Announcement

Collapse
No announcement yet.

420d, 425d, 430d ja 435d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi 320ci
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 192
    • Mijas Spain

    420d, 425d, 430d ja 435d

    No niin eli auton hakureissua germanyyn suunnitteilla.

    4-sarjan cabriolet, onko jotain tyyppivikoja?
    Onko katon kanssa ollut ongelmia?

    Moottoreiden hyvät ja huonot puolet? (muutakin kuin et 420 on tehoton )

    Vuosimalli 2015-2017

    Miten kesto, huolto yms jutut?
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    #2
    Originally posted by bemaristi 320ci View Post
    No niin eli auton hakureissua germanyyn suunnitteilla.

    4-sarjan cabriolet, onko jotain tyyppivikoja?
    Onko katon kanssa ollut ongelmia?

    Moottoreiden hyvät ja huonot puolet? (muutakin kuin et 420 on tehoton )

    Vuosimalli 2015-2017

    Miten kesto, huolto yms jutut?

    Ei suoranaisesti vastaa kysymykseen, mutta miksi olet rajannut bensakoneet pois, kun nekin menee helposti alta kuuden litran nykypäivänä?


    Itsekin autonvaihtoa suunnitellut, mutta 30-40tkm ajoilla ei vielä kehtaisi alkaa haisemaan maatalouskoneelta.
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16

    Comment

    • bemaristi 320ci
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 192
      • Mijas Spain

      #3
      Originally posted by AlpinWeiss View Post
      Ei suoranaisesti vastaa kysymykseen, mutta miksi olet rajannut bensakoneet pois, kun nekin menee helposti alta kuuden litran nykypäivänä?


      Itsekin autonvaihtoa suunnitellut, mutta 30-40tkm ajoilla ei vielä kehtaisi alkaa haisemaan maatalouskoneelta.
      Ihan vaan siksi kun espanjassa ei ole dieselveroa, edullista autoilua 👍.

      Comment

      • SilverHawk
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2016
        • 271
        • Helsinki

        #4
        Mikäli bensa ei ole vaihtoehto niin sitten diesel. Nyt joitain kuukausia 435i ajaneena niin en tiedä miten dieseliin voi enää palata..

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 538
          • Krs

          #5
          Originally posted by SilverHawk View Post
          Mikäli bensa ei ole vaihtoehto niin sitten diesel. Nyt joitain kuukausia 435i ajaneena niin en tiedä miten dieseliin voi enää palata..
          Oletko ajanut 435d? Miksei siihen voisi palata?
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          F20 118i MsportValenciaOrange
          E82 118dA TitanSilber

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1123
            • suomi

            #6
            Mikä bensa menee seka ajossa 5-6 litran kulutuksella? Paperilla varmaan voi mennä.
            Last edited by arben; 27-10-2019, 20:37.

            Comment

            • H3nu
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 252
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by arben View Post
              Mikä bensa menee seka ajossa 5-6 litran kulutuksella? Paperilla varmaan voi mennä.
              Mietin ihan samaa, täysin toiveajattelua, että ilman hybridi tekniikkaa voisi päästä noihin lukemiin. Jos verrataan vaikka 435d vs 435i niin käytännön ero kulutuksessa 2-3 litran luokkaa. Muutenkin toi nykypäivänä luultu alhaisempi kulutus ei perustu mihinkään ainakaan omien kokemusten mukaan jos apuna ei ole sähkömoottoria. Tehot on kyllä kasvaneet, mutta kulutukset ei ole merkittävästi pienentynyt 2000 luvulla.
              Last edited by H3nu; 27-10-2019, 20:56.
              BMW F82 M4 -16
              BMW F20 116d M-sport -14
              Aprilia Dorsoduro 900 -20
              Sea-Doo RXP300RS -16

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                #8
                Originally posted by H3nu View Post
                Mietin ihan samaa, täysin toiveajattelua, että ilman hybridi tekniikkaa voisi päästä noihin lukemiin. Jos verrataan vaikka 435d vs 435i niin käytännön ero kulutuksessa 2-3 litran luokkaa. Muutenkin toi nykypäivänä luultu alhaisempi kulutus ei perustu mihinkään ainakaan omien kokemusten mukaan jos apuna ei ole sähkömoottoria. Tehot on kyllä kasvaneet, mutta kulutukset ei ole merkittävästi pienentynyt 2000 luvulla.
                Hyvä diilihän se on, että teho/kulutussuhde on kasvanut

                Mutta jos pinkka kestää niin ehdottomasti kutosdiesel, on meinaan mukava tekniikka. Eli 430d tai 435d
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • SilverHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2016
                  • 271
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by TuomoA View Post
                  Oletko ajanut 435d? Miksei siihen voisi palata?
                  Joskus X-drive koeajopäivillä tullut testattua. Aiemmin ollut omistuksessa 3 dieseliä ja nyt ensimmäinen bensa. Äänimaailma näissä bensoissa on aivan eri luokkaa kun dieseleissä. Aiemmin ollut 318d, 530d ja X5 40d.

                  En ainakaan vielä muutaman litran kulutuksen takia ole valmis kuuntelemaan dieselin ääntä ja pelkäämään, että taas yksi diesel jättää tielle. Makuasioita

                  Comment

                  • salmol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 244
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by bemaristi 320ci View Post
                    No niin eli auton hakureissua germanyyn suunnitteilla.

                    4-sarjan cabriolet, onko jotain tyyppivikoja?
                    Onko katon kanssa ollut ongelmia?

                    Moottoreiden hyvät ja huonot puolet? (muutakin kuin et 420 on tehoton )

                    Vuosimalli 2015-2017

                    Miten kesto, huolto yms jutut?
                    Itsellä oli 420xda. Itse laittaisin nuo 420-425 samaan sarjaan, samat tehot ohjelmoituna mutta 420 maksaa vähemmän. Ohjelmoituna tuo 420xda tosiaan riittää aika hyvin, siitä saa sellaiset 225-230 heppaa ja vääntöjä saa reilusti yli 500 nm, mutta suosittelen ettei siitä oteta yli 450 nm niin pysyy paikat ehjinä ja ajo miellyttävänä. Näissä pikkukoneissa on nyt ollut ongelmia jakolaatikon, jakoketjujen, imusarjan/EGR:n jne kanssa, mutta se on tuurista kiinni mitä menee. Itsellä meni nelivedon jakolaatikko alle 50 tkm ajettuna ilman selvää syytä. Kulkee pienellä, itsellä oli sekalainen kulutus 5,3l/100km ja siinä on tosiaan kaupunki ja moottoritie, ei paljoa maantietä mahtunut. Ihan hyvä arvo nelivedolle.

                    Jos vaihtoehto on ottaa 430-435, niin sitten tietysti 435, onhan se nyt ihan eri vehje kuin pikkukone, mutta eihän ne hinnoiltaan ole mitenkään vertailukelpoisia. Mutta siis itse ottaisin 435xda:n jos lompsa ei ahdista.
                    Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                    Comment

                    • bemaristi 320ci
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2003
                      • 192
                      • Mijas Spain

                      #11
                      Olikos näissä tuota egr kamppanjaa menossa? Pystyikö jostain tsekkaamaan?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎