Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasun haju, turbon vnt akseli vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    Pakokaasun haju, turbon vnt akseli vuotaa

    Auto on 330d 2013 N57

    Onko kokemusta turbon vnt akselista tulevasta pakokaasusta?

    Varsinkin vänkärin puolelle sisälle tulee pakokaasun hajua. Itse en enää haista kuskin paikalle mutta vaimo ja tyttö valittaa.

    Huollosta sanoi että näyttää turbon vnt-akseli vuotavan. Laitoin tarjouskyselyitä turbon huoltopaikkoihin tänään ja Turbotohtori Murola vastasi tarjouksella mutta vihjasi että akseli ei ole tiivis ja voi olla mahdollista johtuvan dpf n tukkoisuuden asteestakin ja pakopaineiden noususta.

    Käyn mittauttaa polttovälit bemarihuolto.fi Espoossa ja pakopaineet jos saisi eliminoitua johtuuko dpf stä vai sitten vaan turbosta.

    Edit: dpf ei ole tukossa, katsottu pakopaineet. BMW takaisinkutsussa vaihdettu egr jäähdytin ja mahdollisesti paluuputki (putkesta ei varmuutta). Suuttimet tarkistettu sekä pakopuolelta kaikki tiivisteet ja liitokset konehuoneen läheltä.

    Edit: ei haise enää, syy mitä ilmeisemmin vuotanut egr jäähdytin tai paluuputki
    Last edited by JarnoE36; 21-08-2020, 09:16. Reason: .
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    #2
    Pakokaasun haju ohjaamossa

    Turbotohtorilta tulikin viestiä että syy on tukkeentunut dpf tai katti, sama vastaus Professional motorsilta että jos pakokaasuja pääsee vnt siiven akselilta ulos ja kabiiniin asti hajua niin vika pakopaineissa eli dpf oletettavasti tukossa.

    7 vuotta vanha auto ja 105tkm mittarissa niin ilmeisen lyhyttä ajoa ollut ennen minua. Tarkistettava pakopuolen paineet ja poltot dpf:ssä.
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6704
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by JarnoE36 View Post
      Turbotohtorilta tulikin viestiä että syy on tukkeentunut dpf tai katti, sama vastaus Professional motorsilta että jos pakokaasuja pääsee vnt siiven akselilta ulos ja kabiiniin asti hajua niin vika pakopaineissa eli dpf oletettavasti tukossa.

      7 vuotta vanha auto ja 105tkm mittarissa niin ilmeisen lyhyttä ajoa ollut ennen minua. Tarkistettava pakopuolen paineet ja poltot dpf:ssä.
      Voidaan katsoa DPF diagnostiikkaa ensin harrastelijavoimin jos haluat. Näyt oleilevan samoilla huudeilla
      S65, S85, H1, N63TU, HA0

      Comment

      • JarnoE36
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 253
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by pyroz View Post
        Voidaan katsoa DPF diagnostiikkaa ensin harrastelijavoimin jos haluat. Näyt oleilevan samoilla huudeilla
        Kiitos, sovin jo maanantaille tarkistuksen huoltoon!
        Jarppa

        Toyota GT86
        (330d Sport F31 N57 2014)
        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
        ( 530da E60 M57N2 2006)
        ( 520da E60 2006)
        ( 520 E39x3)
        (E46x2)
        (Z3)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎