Auto on 330d 2013 N57
Onko kokemusta turbon vnt akselista tulevasta pakokaasusta?
Varsinkin vänkärin puolelle sisälle tulee pakokaasun hajua. Itse en enää haista kuskin paikalle mutta vaimo ja tyttö valittaa.
Huollosta sanoi että näyttää turbon vnt-akseli vuotavan. Laitoin tarjouskyselyitä turbon huoltopaikkoihin tänään ja Turbotohtori Murola vastasi tarjouksella mutta vihjasi että akseli ei ole tiivis ja voi olla mahdollista johtuvan dpf n tukkoisuuden asteestakin ja pakopaineiden noususta.
Käyn mittauttaa polttovälit bemarihuolto.fi Espoossa ja pakopaineet jos saisi eliminoitua johtuuko dpf stä vai sitten vaan turbosta.
Edit: dpf ei ole tukossa, katsottu pakopaineet. BMW takaisinkutsussa vaihdettu egr jäähdytin ja mahdollisesti paluuputki (putkesta ei varmuutta). Suuttimet tarkistettu sekä pakopuolelta kaikki tiivisteet ja liitokset konehuoneen läheltä.
Edit: ei haise enää, syy mitä ilmeisemmin vuotanut egr jäähdytin tai paluuputki
Onko kokemusta turbon vnt akselista tulevasta pakokaasusta?
Varsinkin vänkärin puolelle sisälle tulee pakokaasun hajua. Itse en enää haista kuskin paikalle mutta vaimo ja tyttö valittaa.
Huollosta sanoi että näyttää turbon vnt-akseli vuotavan. Laitoin tarjouskyselyitä turbon huoltopaikkoihin tänään ja Turbotohtori Murola vastasi tarjouksella mutta vihjasi että akseli ei ole tiivis ja voi olla mahdollista johtuvan dpf n tukkoisuuden asteestakin ja pakopaineiden noususta.
Käyn mittauttaa polttovälit bemarihuolto.fi Espoossa ja pakopaineet jos saisi eliminoitua johtuuko dpf stä vai sitten vaan turbosta.
Edit: dpf ei ole tukossa, katsottu pakopaineet. BMW takaisinkutsussa vaihdettu egr jäähdytin ja mahdollisesti paluuputki (putkesta ei varmuutta). Suuttimet tarkistettu sekä pakopuolelta kaikki tiivisteet ja liitokset konehuoneen läheltä.
Edit: ei haise enää, syy mitä ilmeisemmin vuotanut egr jäähdytin tai paluuputki
Comment