonetista osat ja säästin sillä vaivalla 150e verrattuna mitä olisi tullut huollon yhteydessä ostettuna maksamaan..
Comment
-
-
Originally posted by jimbo View PostNo tämähän poiki hyvät keskustelut, huumorillakin höystettynä...
Kiitos!
Hommasin sitten defan säteilijän + sisähaaran ja kyllä on ollut mukava lähteä erityisesti kun ei tarvitse laseja naarmuttaa aamuisin..
BTW, hain motonetista osat ja säästin sillä vaivalla 150e verrattuna mitä olisi tullut huollon yhteydessä ostettuna maksamaan..G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Oma mielipide sen enempää threadia kahlaamatta: moottori-/sisätilanlämppärit on turhakkeita nykyään.
Auton elinkaaren turvaaminen tapahtuu täysin eri asioista huolehtimalla.
Lasien raappaamista ei tartte läheskään yhtä paljo, kun ei sulattele laseja välissä ja lasipinnoissa laadukas pinnoite.
Sisätila toki nopeemmin lämmin, mut persgrillit ja rattilämppärit aikalailla vakivarusteta nykyään, joten nopsaan lämpiäviä kapistuksia jokatapauksessa.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostOma mielipide sen enempää threadia kahlaamatta: moottori-/sisätilanlämppärit on turhakkeita nykyään.
Auton elinkaaren turvaaminen tapahtuu täysin eri asioista huolehtimalla.
Lasien raappaamista ei tartte läheskään yhtä paljo, kun ei sulattele laseja välissä ja lasipinnoissa laadukas pinnoite.
Sisätila toki nopeemmin lämmin, mut persgrillit ja rattilämppärit aikalailla vakivarusteta nykyään, joten nopsaan lämpiäviä kapistuksia jokatapauksessa.
Comment
-
Comment